Inlägg av Bethåven
Inlägg som Bethåven har skrivit i forumet
Bra jobbat
Ska bli kul att testa
Doc Hunt var ju supersnyggt. Kommer särskilt ihåg cutscenen.
wow tackar
Har en idé och ett koncept på en spirituell uppföljare till Doc Hunt. Men har en deadline på jobbet i november så får se om jag hinner jobba på den.
Grymt!
Broforce möter hårattacken i Shantae blir mina ledord.
Ni som har skägg, vad är skäggens naturliga fiende? Typ rakhyvlar och trimmers?
Sås
Det här var en mysig quiz, bra jobbat!
Trailern kändes väldigt Star Breeze (tänker på the Darkness och Riddick tiden)
Lyssnar ofta på podcasts och ljudböcker när jag spelar, så älskar hjärndöda spel som House Flipper, Barn Finders ect.
Så ser fram emot PowerWash Simulator
Spännande att se mer från game jamet
Tack alla. Men framför allt grattis till er som färdigställde ett helt spel för första gången. Det är ingen liten bedrift!
Otroligt vad du fick till på så lite tid. Stort grattis och helt klart värdig vinnare.
Vad nu?
Vann vi också?!
Nu måste vi titta igen!
Ni fick min vote. Låter som du lever livet med att göra spel med sonen. Håller tummarna att min avkomma har lust att lära sig the way og the nerd
Bra jobbat, båda två
Herre gud så spännande det var. Har spelat alla spel och är riktigt imponerad. Bra sändning och värdiga vinnare.
Längtar redan till nästa år.
Otroligt mysig tradition.
Jag sticker och köper must att hälla i ginen på studs då (En drink att rekommendera för den som inte testat). Ses kl 19!
intressant Gin & Must. ska testa
Lycka till!
Resultatet blev det man nu ser i spelet, vilket är mycket bättre en den "badboll"
som min skiss hade resulterat i.
Det ser riktigt bra ut. Jag körde på badboll-grafiken
Deprimerande tråkigt spelår.
Enda ljusglimten är Psychonauts 2 och It Takes Two
Får error på Bingo Fuel:
Hade mer story och saker som skulle utspela sig men hann inte lägga in det så fick nöja mig med det som jag hann med
Jag gillade de kommentarer man fick när man sköt fienderna Rolig touch
nu ska det vara uppladdat, men verkar inte vilja fungera? Googlat mig till något om att det kan ta en stund innan det blir spelbart?
https://itch.io/jam/fz-game-jam-2021/rate/1280570
Står det "published" ?
https://imgur.com/a/4T10KW5
Det skulle va kul och läsa vad ni lärt er för grejer under projektet. Punkta gärna upp saker ni lärt er / experimenterat med!
Tror termen är ”Post mortem” men är inte säker. Det låter som en dödsförklaring?
Edit: hittade en länk. Post mortem verkar vara något man skriver efter ett spel släppts och testats spelare. Post mortem är liknande, men annorlunda ifrån lärdomar.
Punkta gärna upp era lärdomar
Bra idé
Doc Hunt Post Mortem
Till en början så skulle jag bygga "The Legend of Mega Mario". Min idé var att fylla spelet med referenser till saker som jag älskade när jag var yngre (~25 år sedan).
Så tänkte egentligen ha en Tutorial level med en 3D version av Duck Hunt. Hade planerat en stor level "High Rule midnight express" (ja det ska vara "high" ) Där man står på ett tåg och åker från Mushroom kingdom till Hyrule från dag till natt och pangar allt möjligt från den eran av spel och tv serier inklusive minibossar och en slutboss.
Men har jobbat mycket i det sista och kunde inte lägga ner den tiden som behövdes så bytte riktning. Såg att Inets maskot heter Dr Inet och jag hade mekaniken för Duck Hunt klar, så började bygga Doc Hunt.
I mitt jobb så använder jag Unreal Engine på fulltid så jag kan den ganska bra när det gäller programmering, bygga logik och shaders osv. Men jag vet ingenting om att verkligen modellera 3D grafik eller rita 2D grafik.
Så jag byggde hela spelet med hjälp av primitiver; sfärer, kuber, cylindrar och försökte få det att se fint ut med hjälp av shader-kod och postprocess effekter. Mina paint-skills blir ni nog inte imponerade av..
Men ja, jag har lärt mig lite av varje:
Det jag tänker på i första hand är cinematics. Har aldrig gjort det tidigare och resultatet blev över förväntan
Har aldrig designat en boss encounter tidigare. Det var det som var det roligaste med hela projektet. Jag och flickvännen satt och skrattade massor när vi testade efter jag lagt in nya saker.
Level design. Även om alla "Banor" i spelet är satt upp med statiska kameror (förrutom cinemtaics) så var det ganska utmanande att få till. Men har lärt mig att "fuska" där det går och bara tänka på vad det är som kameran verkligen ser. Kan visa bilder på tidig prototyp för att visa den iterative processen
EDIT:
Glömde nästan helt: Jag försökte synca gameplay med musiken. Det var galet svårt och gick väl sådär.
level design före/efter
https://imgur.com/a/HCtv2b6
https://imgur.com/a/AMSjDKz
Det här game jamet har varit extremt kul och det är första gången som jag deltar i ett.
Är väldigt spänd på att spela och läsa om alla andra bidrag.