Inlägg av Tinardirith

Inlägg som Tinardirith har skrivit i forumet

Skrivet av Limpler:

Blev inte många km i Estland.

Caution 5 left over jump rätt in i höbalen. Tack för den din jävla kartlurare!

Tråkigt! Det krönet har då jag lärt mig att känna igen efter ett par terminals

Fyfan.. det började bra på SS01-02 men sen var det ena missödet efter det andra Kom utanför vägen på SS03 men var på väg upp igen, då får jag en 30s reset penalty. Strax efter så frontar jag ett träd och får i samma sekund en 5s shortcut penalty. Får ihop bilen ganska bra ändå till SS04 där jag först frontar änden på en mur hårt. Och senare änden på ett stålräcke, hårt. Det var inte mycket kvar av bilen efter det. SS05 genomfördes till största del på växel 2 och tog en jäkla tid. Bara att bryta ihop och komma igen

Skrivet av PV_544_1965:

Förstår det, det är skillnad.
Följande länder är klara nu:
Central Europe
Chile
Croatia
Estonia
Greece
Monte Carlo
Oceania (New Zealand)
Pacifico (Indonesia)
Portugal
Sardegna
Sweden

Släpps officelt när alla är klara.

Hur fungerar det just nu om man kör ett land som inte är klart? Blir det bara tyst eller blir det vanliga engelska spåret även om programmet ligger igång?

SS04 i Portugal = att sicksacka mellan dödsfällor i 22 minuter.. rena plågan Överlevde ändå Portugal med bara två punkteringar och ett par ganska lugna volter.

Väldigt imponerad över hur snabba många var i Spanien. Jag tyckte det gick helt ok för mig. Safe:ade lite men gick ändå ganska snabbt tyckte jag, men ändå är man långt efter toppen Är väldigt nöjd med en femteplats på totalen och att jag än en gång tog mig i mål på samtliga rallyn.

Skrivet av lerb:

Hallå vänner!

Bättre sent än aldrig..? Sorry, jag ligger egentligen fortfarande med halva kroppen i sjuksängen men mitt dåliga samvete klarade inte längre

Rally 7 var något av en masslakt, det är ett djävulskt svårt rally och att para ihop det med WRC-bilarna var kanske väl bra. Men men, den som lever lär! Bra gjort alla som tog sig i mål. Och såklart ett extra grattis till @Balkp, @Limpler och @Vickepedian som knep pallplatserna!

Sista rallyt för säsongen nu, det är asfalt åter igen med fantastiska Grupp A. Kör hårt

i.imgur.com/73ufFdB.png

i.imgur.com/ZFtfQKl.png

i.imgur.com/JxKrXD7.png

i.imgur.com/ewmEVIn.png

Du missade att uppdatera rally och klass i bild 2 men annars så Grymt!

Visserligen näst sist (just nu iaf) men jag ser det som en seger att jag överlevde Snurrade på SS01 och var nära att sugas ned i djupet men tog mig vidare. Strax därefter in i änden på en mur så kylaren rök. Blev att ta det lugnt fram till nästa service för att inte pajja allt för mycket. Fick det mesta lagat. Vad händer tidigt på SS04? Snuddar nåt i typ 20kmh och kylaren ryker direkt, igen. På sista sträckan hade jag ingen turbo kvar och det var kanske lika bra det.

Skrivet av SuBOnez:

Gillar att man behöver tänka till, då mest med tanke på däckval och reservhjul. Kanske sätta intervall som de kör i verkligheten, säg service efter 3 mil, sen om det är 2 eller 4 sträckor spelar inte så stor roll. Vi kör ju inte heller med HC, så borde gå, när man inte lägger sig i ett stup dvs.

F2 är dock min nemesis.

Jodå, eller missförstår jag

Well, Japan var en riktig pers... Redan ~5% in på SS01 fick jag ett snedkast och körde över en jordvall med en rejäl flygtur ut i publiken. Bara 6s reset men misstänkter att något i min upphängning gick åt helvete redan där. Bilen hade ingen som helst turn-in och var en ren pina att släpa runt alla småsvängar ända till nästa service. Fick många gånger dra handbromsen för att komma runt i hårnålarna. Mötte ett antal räcken och nåt träd och på S02 var kylaren väck. På SS03 lyser motorlampan. SS04 skrothögen hackar sig fram till målgång. Får hälften lagat på service men efter det kommer jag aldrig igång riktigt. Efter fyra sträckor med kraftig understyrning så vågar jag inte kasta mig in i svängarna och lita på bilen. Jaja.. nya tag nästa vecka.

Skrivet av lerb:

Att köra 3 sträckor mellan service tycker jag inte är för mycket begärt. Som sagt, rally handlar minst lika mycket om att hålla bilen i skick som att vara snabb. Slow is smooth, smooth is fast.

Den här veckan i Japan är det bara en sträcka ytterligare, så 4 sträckor mellan service. En av de sträckorna är bara strax över 6km lång - så även om det, ja, är en sträcka extra så är det trots allt bara 6km extra körning vi pratar om.

Om man hamnar i en sits att bilen inte håller ihop mellan service så tycker jag inte att lösningen är att ha fler servicetillfällen - det är att anpassa sin körning.

