Inlägg av kebbe

Inlägg som kebbe har skrivit i forumet

Skrivet av Lindhenberg:

Undrar om betygsbombarna nu har gått in och gjort rätt för sig, då de fick som de ville?

Har redan gått från negativt till blandat. För övrigt knappast "betygsbombning" när folk har legitim motivering till sina negativa betyg.

Kommer alltid vara svag för en bra öppen värld men har inget vidare förtroende för att Crystal Dynamics skulle lyckas med det. De öppna hubbarna var den sämsta biten av reboot-trilogin och kändes alltid som livlösa transportsträckor. Lite synd att man inte valde att fortsätta med spel i samma stil som reboot-trilogin dock, hade fungerat utmärkt att bara slänga ut Lara på äventyr i olika delar av världen och ta över actionäventyrsgenren efter Naughty Dog.

Skrivet av itsnotme:

Det är en bisarr situation då det det ger medhåll till cancel-culture och review bombing. Det är därför "Förhandla inte med terrorister" finns som amerikanskt uttryck; det leder bara till mer terror.

I det här fallet så har Sony inte gjort något fel. Det står på Steam att man måste ha ett PSN konto. Kunderna på Steam har läst dåligt. Arrowhead pausade kravet på PSN konto de första timmarna under lanseringsdagen då de hade strul med servrarna, nu återinförs kravet. Arrowhead kunde vara tydligare i kommunikationen att det bara är en paus (även fast de skrev det i patch uppdateringen och på discord).

Hur kan det vara cancel-culture att spelet tas bort från territorier och återköp utfärdas till folk där Sony sålt spelet fullt medvetna om att det inte skulle fungera ett par månader framåt? Om något gränsar det till bedrägeri att göra spelet tillgängligt där till att börja med.

Helldivers 2 har tagits bort från Steam i 177 länder som drabbas av PSN-kravet genom att det inte finns någon lösning på marknader PSN inte täcker. Oklart om det är Sony, Arrowhead eller Steam som tog beslutet.

https://www.pcgamesn.com/helldivers-2/steam-delisting
https://www.thegamer.com/helldivers-2-delisted-on-steam-100-p...

Tänkte direkt på Psygnosis men oklart om studionamnet är bra eller om det är kombinationen av namnet och logotypen.

Om något har väl Sonys tjänster visat sig vara en säkerhetsrisk. Med det sagt borde väl Helldivers 2-spelarna var helt ok med det då de utan vidare accepterade spyware-anticheat i ett PvE-co-op-spel.

Välgjort spel med stor potential, upplevde att det fungerade helt ok även på äldre hårdvara. Återköp för min del då det kändes mer som inventory management sim än action.

Från 30 Maj börjar Sony tvinga PC-användare att skaffa Playstation Network-konto för att kunna fortsätta spela Helldivers 2.

https://store.steampowered.com/news/app/553850/view/419686852...

Stark vinnare ändå.

Mer kraft, lägre pris. Som när PS4 släpptes för 3999kr.

Skrivet av Ribcage:

Ja tji fick alla som gav spelet toppbetyg! Det här svider nog för dem. 😁

Recension och betyg var nog klara innan sidor som ”XboxAddict” och ”Xbox Tavern” ens hade rört spelet. Deras recensioner justeras väl från 11/10 till 12/10 nu.

Obsidian har alltid varit en inkompetent skräputvecklare, lanseringen av New Vegas fick Bethesdas spel att framstå som buggfria. Ge det till 4A Games så kanske det blir någonting vettigt av det.

Tråkigt för alla Starfield-apologeter som menade att markfordon minsann var heeelt onödiga och faktiskt skulle förstöra spelet eftersom de stred mot spelets ”djupa” designfilosofi..

Detta har gått lite under radarn men har blivit en mini-kontrovers:
TopSpin 2K25 är always online men det finstilta när man köper spelet klargör att servrarna är schemalagda att stängas ned redan 2026.

Exempel:
https://www.xbox.com/en-CA/games/store/topspin-2k25-for-xbox-...
https://www.playstation.com/sv-se/games/topspin-2k25/
https://store.steampowered.com/app/1785650/TopSpin_2K25/

Första halvan är magisk, roligt att även Xbox-folket får uppleva det.

Skrivet av quadratis:

håller med om gow2 och spider-man, men doom? what? både doom 2016 och eternal är väl ganska universellt hyllade för just sitt gameplay? man kan tycka vad man vill om eternals färgglada estetik och hopp-pussel, men ser inte vad som skulle göra det eller 2016 mycket mer dumförklarande än ids tidigare titlar.

Spelar du Doom 2016 som ett riktigt Doom så finns varken health packs eller ammo, dessa kräver konstant spammande på F för att sitta och kolla när spelet gör ”häftiga” kills åt en.

GoW 2 är extremt när det gäller sådant. Du kan knappt gå in i ett rum och ta in miljön innan ungen och det menlösa huvudet Kratos bär runt på börjar skrika ut pussellösningar. Är helt enkelt så det är med dagens zoomer-spelare; Allt ska spela sig självt och är det inte gul färg utsmetad precis dit du ska gå så får de panik.

Se bara på spel som Spider-Man där tio fiender snällt står i kö för att slåss en och en, eller Doom-rebooten där 90% av spelet är ”Tryck på knapp X för att se fienden dö” så ser man hur dumförklarande även hyllade spel är.

Skrivet av Casimir2323:

Någonstans mellan 30-50% av alla gamers är kvinnor och det är klart att det gör avtryck i hur karaktärer förväntas presenteras i spel.

Studien som ger ”30-50%”-siffran har alltid varit extremt bristfällig och felanvänd. Man utgår från att nå 50% och fyller på med massa nonsensdata irrelevant för diskussionen för att nå dit. Majoriteten av de kvinnliga spelarna fylls på genom att inkludera match3, ”casual pussel” och idle/farm-spel på mobil och sociala medier, sedan slänger man runt ”50%” för att härska över hur shooters och actionspel ser ut där den kvinnliga publiken knappt når tvåsiffriga procentsiffror.

Starfield visade snarare att kvalitet är hans absolut lägsta prioritet.

Majoriteten av svenssonkebab görs på äckligt griskött ändå så det är ju bara att döpa om den till gyros och sälja som vanligt. Vore trevligt med lite regler kring vad som får kallas kebab så man lättare kan hitta riktig fårkebab.