Inlägg av ActualAir

Inlägg som ActualAir har skrivit i forumet

OT men jävlar vad snygg hon är 🤩

Riktigt pepp. Någon som vet om det är bra med mus och tangentbord? Ska spelas ikväll hur som helst

Skrivet av Arcadia:

Kollade upp den nu eftersom den verkar intressant, tydligen har de skjutit upp den releasen för att utvärdera hur mycket nya patchen ställer till det för modden. Så inget Fallout London i ieapril alltså.

Nej vad trist! Men klokt samtidigt

Den stora Fallout-grejen den här månaden är ju att den gigantiska modden Fallout London släpps 23 april!

Skrivet av Fearnox:

Yes, men Moores Law is dead ser inte alls det problemet och AMDs presentation under GDC nyligen visade på teknik som avlastar CPUn rejält(uppeimot 30% har utvecklare fått höra).

Digital Foundry går på vad som skulle behövas av nuvarande hårdvara med nuvarande spel för att uppnå högre FPS, PS5 Pro har möjlighet att dra nytta av AMDs och Sonys senaste kombinerade teknik för att uppnå något som inte bara rå CPU prestanda ger.
Om nu AMDs teknik kan avlasta 30%(GPUn tar över vissa beräkningar) så skulle alltså PS5 Pros processor motsvara 5,05GHz och knappast vara en flaskhal längre.
Lyckas dem uppnå 60FPS och lägga till Frame generation så har du spel i 120FPS, vilket vore väldigt trevligt.

GTA som open world lär också forsla mycket data emellan SSDn och GPU också, något som PS5 är riktigt bra på utan att involvera processorn.

Ja jag tror också dom kommer en bra bit med sin uppskalningsteknik. Ska bli intressant att se prislappen på konsolen och hur många utvecklare som orkar patcha äldre spel. Själv kommer jag inte köpa den iom att jag har en kraftfull dator, räcker med basmodellen för de spel som är exklusiva.

Skrivet av Fearnox:

Det är väl mer undantag än regel att PS5 spel kör 30FPS?
Finns väl ett fåtal spel som har 60FPS läge men har svårt att orka hela vägen dit, men Sonys egna titlar brukar inte ha något problem med det. I Alan Wakes fall så lär det handla om budget, det kostar en hel del att optimera och de är väl mer en AA studio. När det kommer till FF16 så brukar väl dem inte vara så duktiga på detta överlag, vet inte om FF7:R2 kanske är undantaget?

Aja, CPU delen verkar inte vara ett problem för Pro i alla fall och med PS5:ans lagringsteknik så borde GTA 6 flyta på riktigt bra om Rockstar inte ligger på latsidan när det kommer till optimering.

Digital Foundry hade en stor genomgång av de läckta specsen och den svaga CPUn är enligt dem en rejäl besvikelse och flaskhals. Men också logisk eftersom det skulle vara svårt att ha helt olika CPUer när basmodellen av PS5 är grunden för utvecklare.

Är ju nästan bara skräp på PC/PS5/Xbox-listorna. Och en del fantastiska spel på Switch-listan.

Gränssnittet liknar verkligen det som tågklarerare på Trafikverket i Sverige använder, imponerade. Jag är lokförare och skulle hellre skjuta mig än koppla av med virtuell tågklarering men roligt att det gläder andra 😄, fin recension!

Jag kroknade efter 30 timmar, i fängelset efter Gold Saucer. För spretigt

I ingen speciell ordning: Diablo 4, Gran Turismo 7, Dead Space Remake, Final Fantasy 16, Pacific Drive, Control.

Haha Force Feedback var länge sedan man hörde 😄 Typ 2001

Huntdown!

Har fram tills FF7 Rebirth alltid valt prestandaläget på PS5 och Series X, men Rebirth är tyvärr alldeles för fult i prestanda. På PC har jag lyxen att slippa kompromissa

Nice!

Skrivet av Sapiens:

Half life Alyx visade att potential finns kvar.
https://youtu.be/8kQW2jFPYZo?si=aXe_Z-BcnzSemlao

Ett spel man kan pratat om enbart en flaskshader i en video är en såndan grej bara ett fåtal utvecklare kan lyckats med.

Önskar verkligen att de börjar spotta ur sig nya spel. I synnerhet Half Life 3 då 😄

Skrivet av Sapiens:

För 20 år sedan hade denna fråga varit nästan omöjlig att besvara pga hur många fantastiska utvecklare det fanns då.

Nu är denna fråga varit nästan omöjlig att besvara pga hur få fantastiska utvecklare det finns kvar.

Jag tror enda utvecklare idag som fortfarande kan skapa något extraordinärt vi aldrig sett tidigare är Valve, om de bara kunde vakna till.

Men hur många spelutvecklare kan det ens finnas kvar på Valve längre? De gör ju i princip inte spel.

Haha, vilka skulle kunna matcha Nintendo?

Skrivet av Gen:

Testade Grafikinställningen på demot och körde en halvtimme tills jag helt enkelt inte mådde bra. Hack-hack-hack-hack, var det enda jag såg. Hade spelet åtminstone haft lite motion blur så kanske det inte vart lika lilla. Performance ser som ni säger ruskigt suddigt ut men det skulle delvis fixas till release. Tittade på en DF video men det känns som att de snarare använder en annan teknik vilket förbättrade situationen en smula. Synd att FSR inte implementerades, det är en billig och halvbra teknik som åtminstone inte gjort saker å ting sämre (förhoppningsvis).

Jag kände precis som du i början, har spelat på ett 4090-kort senaste tiden med skyhöga framerates. Men tro mig - det går över! Allt är en vanesak. Sen skulle man ju givetvis vilja spela FF7 Rebirth med häftig framerate, menar bara att det ändå är en fantastisk spelupplevelse trots 30fps.

Skrivet av Kyathab:

Don't jinx it!! ^^

Bara be att porten bli bra. Inte helt ovanligt att konsol portar till PC inte alltid går vidare bra. Har dock inte hört något dåligt om föregångarens PC port så förhoppningsvis blir denna helt okej när den väl kommer.

Tyvärr var porten av FF7 Remake ökänt dålig till PC.
https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2021-final-fantasy-7...

Men det behöver inte betyda att rebirth-porten blir det. Jag skulle dock verkligen rekommendera PS5-versionen. Ville själv vänta på PC-porten men lyckades inte hålla mig och det är jag glad för - det är ett fantastiskt spel på PS5 och man vänjer sig snabbt vid 30fps i det vackra grafikläget!

Performance mode är dock riktigt fult, välj inte det.

Oooo nice!