Inlägg av Sethernis

Inlägg som Sethernis har skrivit i forumet

Skrivet av Ender:
Skrivet av Deli:

Så random dude som är arg på det orättvisa livet iom att han aldrig får ligga, har tröttnat på all goodwill mot CDPR och skriver random shit på ett forum utan att på något sätt kunna verifiera att han har insyn i företaget eller kommer med bevis för vad han påstår...

Så jävla kvällstidningsreportage över den här artikeln att jag kräktes lite i munnen.

Dessutom påstår han att spelet inte existerar i sin uppvisade form, vilket känns väldigt orimligt med tanke på hur mycket gameplay dom visat upp, och dessutom inte ett knyst från en enda speljournalist som fått en förhandstitt om att spelet skulle ha oroväckande brister i jämförelse med vad som visats/lovats.

För att om det är något vi gamers har fått lära oss under de senaste åren så är det att PR-bilder och videos från från osläppta och hypade spel aldrig ljuger.

http://makeameme.org/media/created/Or-is-it.jpg

Och CD Projekt Red är inte Ubisoft.

Hur som helst så är det sjukt att detta blev en nyhet ändå. Killen som skrev skiten har noll uppbackning, noll källförteckning. Det är en random person på internet som kastar skit. Kan lika gärna vara en konkurrent.

Att du är villig att tro denna källa är otroligt. Det betyder inte att de inte har problem i utvecklingen! Men jag säger att källan för att ge en sådan teori bör vara mer än random nobody i ett internetforum.

Instämmer med dotque, det jag har spelat var riktigt kul.

Spelet är väl optimerat. Däremot så kan man konstatera att det mest bygger på redan solida koncept inom FPS och inte bryter så mycket ny mark.

Men jag spelar spelet som varv mellan andra spel som är mina huvudspel och spelet är perfekt för 30-40 minuters pass.

Rekommenderar definitivt att testa spelet först innan ni avfärdar bara för att ha läst en negativ recension.
Detta betyder inte att Mattias har "fel", bara att det finns olika åsikter och det kan vara värt var du hamnar. Av det jag har läst så har de som spelat spelet och tyckt det var kul sett spelet som det är: ett casual FPS lir med relativt högt produktionsvärde.

"Vem säger att spel alltid måste vara roliga?"

Spel som dessa ÄR roliga för dem som är intresserade, de vill ha adrenalinkicken. Ingen spelar spel som är tråkiga.

Wildstar: När du tröttat på WoW så kan du spela WoW 1.2 istället.

Veckans betyg – stor GTA V-dominans

En liten notis, det vore kul med något fler indiespel bland recensionerna överlag(även om det har blivit bättre).
Jag förstår också den redaktionella logiken i att intresset hos läsarna är störst för mainstreamspel, men ändå.

För övrigt intressant hur numera bara de mest pro-feministiska kommenterarna highlightas/upvotas. Såg samma sak i feministtråden där en massa människor som är nyreggade går in och bara upvotar/kommenterar och sedan är borta resten av tiden.

Eller det faktum att de flesta kommentarer i denna tråd är skeptiska till propositionen men ändå så hamnar den pro-PK minoritetens kommentarer i highlight. Vilket naturligtivs ställer frågan om FZ har en inneboende pro-feministisk bias i läsarkretsen, som märkligt nog inte speglas i kommentarerna.
... eller om det är folk utifrån som kommer in i perfekt timing och går iväg igen
....tills nästa Arnroth/feministkrönika är tillbaka.

(P.S. Jag är knappast en försvarare av prostitution, men att tro att gangsterlivet ska vara feministiskt/politiskt korrekt är skrattretande och en ganska typisk debatt i ankdammen Sverige där moralpaniken flödar).

Skrivet av vampyrer_suger:

Oavsett vad ni tycker om krönikan har ni ju engagerat engagerat era hjärnor i frågan oavsett om ni förstår den eller inte. Imo så är det väll ett tecken på en bra krönika.

Linkbait = / = bra krönika.

Linkbait is linkbait.

Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Säg inte det till walter_iego som dömer ut mods som en attack mot 'spelets konst'.