Med det sagt så kommer vi ha en omröstning inför nästa säsong så det slipper bli diskussioner.

Jag tycker det är ett bra upplägg att anpassa servicen efter längd på sträckorna. Att det varierar lite som du gjort nu gör det bara mer intressant.

Några trevliga punkter i morgondagens uppdatering. allt som bättrar på flytet är välkommet.

Graphics & Performance

  • Expanded upon Unreal Engine's shader compilation process when booting the game on PC, by adding PSO support for compute shaders. This should help reduce the amount of stutter experienced during gameplay.

  • Expanded upon Unreal Engine's VFX system ("Niagara"), adding PSO support for compute shaders. This should help reduce the amount of stutter experienced during gameplay.

  • Fixed an issue in some scenarios in which micro-stuttering was occurring while the player was hitting maximum FPS with V-Sync enabled. This should result in a smoother experience during gameplay.

  • ...

  • Made improvements to water splash effects in both interior and exterior views.

Snart så

Skrivet av ezakimak91:

.. sen så hände SS3 och då hände det som kostade mig absolut mest tid och vad jag trodde skulle vara slutet utav mitt race.
https://www.youtube.com/watch?v=yM1kr_XN19w

Haha, snyggt upp på nosen och tillbaka. Men du kom ju till rätta iaf

Skrivet av Limpler:

Tyckte jag hängde med rätt så bra fram tills ss4 där det låg en sten, modellen större i vägkanten!
https://youtu.be/xrTSE4VZRXc

Bra rull där! Blev några varv såg ganska realistiskt ut på håll när delarna flög omkring.

Klant! SS01 var den jag hade tränat på och pressat lite time trial, kom till topp 9. Så den kunde jag i princip utantill. I en av de första lite tvärare svängarna så träffar jag en stor sten som jag aldrig tidigare lyckats hitta. Hejdå höger framdäck och upphängning. 90 sekunder däckbyte plus det jag tappade på kraschen. Så var det rallyt kört. Extra störigt då mitt PB var 4s snabbare än Vickepedian så det hade kunnat bli en hyfsad placering på den Resten gick ganska bra, ett par mindre avåkningar men inget allvarligt. Mirakulöst inga fler punkteringar trots att jag missade minst 5st DONT CUT och körde rakt över bumlingarna med små flygturer. Tycker Kenya är ganska trevligt att köra

Skrivet av 34 Anders Alm:

Hur gör ni grabbar o säkert några gubbar också, med att fixa bilen under service, väljer ni själva eller låter ni spelet fixa det ?

Väljer oftast själv. Iaf om "allt" betyder mer än tillgänglig tid. Avgas t,ex. känns ju mindre värt att lägga tid på än kylare, om man måste välja bara en. Har inte testat hur smart den är att välja själv när det gäller sånt, kanske bara går efter att maxa tillgänglig tid? I DR2.0 tog jag oftast autoförslag och justerade bara om det var nåt jag inte höll med om, gick snabbast så.

Skrivet av lerb:

Hallå igen gänget!

Tredje rallyt är avklarat, lite fler deltagare som inte tog sig riktigt hela vägen denna veckan. Tufft rally med bilar som kanske inte tillhör de flestas förstahandsval. Så är det ibland! Ny vecka, nytt rally, nya tak.

Vi riktar ändå ett grattis till de tre som hamnade på pallen, nämligen @Tinardirith, @MrZteevee och @Vickepedian

i.imgur.com/udAhjvt.png

i.imgur.com/vYVVAb8.png

i.imgur.com/jNtNd79.png

i.imgur.com/xlppnXx.png

Woho kul att vinna trots bara snabbast på en sträcka. Måste betyda att jag klarade mig undan trubbel medan de snabba råkade ut för nåt här och där.

Skrivet av stenman:

Justera ner lådan likt en tävlingscykel på ettan-tvåan.

Jo jag har ställt ner den en bit. Men vill inte ta för mycket heller så det blir långt mellan växlarna. Tror jag har fått till det hyfsat.

Ska bli kul med tokvarvande sugisar som omväxling nästa vecka. Inte en klass jag själv väljer annars. S2000 känns klena för att vara 4WD. Man måste liksom ner på 1:an och varvstopp för att dom ska orka dra en sladd. Tappar man fart och varvtal i en tvär kurva så finns ingenting och kan ta flera sekunder att komma upp i registret igen vilket kan bli frustrerande >_<

Skrivet av Lognoreng:

FWD, klen motor, chile och uppförsbacke. Får panik nästan av denna combo. Det händer ingenting, och jag blir frustrerad att det går så långsamt

Surt att komma in i en backe med bra fart på trean och måste gå ner på tvåan innan man är uppe

På SS01 kom jag in för snabbt i en nedförsbacke mot hårnål så jag gled upp på vallen och snuddade en åskådare så det blev 5s tillägg, surt att missa snabbaste tid pga det om ingen mer är snabbare i morgon. I övrigt gick det helt ok, inga större smällar och ingen punka. Det går hårt åt den klena motorn med alla sega uppförsbackar, den överhettade trots hel kylare.