Inlägg av Houratronic

Inlägg som Houratronic har skrivit i forumet

Skrivet av fatcamp:

@Carl Johansson-Sundelius:

Same here! Hade en hård gubbe, som en liten version av the rock. Så fick han rött långt hår ifrån någonstans.
Lovar att det är därför jag dör oftare nu, inte för jag ej spelar lika mycket utan för att mitt röda hår lyser upp i skogen ; )

@fatcamp: Springer du i skogen utan hjälm!?

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

A. Det är en Early acess, förväntade du dig en färdig produkt?
1. Pregame "problemet" existerar i de flesta spel med öppen lobby samt mic.
2. FPS, skumt, jag får 50-60FPS med high på allt
IV. Det är en Early acess.
4. Spelet är awesome imho och har grym potential! (Alla ni andra)
7. Glöm inte att det är Early Acess, optimeringen är långt ifrån klart, men de har gjort grymma förbättringar på bara 3 veckor.

A. Jag är 38 bast, levt länge nog att inse att spelet tekniskt sett är en katastrof även om det är EA.
1. Ja och det är därför jag inte gillar h1z1.
2. Skumt indeed det får inte jag om jag inte hänger i utkanten av kartan med 0 spelare och 0 hus. Dvs netcode fuckar up det.
IV. For sparta!1!
4. Ok, kör på!
7. Ok, kör på!

Trycker du på CTRL + T så stänger du av all voice chat, du kan även ändra så du bara hör teammates. Sånt kan man se med ett enkelt knapptryck i options!

Sen tycker jag att folk som klagar på early access spel är riktigt komiska, självklart är det o-optimerat, det står en hel text om vad early access innebär när du startar spelet.

Och innan du ens klagar på optimering kanske du borde kolla patch notes och lite mer info. Senaste dom har skrivit om optimering är:

Initial Performance Improvements:
Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Det lovar gott om devsen redan snackar om optimering och till och med har en timestamp på det tycker jag.

Skratta på, det har vart alpha/beta av spelet i månader. De har plockat ner pre-orders, det känns mer som en "release". EA är idag ett sätt att säga "ok vi släpper men skyll inte på oss om det inte fungerar", lite som en launch var förr i tiden. Server problem och ikke optimerat.

Det har varit i alpha/beta i 9 månader totalt, 9. Att dom kommit så här långt på bara 9 månader är ganska otroligt.

Och sen nej, det kan jag inte hålla med om att Early Access handlar om. Det handlar ju mer om att utvecklarna vill ha folkets hjälp för en snabbare process inom utvecklingen. Saken är att EA har fått riktigt kasst rykte eftersom flera utvecklare har totalt skitit i deras spel efter att dom släppt det. Tar H1Z1 som ett exempel, och DayZ, de spelen har varit ute i ca 3-4 år och har knappt kommit någonstans överhuvudtaget, de har tagit sina pengar och slackat. Medans detta spel har varit ute i 9 månader och känns redan mer välpolerat än båda av dem spelen kombinerat, plus att man verkligen märker hur mycket passion utvecklarna har för Battlegrounds, dom VILL att det ska lyckas. Tycker iallafall dom är ett bra exempel på hur EA ska fungera egentligen.

Marknaden har förändrats markant senaste 30 åren. De tar betalt altså "säljer" de en produkt, hitta 1 marknad som beter sig på samma sätt som inte får kritik för det. Har inte splat DayZ men har ca 600 timmar i H1Z1, det började som ett hobby projekt och sen fiuck de en liten budget av Sony för att köra vidare på det och efter de släpptes så stöp man budgeten som vanligt med publishers, håller med om att det kunde vara fler patchar i spelet men säg inte att de inte älskade projketed när de arbetade fram hela projektet på sin fritid från början, det var inte deras fel att det vart så stort och sen ströps det, tro fan man tappar orken då.

Tycker inte man kan köra på det dock. Om spelet blir stort och man får så pass mycket cash, använd då för fan dem till att skaffa nytt folk som kan jobba vidare på spelet och göra spelet bättre. Inte bara ta cashen och sen försöka tjäna ännu mer cash genom skins/lådor, helt sjukt.