Men du har naturligtvis rätt. Modstöd förlänger livslängden, ger dig fler kartor och kan hjälpa dig göra spelet bättre.

Battlefield 2 räckte så länge just därför att det fans moddar till spelet, det mest kända var Desert Combat som senare blev uppköpt(eller snarare teamet bakom blev anställda) av DICE.

Jag kan inte förstå hur man inte fattar hur bristen av modstöd skapar sämre spel som räcker mindre och dessutom kostar mer för oss.

Med alla DLC-paket så kostar kalaset minst 100 dollar. Med ett modstöd så kan du få många fler kartor och för ett pris mindre än hälften.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rakoon:

Hur kan man förneka att spel är konst...
Allt kan räknas som konst.

Spel är som en tavla som blir levande, man kan i vissa fall styra själv, och ger en mycket bättre personlig kontakt med spelet.

Visst är spel konst, konst som PC spelare mer än gärna förstör med mods

Det där sista du skrev är det inte många som vågar säga högt.

Du har rätt Walter. Det är en mörk hemlighet.

Spel som Team Fortress, CS, Dota, Day of Defeat med mera har bara förstört för PC-spel, eftersom de var mods från början.

Eller varför inte alla nya banor till Portal 2, många av dem jävligt bra; *host* jag menar usla.

Bättre då att betala 500 kr till för ett DLC.

Man blir matt ibland.av idiotin som flödar.

Precis som jag skrev. Man får inte anse att mods är dåliga, för då tycker gamers att man är knäpp. Jag tycker mods är bra på många sätt.

Ledsen men du är inget offer.

Det du skrev var korkat. Det är ingen som förnekar att vissa mods inte är vettiga. Vissa mods förgyller inte spelet. Men alla som spelat BF2 vet att utan mods så hade det spelet inte räckt lika länge eller varit lika bra. Desert Combat-modden är vid detta laget legendarisk.

Därutöver så har spel som CS, Dota, Team Fortress och så vidare alla startats som moddar. Om man hade accepterat ditt argument om att "moddar förstör konsten" så hade de aldrig varit möjliga.

Sen har vi alla extremt bra och roliga maps till spel som Portal 2 t.ex. som igen höjer spelkvalitén och förlänger livslängden.

Det finns ingen som inte håller med om att alla mods alltid är bra.
Men att på ett generellt sätt döma ut moddar som du gjorde i första kommentaren - och nu verkar inse hur korkat det var - är pantat. Och det förtjänas att pekas ut.

Speciellt i en tid då spelföretag tycker om att råna spelarna två gånger med DLC-paket istället för att släppa modverktyg.
Att du ställer dig på EA:s och Activisions sida är tragiskt.

Skrivet av totte1015:
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Idiotiska rubriker ger mer läsare

Ja uppenbarligen så fungerade det. De fick dig att kommentera.
Och mig att kommentera på dig.

Det är därför hela cirkusen fortsätter.
Vi tror vi är "above" Aftonbladet-sensationalism, men vi klickar ändå på rubriken.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rakoon:

Hur kan man förneka att spel är konst...
Allt kan räknas som konst.

Spel är som en tavla som blir levande, man kan i vissa fall styra själv, och ger en mycket bättre personlig kontakt med spelet.

Visst är spel konst, konst som PC spelare mer än gärna förstör med mods

Det där sista du skrev är det inte många som vågar säga högt.

Du har rätt Walter. Det är en mörk hemlighet.

Spel som Team Fortress, CS, Dota, Day of Defeat med mera har bara förstört för PC-spel, eftersom de var mods från början.

Eller varför inte alla nya banor till Portal 2, många av dem jävligt bra; *host* jag menar usla.

Bättre då att betala 500 kr till för ett DLC.

Man blir matt ibland.av idiotin som flödar.

Efter att ingenting har hänt på Space-Sim fronten på väldigt länge(Eve/Chat Online räknas inte), så får vi nu två stycken spel som kan bli hur bra som helst. Redan pledgat för Star Citizen och gjorde nyss detsamma för Elite.

Det som jag tycker gör spelet attraktivt är den öppna naturen. Du kan spela spelet väldigt djupt men du kan också spela väldigt casual, du kan spela med massor med människor, eller bara med polare mot AI.

