Inlägg av riche

Inlägg som riche har skrivit i forumet

123

Snyggt.

Men GemRB klarar nog snart IWD2 också.
IWD2 använde 3e D&D regler vilket är en skillnad.

Det enda enhanced med BG1 var att man slängt in extension, kör på nyare motorn (BG2; lite snyggare effekter och upplösning), nya mellanscener.

Antar all övrig effort har fokuserat på att göra det tillgängligt på play stores.

@Cybersoul: mja, voodoo 3 fanns väl aldrig officielt i sli konfiguration bara voodoo 2 som ej gjorde 2d. Starcraft använde DirectDraw och inte Direct3D när det kom. Idag inget stort problem då allt körs genom Direct3D/X men du skulle dessutom behöva lite driver uppdateringar

Antar HD varianten ändå kräver en hel del minne på kortet varav kraven är rel. höga ändå

Det är att dra snygga kablar som är det svåra
Men det beror väl helt på vad man kan tolerera.

Wow Undrar hur de tänker kring Diablo 2.
Köra gamla isometriska och rendera om alla karaktärer/items etc. eller göra om banorna i Diablo 3 motorn.

SC och Warcraft 3 känns lite mer självklart.

irc?

Har FZ fortfarande en irc kanal?
Nån annan som har en bra kanal?

Letar mest efter nått ställe att hänga på lite då.
Snacka spel och programmerinng osv.

Eller finns det nått annat än irc?

Ett Bioware spel utan större buggar OCH i tid skulle väl vara en sensation.

Jedi Knight II.
Ett av de få SW spel jag orkat spela igenom.
Rouge Squadron (första) tyckte jag om också.

Return of the Jedi.
Bästa slutet; fast man undrar lite vad Luke gjorde mellan Empire Strikes Back och Return of the Jedi.
Tycker The Force Awakens var ok; på rätt spår.
Rouge one... fytusan >_< kan inte bli värre?!

Så en remaster av D2 innebär i princip (om man vill ha riktig 3d) ett D4 fast med samma story som D2... Bättre fokusera på en mörkare D4; vem har sagt att storyn måste baseras på D3?

Svårt att säga exakt år men många bra spel runt 1997-1999.
Kan dock relatera till min egen ålder.

Ser riktigt roligt ut!

Alltid kul med världar som är enkla. Tänker klassisk Wumpus World så fort jag ser en grid...
Tänkt nått kring AI?

Vilken motor och språk har ni använt?

Vilken del inom spelprogrammering intresserar dig mest?
t.ex. gameplay, nätverk eller grafik osv.

Tycker du ska gå en teknisk/natur linje men kanske inte fokusera så mycket på att det måste vara en spelutbildning (fast det skadar inte om valet finns om det nu är roligt och en bra skola).

(jag har dock aldrig jobbat med spel )

Kul att ni vågar

Har själv funderat på 'eget' men känns övermäktigt rent ekonomiskt.

123