Systemkraven för Battlefield 4 – pallar din dator trycket?

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

För er som är skeptiska mot win8 så finns det ett program man kan köpa som heter Star8 som gör att layouten likar det som win7 har. Dvs om ni har planer på att uppgradera till win8. Jag har det och det funkar utmärkt.

perfekt jag läre betala ännu mer för att få det jag har blivit van med sedan windows 95 och jag antar det är inte ens microsofts egna program som fixar det heller.
Nä men skämt å sido fan om jag måste behöva uppgradera bara för att det ska bli bra, va det gäller resten av kraven förutom win 8 är det väl bara minnet jag lyfter ögonbrynet till .. det låter lite udda inte många spel som kommer ut nu förtiden där det är så mycket minne på rekommended. Kul att se men då ska det värkligen vara något dom använder all det minnet till

Medlem

Klarar minimum.. nu går skam på torra land.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av kwiizu:

Mitt GTX 670 har bara 2gb

Samma här men tvekar inte en sekund att vi kommer klara det utmärkt ändå. Såvida du inte sitter på tre skärmar eller högre upplösning än 1920x1080.

Förmodligen en anpassning till next gen konsoler där dom lägger mer vikt på minnet än gpun styrka. Du kommer nog inte kunna mata på med allt på max men 2gb borde vara mer än nog för att få riktigt bra flyt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

ELF
Medlem

Får hoppas på en DX 11.1 fix för Windows 7. DX 10 finns ju inofficiellt till Windows XP.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Inte ett "uppgradera datorn spel" ändå så.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Cooler Master HAF 912 Adv. BF4 Edt.
Corsair CX 750M, 750W PSU
ASUS P9X79 LE, Socket-2011, KUN PC-PROD
Intel Core i7-3820 Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
Intel Air Cooling
ZOTAC GeForce GTX 780 3GB AMP! edition PhysX CUDA
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Seagate Barracuda® 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Microsoft Windows 8 64bit

Jajamensan. Min dator käkar upp skiten! Fy fan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

3GB VRAM... FFfffffffuuuu.... Jag som precis uppgraderat till 2x 670 GTX (2GB)


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Tycker inte man ska hänga upp sig så mycket på specsen, lär ju knappast fungera dåligt med 2 GB VRAM som den stora majoriteten gamers sitter med. Folk satt och jagade Ultra-settings i BF3 trots att det bara gjorde minimal synbar skillnad mot High i praktiken. Misstänker att detta är nåt liknande.

Skrivet av matte851:

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.

Som du själv är inne på så blir inte Win 8 ok förrän man installerar tredjepartsprogram. Därav ogillandet.

Medlem

7870... ett fint sätt att säga "6950, precis som BF3".

Edit: Eller 6970, kommer inte ihåg

Medlem

Det är roligt att de flesta som klagar på Win8 är de som inte ens har provat, kör med det + classic shell och tycker allt flyter på galant

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Det är roligt att de flesta som klagar på Win8 är de som inte ens har provat, kör med det + classic shell och tycker allt flyter på galant

Jag kommer skaffa Classic shell. Bara jag söker efter det på google? Vad säger du om Start8 då? Det kostar pengar? Classic Shell är väl gratis?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

3GB vram fuu indeed.

Inte ens mitt Nvidia 690 klarar det. faaaaaiiiil

Medlem

Fitt for fight see ya all on The battlefield comrads

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av kwiizu:

Mitt GTX 670 har bara 2gb

Samma här men tvekar inte en sekund att vi kommer klara det utmärkt ändå. Såvida du inte sitter på tre skärmar eller högre upplösning än 1920x1080.

Tror faktiskt också att det kommer gå rätt bra. Hoppas på att kunna spela minst High iaf.
Vore trist att spela i sämre grafik. Då missar man ju vad bf4 har att erbjuda

Medlem

Jo visst klarar datorn det... men jag väntar nog tills jag kan köpa allt inkl DLC för 400kr.

Medlem

fattar inte vad folk har emot Windows 8. det är en uppgradering på Windows 7.