Combat verkar också mera öppet och rakt på sak, samtidigt som det finns många möjligheter att förfina sitt skepp och på så sätt ändra sin roll.

Denna typ av öppna skalbarhet, som går väldigt snabbt, saknas i t.ex. Chat Online.

Det jag skulle vilja se mer av är hur klanspel och diplomati uppmuntras utan att bli en chatsimulator med peka-och-klicka element som är för småbarn som Chat Online.

Citat:

Till skillnad från X-spelen och Star Citizen som lägger för mycket krut på det ytliga och därmed har galna prestandakrav så ser det ut som att Elite lyckas med fullt tillräcklig fin grafik tillsammans med ett flyt i flygningen som jag saknat i andra spel. Det här blir kalas.

Jag tycker ändå om att Star Citizen pushar gränsen. Det som gör mig irriterad är att de vill införa permadeath. Det kommer göra att alla kommer spela väldigt fegt och allt fokus i spelet kommer bli defensivt. All realism är inte alltid bra. Vilket de också verkar inse och har infört något quasi-liknande försäkringssystem för att förmildra det. Men spelet verkar annars bli hur bra som helst så man har ändå pledgat.

Citat:

Jag är så fruktansvärt trött på såna här filmiska speltrailers. Det säger absolut ingenting om spelet

Annars så finns det in-game klipp, särskilt på deras kickstarter sida, som visar hur det ser ut in-game. Det flyter på väldigt bra där, trots att klippen nästan är 8 månader gamla.

Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Sethernis:

Undra vad omsättning/anställd är om man tittar på de 10 största företagen sett till omsättning.

Tar man det måttet så lär Mojang fortsätta vara på topp men annars så kommer kartan ritas om, jag är speciellt intresserad av platserna 6-10.

Hur som helst, Finländarna är bäst på mobilspel, vi verkar vara bäst på PC/konsol men vad fan gör norrmännen och danskarna?

Norge har Funcom som gjort en massa MMORPG och Danmark har IO Interactive som gör Hitman spelen. Finland har ju också Remedy som gjort Max Payne spelen och Island har CCP Games som har gjort EVE Online, vars omsättning är typ 70% av landes totalla BNP (källa behövs) ;D.

Finland är kungar på mobila spel om man jämför med de andra nordiska länderna även om Sverige närmar sig.
Funcom har bara failat hela tiden. Age of Conan, Secret World. Pannkaka av det hela.
Efter dem? Norrmännen gör inte bra ifrån sig.

IO Interactive har du hos danskarna men Hitman är inte den spelserie den en gång var och därutöver? Sverige har Massive, Starbreeze, DICE, Mojang, Paradox med mera. Även om man räknar in en större befolkning så är det svårt att undvika hur pass mycket bättre Svenska företag gör ifrån sig.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

http://i.imgur.com/V2qvdkY.png

Alla som spelar sina spel kommer alltid hävda att just det spelet är extremt svårt.

Eve Online är ett bra spel, men 50% av tiden går åt till chattande och combat är kriminellt uselt gjort, handlar mer om vem som har lagt ner mest tid för de dyraste vapen/kanonerna/skeppet.

Det är delvis därför de skapar Valkyrie just för att skillnivån i dagens Eve är skrattretande låg.

Om du vill styra en klan så finns det ett högre skillcap på Eve men det är mer diplomati etc.
Men igen, väldigt mycket i spelet handlar mer om tid åtsjunket än ren skill.

Så är det till en viss del i alla MMORPG:n, men i Eve är det mer utstuderat än i många andra spel.

Men igen! Det är ett bra spel om du är långsam men har mycket tid att disponera med.

Undra vad omsättning/anställd är om man tittar på de 10 största företagen sett till omsättning.

Tar man det måttet så lär Mojang fortsätta vara på topp men annars så kommer kartan ritas om, jag är speciellt intresserad av platserna 6-10.

Hur som helst, Finländarna är bäst på mobilspel, vi verkar vara bäst på PC/konsol men vad fan gör norrmännen och danskarna?

