Inlägg av neetodesu

Inlägg som neetodesu har skrivit i forumet

Dom kanske borde gjort ett bra spel?

Synd att det inte finns till PC. Och nej, Epic Games Launcher räknas inte.

Skrivet av CosmicPunch:

Tror inte riktigt på medias version av händelserna. De hatar Musk för att han inte kysser etablissemangets fötter.

Att han skulle bönat och bett för att folk skulle komma tillbaka tvivlar jag på.

Journalisterna han stängde av doxxade hans position i realtid vilket är emot reglerna. Hans tal om free speech handlar mer om att man ska få ha vilka åsikter man vill på Twitter än att man ska få exempelvis hota eller doxxa folk.
Många högertwittrare blev utan rimliga förklaringar bannade under den förra ledningen på grund av deras åsikter. Nu är många av de jag själv följt men som under åren blivit bannade tillbaka.

Det har ju släppts dokument nu(#twitterfiles) efter köpet av Twitter som visar att det fanns starka kopplingar mellan politiker i det demokratiska partiet och ledningen på Twitter och att de från politiskt håll bett dem censurera inlägg och personer vars tweetande inte var kompatibelt med deras agenda.
T.o.m. FBI har varit inblandade och bett Twitter censurera "desinformation om valet" och vissa personer och liknande.
De bannade Trump och hittade på en fejkhistoria om att han hade uppmanat till våld och att det var därför han blev bannad.

Jag är mer inne på att det var viktigt för demokratin att Musk köpte Twitter men att det politiska och mediala etablissemanget gör allt för att försöka karaktärsmörda honom.

Lägg av nu, du kan ju inte börja snacka vett för i helvete. Lalala jag hör dig inte Musk är ond och mainstream media talar allting sanning.

Animationerna på necromorphsen är så sjukt downgraded jämfört med originalet.

Det låter ju lite mysko då Nintendo går stort med vinst och deras spel är högt anpassade för den japanska marknaden.

Skrivet av Jozo:

Nu har jag inte läst på så mycket om Metas satsning, men varför skulle jag vilja sitta och ha ett möte i ett virtuellt konferensrum med avatarer istället för IRL eller via Teams som vi gör idag?

Vad är fördelarna?

Det är för att distansarbete fortsatt ökar och företagen/managers vill hitta nya sätt att övervaka sina medarbetare och att de jobbar "effektivt". Krav på att webbkameran ska vara ständigt på ökar men med VR kan din teamleader se alla dina rörelser, då kommer du inte undan. Det är detta Zuck försöker sälja.

Mest arroganta studion någonsin. Så sjukt jävla besviken.

hoppas på tuttar också som i originalet.
men det är nog för kontroversiellt idag

Tråkigt att se ett svenskt företag ägna sig åt bedrägeri.

NFTs är lite i det där stadiet som internet var på tidigt 90-tal. Dom flesta fatta inte poängen med det då tekniken var ny och outvecklad. Däremot med takten att vi skiftar över till web 3.0 så kommer NFTs ha de förutsättningarna som den behöver för att kunna vara användbar. När internet blir mer decentraliserat så kommer det finnas ett värde att kunna ha äganderätt till virtuella föremål som man flyttar runt mellan decentraliserade plattformar.

Skrivet av Kyraal:

Att sprida uttjatade myter bara för att man inte håller med recensenter känns ju även det sådär lagom oseriöst och visar att man verkligen snurrat in sig kring runkbullen.

YouTubers och streamers är dock en annan sak eftersom de ofta är sponsrade.

Hahahahaha och FZ är inte sponsrade alltså?

Skrivet av DJ-SAAB:

Jag tycker recensioner eller betygsätta ett spel kan ju liksom vänta med och inte gör det samma dag som ett spel släpps. Folk har så bråttom att recensera/betygsätta ett spel nuförtiden, de är som att "jag ska va först med det". Min tanke är hur många faktiskt testar genom ett spel helt och hållet utan att gör ett snabbtest bara?

Det har redan varit ute i en vecka för de som betalat extra. Det är dessa som har recenserat spelet. De som spelar det nu kommer förmodligen recensera det kommande dagarna.

Ni kan ju ta upp det som händer på Steam också för där är det en riktig massaker. Spelet har lyckats nå 6e plats med mest sämsta betyg av alla 50,000 spel som finns på Steam.

Skrivet av Molotov:

Det här är nått jag efterfrågat länge i BF.
Bli av med alla tryhards som bara vill ha en fin k/D och fokus på att spela för laget ist.
Behövs ingen individuell scoreboard i ett lagspel.

Synd att det tog så länge för Dice att inse detta

Scoreboarden handlar inte bara om k/d utan det baseras på poängsystemet där allt som ingår i lagspelet belönas. Därför kunde man ha totalt skit kd men ändå toppa scoreboarden för att man slängde ut medpacks, reviva, repaira vehicles etc. Det är just detta som var så fint med Battlefield. Det betyder alltså att DICE har nu tagit bort en till aspekt för att främja lagarbete.