H1Z1 har liksom varit ute i 3-4 år och så här ser bugg listan ut fortfarande:
Bug list on H1Z1 (not complete)

- No mouse in the menu after alt tabbing
- random game crashes
- random game removals (in waiting lobby)
- game randomly closing in the menu
- lobbies are bugged ( sometimes when playing in a group of five not everyone gets placed in a queue)
- cars that keep driving even after you fully stopped
- guns spawning without ammo
- ammo bugging in the ground
- guns bugging in the ground
- character occasionally spawns without a parachute
- character occasionally spawns in the ground
- cars are not synced correctly
- cars flipping over randomly ( even on flat ground)
- cars losing health without any reason
- very poor performance even on decent systems
- losing hp when jumping from a 4 feet high rock or any other object
- very poor servers
- sometimes doors appear to be locked when in reality they are open
- hitmarkers on dead bodies??
- random disconnects
- bugging through rooftops when landing with a parachute on it
- sometimes you can't click anything in the menu after starting the game
- locked parachute ( can't control where you are flying at)
- locked guns when the server is dying
- fps drops when shooting
- occasionally when pressing the button m for map the game sound disappears and the map does not open
- not being able to open the map
- not being able to open the inventory
- cars randomly exploding
- being able to start a car without using the hotwire function and without keys
- you cannot control on which side you are exiting cars (random)

Other negatives:
- micro transactions
- anticheating system is a joke (Battle Eye)
- bad map design ( objects blocking entrances to buildings)
- netcode/hit reg is a joke

H1Z1 är ett jävligt dåligt exempel på Early Access Utvecklare helt enkelt. Battlegrounds har också blivit stort helt sjukt fort, #1 på twitch men dom tar det så som man borde göra genom att faktiskt jobba vidare på spelet och göra det bättre istället för att försöka tjäna mer cash på att sälja cosmetics.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

A. Det är en Early acess, förväntade du dig en färdig produkt?
1. Pregame "problemet" existerar i de flesta spel med öppen lobby samt mic.
2. FPS, skumt, jag får 50-60FPS med high på allt
IV. Det är en Early acess.
4. Spelet är awesome imho och har grym potential! (Alla ni andra)
7. Glöm inte att det är Early Acess, optimeringen är långt ifrån klart, men de har gjort grymma förbättringar på bara 3 veckor.

A. Jag är 38 bast, levt länge nog att inse att spelet tekniskt sett är en katastrof även om det är EA.
1. Ja och det är därför jag inte gillar h1z1.
2. Skumt indeed det får inte jag om jag inte hänger i utkanten av kartan med 0 spelare och 0 hus. Dvs netcode fuckar up det.
IV. For sparta!1!
4. Ok, kör på!
7. Ok, kör på!

Trycker du på CTRL + T så stänger du av all voice chat, du kan även ändra så du bara hör teammates. Sånt kan man se med ett enkelt knapptryck i options!

Sen tycker jag att folk som klagar på early access spel är riktigt komiska, självklart är det o-optimerat, det står en hel text om vad early access innebär när du startar spelet.

Och innan du ens klagar på optimering kanske du borde kolla patch notes och lite mer info. Senaste dom har skrivit om optimering är:

Initial Performance Improvements:
Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Det lovar gott om devsen redan snackar om optimering och till och med har en timestamp på det tycker jag.

Skratta på, det har vart alpha/beta av spelet i månader. De har plockat ner pre-orders, det känns mer som en "release". EA är idag ett sätt att säga "ok vi släpper men skyll inte på oss om det inte fungerar", lite som en launch var förr i tiden. Server problem och ikke optimerat.

Det har varit i alpha/beta i 9 månader totalt, 9. Att dom kommit så här långt på bara 9 månader är ganska otroligt.

Och sen nej, det kan jag inte hålla med om att Early Access handlar om. Det handlar ju mer om att utvecklarna vill ha folkets hjälp för en snabbare process inom utvecklingen. Saken är att EA har fått riktigt kasst rykte eftersom flera utvecklare har totalt skitit i deras spel efter att dom släppt det. Tar H1Z1 som ett exempel, och DayZ, de spelen har varit ute i ca 3-4 år och har knappt kommit någonstans överhuvudtaget, de har tagit sina pengar och slackat. Medans detta spel har varit ute i 9 månader och känns redan mer välpolerat än båda av dem spelen kombinerat, plus att man verkligen märker hur mycket passion utvecklarna har för Battlegrounds, dom VILL att det ska lyckas. Tycker iallafall dom är ett bra exempel på hur EA ska fungera egentligen.

Skrivet av Dunderhoken:

Hade det varit ett FPS så kanske...