Skrivet av Havocado:

Varför har det inte gjorts fler spel om första världskriget? Just ja, det är för att de satt i ett dike tills de hade blivit beskjutna ett tag och sedan sprang de rakt fram.

Glöm inte att estetiken är ungefär något som kan liknas en grå-brun sörja med någon dutt rött här och där när någon blir skjuten.

Sen har vi oändliga mängder gasmoln överallt för all saringas, vilket ger en snorgrön touch över det hela.

G2 har en S800 SoC som i sin tur består av Adreno 330, vilket ger ungefär mer än 80% bättre prestanda än S600's GPU som var Adrena 320.

Så varför är G2:an på 5:e plats?

1. Förlita er inte på ett enda benchmark.
2. Se regel #2.
3. En stor del av förklaringen är att många mogna SoC'er har fått så många mjukvaruoptimeringar(som ungefär en drivrutin) att den fungerar optimalt. S800 är fortfarande väldigt nytt.
4. Därutöver så använder många OEM's sina lurar för att optimera för specifika benchmarks.
Samsung var senast ute med deras smygfusk för AnTuTu.

P.S.
Din CPU använder inte 1.8 eller 2.3 Ghz 90% av tiden.
Den ligger normalt kring 1.3-1.4 Ghz. Bara vid väldigt ansträngande saker så går den upp i nominell hastighet.

Ett bättre benchmark är T-Rex Offscreen 1080p.

För SoC'er som helhet så är Vellamo mindre känsligt för optimeringar än t.ex. AnTuTu.

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Skrivet av jlarss:

Ahh, jag ser campingen framför mig!

Det är ju ironiskt att du säger så, för på FZ så bashar man hela tiden casualspel och tokhyllar spel som är mer realistiska.

Baksidan med realistiska spel är att det inte händer mycket och alla campar. Det är därför folk generellt föredrar att spela intensiva spel framför campingspel.

(Sen är det här inget blanket-försvar av CoD. Man skulle med lätthet kunna slopa alla killstreaks och förfina/avskala många andra saker med spelet, ungefär som CoD 4 promod gjorde på sin storhetstid).

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Sethernis:

Freelancer var ett briljant spel men även de som älskade spelet, som jag, kommer ihåg hur Roberts lovade guld och gröna skogar och sedan försvann det mesta vid launch.

Satsa på att få kärnan rätt först, Roberts.
Hellre det än ett spel som spretar åt alla håll och är halvfärdigt, dåligt optimerat och ofokuserat.

Jag minns det med och SC verkar vara det spelet gånger hundra. Microsoft "fördummade" spelet något som Chris själv mer eller mindre sagt men även något jag varit säker på sedan spelet släpptes. Hade jag inte trott att Microsoft förändrat spelet så hade jag nog heller inte donerat pengar via Kickstarter utan väntat tills jag sett mer från det just på grund av hur besviken jag var över att Freelancer inte blev så bra som det hade kunnat bli.

Jag vet inte. Jag tycker för det första att även om Freelancer var ett basic spel på ytan så var det fullkomligt briljant på Multiplayer. SP var kompetent men egentligen ingenting särskilt. På rätt server på MP så kunde du ha extremt djupt rollspel, knappast 'fördummat' som du verkar tro. Men igen, det berodde vilken server du var på.

När det gäller hela detta "det var M$ fel" så tror jag det är lite av hans skönmålning. Snarare hände det som nu verkar hända med SC, och M$ såg kostnaderna skena iväg och sa att de vill hellre satsa på att få spelet gjort först, vilket antagligen var vettigt för de betalade för kalaset.

Fördelen med denna modell är att de kan fortsätta ta betalt även efter launch.
Dessutom som du säger så om ens 50% av det som de redan innan detta har lovat skulle bli sant så kommer SC bli ganska episkt, så om de får det som de lovat hittills rätt så räcker det mer och därtill. Sen har jag ingenting emot det som är nyligen utlovat, men hellre att de implementerar det efter det andra.

Saken är den att detta är ett återkommande mönster, men jag har själv pledgat så jag kommer spela spelet hur som helst. Men ingen vill se ett bottenlöst hål där det hela tiden utlovas nya saker utan att de gamla egentligen är på plats(och fungerar som de ska).