Det här ser ju helt åt helvete ut. Dom har klistrat på massa högupplösta texturer utan att på något sett bevara texturdetaljerna som fanns innan. Bara för att något är högupplöst betyder inte det att det är automatiskt bra. Det är dock inte Rockstar som har gjort remastern utan studion som gjorde mobilporten, de har fullständigt kört över original artstylen. Vem som helst som håller på med grafik kan se att det här är ett totalt grafiskt spaghetti.

Ser kul ut men epic games store är ett solid nej.

Skrivet av Bojkott:

Det är inte svårt att skilja singleplayer från multiplayer genom att ha två olika lägen, och detta har varit praxis inom spelbranschen sen begynnelsen. Och även om man kör med ett gemensamt system så är ju bilspel kanske den genre där man gynnas minst av att fuska, eftersom att man i de flesta spelen möter bilar av samma klass, och skicklighet väger betydligt mer i detta fall. Polyphony är bara ute efter att sälja mer av de mikrotransaktioner som de introducerade i GTS, och det är så uppenbart som det kan bli. Det är inte fusk så länge man betalar utvecklarna tydligen.

Ja 10 år sen separerade man sp och mp, nu är funktioner från sp och mp i spel så pass sammankopplade att det är hämmande att separera dessa. T.ex. laptimes som någon nämnde är en väsentlig del av spelet, du fattar väl att laptimes blir meningslösa när folk kan trixa med siffrorna. Du simplifierar så mycket utan att ta hänsyn till spelets uppbyggnad. I en tid där fusk har aldrig varit så vanligt som nu är det logiskt att ha always online. Då kanske du tycker de ska ha anti-cheat, ja men du har sett hur bra det funkar i alla competitive spel, totalt värdelöst. Sen självklart finns det en aspekt där PD vill sälja credits men om du har spelat tidigare Gran Turismo vet du mycket väl att det är inte i närheten att vara någon central del av spelet, speciellt påvisat när ekonomin har varit oförändrad sedan gamla GT spelen. Det finns situationer där always online är en obvious cashgrab men det är inte fallet här.

Skrivet av Bojkott:

Det enda stället där fusk har en negativ inverkan är i multiplayer, och där måste man ju ha internetuppkoppling, men detta är ingen ursäkt till att ha uppkopplingskrav i singleplayer. Låt folk göra vad fan de vill i singleplayer.

Så det ska vara ok att fuska fram sig massa pengar offline för att sedan köpa dom dyraste bilarna och sedan använda dom online? För att om det var inget krav så skulle detta vara resultatet. Låter som du inte har spelat Gran Turismo. Eller ska man ha ett separat garage för mp och offline? Låter ännu mer smidigt det.

Med all respekt till de anställda på fz men ni leker med orden här när ni säger att era annonsörer inte påverkar erat innehåll. Som jag förstått det är fz finansierad av annonsörer och att samtidigt säga att ni är inte på något sätt beroende av dem är lite väl magstarkt. Jag tror inte det är någon som tror att det är en gigantisk konspiration, det är att förlöjliga diskussionen.

Varför skulle cdprojekt investera i annonsering på fz om ni hade roastat sönder deras spel? Det är bara business, självklart vill man inte riskera att hamna på ens finansierades dåliga sida. Det här är dock en så stor gråzon och känsligt ämne så jag förstår ni vill undvika det, men folk har påpekat det här för en anledning.

Jag personligen tycker erat 5/5 betyg var totalt missledande och naivt nog köpte jag spelet efter er recension. Men det är okej, jag förstår det är säkert en svår balansgång att göra sina läsare och finansierare glada. Jag gillar ändå fz som en nyhetssajt.

Skrivet av Robalicious:

Att dom har tilldelat en studio att göra en "speciell modell" för BF-veteraner säger mig allt jag behöver veta om vart BF är på väg och hur 2042 generellt kommer vara. En kort stund efter att EA köpte upp DICE blev det en berg-och dalbana mellan att försöka behaga communityt och att försöka vinna CoD-spelare. I BF 2042 ser jag ännu mer hur dom försöker locka till sig CoD-publik, vilket för mig betyder löjlig TTK och ett obalanserat speltempo som förstör upplevelsen. Allt fokus är på att klämma in så mycket endorfin/dopamin som möjligt i ett spel för att kunna sälja mer. EAs inriktning blir dessutom allt tydligare när dom har lockat över Byron Beede (tidigare från CoD).

Det är för att det inte är möjligt att öka antalet spelare och samtidigt behålla gamla bf gameplay. Spelindustrin har vuxit sig så mycket och det är en helt annan målgrupp som spelföretagen försöker fånga upp gentemot hur det var när BF2 släpptes. Det är samma mönster i varenda franchise vilket tyder på att spelindustrin har förändrats. Efter årets E3 borde det vara tydligt för dom flesta.