Vill bara påpeka att folk var precis lika mycket emot windows 7 när det kom ut på marknaden.

sluta vara bakåtsträvare och kom in i 2013. Windows 8 är bättre än windows 7.

Medlem

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Medlem
Skrivet av lachballah:

fattar inte vad folk har emot Windows 8. det är en uppgradering på Windows 7.

Vill bara påpeka att folk var precis lika mycket emot windows 7 när det kom ut på marknaden.

sluta vara bakåtsträvare och kom in i 2013. Windows 8 är bättre än windows 7.

Folk va inte i närheten av lika emot Win 7. Win Vista däremot typ samma grej. Microsoft har en trend där vartannat windows suger

Inga problem, kör med GeForce 770 och annat smått och gott.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av LyktstolpeN:

Det är roligt att de flesta som klagar på Win8 är de som inte ens har provat, kör med det + classic shell och tycker allt flyter på galant

Jag kommer skaffa Classic shell. Bara jag söker efter det på google? Vad säger du om Start8 då? Det kostar pengar? Classic Shell är väl gratis?

Du behöver inget av det.

Win+X samt sätt ikoner i aktivtetsfältet eller på skrivbordet.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av LyktstolpeN:

Det är roligt att de flesta som klagar på Win8 är de som inte ens har provat, kör med det + classic shell och tycker allt flyter på galant

Jag kommer skaffa Classic shell. Bara jag söker efter det på google? Vad säger du om Start8 då? Det kostar pengar? Classic Shell är väl gratis?

Du behöver inget av det.

Win+X samt sätt ikoner i aktivtetsfältet eller på skrivbordet.

Jaha? Så jag behöver inte använda den där appstore skrivbordet så att säga?

Jag håller in Windows knappen och + X? Sen kan jag lägga saker på Windows skrivbordet?

Kör du så?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har inget emot Windows 8. Tycker att det är väldigt smidigt.
Kategoriserar mina program som jag vill i Metro + att man kan ha genvägar på skrivbordet eller i aktivitetsfälten.
Annars funkar windows knappen + X väldigt bra.
Windows 8 är förövrigt snabbare än Windows 7.
Datorn startar snabbare än vad bildskärmen slås på.

Enda som störde mig på att det inte fanns en stänga av knapp. Men det har jag fixat så nu finns det.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Va? Hur fick du ihop den ekvationen?

Medlem

Min dator är ett par år under minimum =(


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Va? Hur fick du ihop den ekvationen?

Han tänker nog på minnet och glömmer bort kretsen.

Oavsett är det trevligt att utvecklingen börjar trycka på de minnesgränser som varit rådande ett tag.

Inaktiv

Let the computers hit the flooor!
Ha så kult med kraschtestandet på releasedagen, mamma och pappa!

Medlem
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Va? Hur fick du ihop den ekvationen?

Han tänker nog på minnet och glömmer bort kretsen.

Oavsett är det trevligt att utvecklingen börjar trycka på de minnesgränser som varit rådande ett tag.

Verkligen sjukt kul att det börjar röra lite på sig! Haha jo jag antog att det va nått sånt. kollade upp priserna på 770 och för 4k får man ett kort med 4gb så antar att han inte hade så stor koll.

Medlem
Skrivet av meat4u:

Varför windows 8? Det måste finnas en vettig förklaring men jag kan då inte tänka på en enda...

Som redan nämnts beror det nog på Direct X och att Microsoft fortsätter försöka få folk att köpa ett OS de inte vill ha via att inte ge stöd för sådant här. De gjorde samma BS med Vista där de till och med sade att det var ett krav för att spela spel som senare visade sig vara en sanning som de själva konstruerat. Nu ser man samma sak igen med Windows 8.

Inaktiv
Skrivet av matte851:

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.

Det fungerar bättre då win8 använder mindre minne och är snabbare än win7. Bara idioter som sitter och grinar över win8, dessa människor har aldrig kört det och satt säkerligen och grinade över att byta ifrån WinXP till Win7 (vi skiter i vista för det sög helt ärligt).

Skriv svar