Dom kommer lägga in ''Hardcore Mode'' Vilket gör så att du är låst till First-Person only.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

A. Det är en Early acess, förväntade du dig en färdig produkt?
1. Pregame "problemet" existerar i de flesta spel med öppen lobby samt mic.
2. FPS, skumt, jag får 50-60FPS med high på allt
IV. Det är en Early acess.
4. Spelet är awesome imho och har grym potential! (Alla ni andra)
7. Glöm inte att det är Early Acess, optimeringen är långt ifrån klart, men de har gjort grymma förbättringar på bara 3 veckor.

A. Jag är 38 bast, levt länge nog att inse att spelet tekniskt sett är en katastrof även om det är EA.
1. Ja och det är därför jag inte gillar h1z1.
2. Skumt indeed det får inte jag om jag inte hänger i utkanten av kartan med 0 spelare och 0 hus. Dvs netcode fuckar up det.
IV. For sparta!1!
4. Ok, kör på!
7. Ok, kör på!

Trycker du på CTRL + T så stänger du av all voice chat, du kan även ändra så du bara hör teammates. Sånt kan man se med ett enkelt knapptryck i options!

Sen tycker jag att folk som klagar på early access spel är riktigt komiska, självklart är det o-optimerat, det står en hel text om vad early access innebär när du startar spelet.

Och innan du ens klagar på optimering kanske du borde kolla patch notes och lite mer info. Senaste dom har skrivit om optimering är:

Initial Performance Improvements:
Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Det lovar gott om devsen redan snackar om optimering och till och med har en timestamp på det tycker jag.

Skrivet av dbengtsson:

så ett icke färgglatt h1z1 king of the hill? ser ungefär lika trött ut. (inte spelat nåt av dom)

Det är galet stor skillnad mellan spelen, även om dom hamnar i samma genre.

Spelade en hel del battlegrounds nu i helgen, sen gick jag över till H1Z1 bara för att testa och se hur stor skillnad det är och den är verkligen enorm imo.

H1Z1 har en mycket mer arcadey spelstil, allting går riktigt fort och det ligger maxade vapen i nästan varje hus du går in och lootar i. Alla bara springer runt och dödar varandra helt brainless.

Battlegrounds har en mycket segare spelstil, känns lite mer taktiskt och typ mer ''verkligt'' på något sätt, känns verkligen mer som ARMA om något. Du måste typ planera varje move du gör och bara döda folk om du verkligen måste och har en stor chans att lyckas göra det, till skillnad från h1z1 där man i princip skiter i allt och aldrig känner sig rädd för att dö och bara vill kötta ner allt och alla.

Så känner jag iallafall!

Tycker sidan som den är nu är perfekt

Då skulle man ju aldrig vilja bli klar med modden ifall att man får betalt varje månad för att göra klart den? Kan tänka mig att de som får betalt och jobbar med en mod kommer börja sega med flit för att få mer betalt.

Satan vad folk är negativa.

Spelat alla betas sedan somras och tycker det är riktigt bra. Animationerna är helt sinnessjuka och ljudet likaså, rekommenderas dock att spela med kontroll men funkar bra med tangentbord och mus om man bara vill lära sig.

Känns som att folk nu för tiden inte riktigt ger nya ''annorlunda'' spel en chans och så fort dom inte är bra på det eller det går dåligt/de ogillar hur kontrollerna styrs så är det ett dåligt spel.

I For Honor kan du inte bara gå in och trycka på alla knappar, det gäller att ha taktik och lära sig gubbarna du spelar med, spelet har en lärningskurva.

Har också sett att folk skrivit att det är ''opolerat'', vet inte riktigt vad det är dom syftar på då men om det gäller lagg/fps etc så är det något av de mest väl-optimerade spel som gjorts på senaste tid, flyter på helt underbart till och med på laptop.

Visst är servrarna lite so-so i nuläget, men det är ju just därför dom har en open beta för att stress-testa dem. I closed beta har dem varit helt ok.

Skrivet av renod:

Känns som exakt kopia på Rust och Ark, i en "conan värld" Inget nytt.

Observera att jag inte spelat spelet själv. Men sett 2-3h gameplay av det. Både på twitch och YT.

Har spelat det själv och har runt 800 timmar i både Ark och Rust, med lite extra timmar på andra liknande survival spel (DayZ, Miscreated, H1Z1: Just Survive, The Forest etc)

Spelade Conan Exiles i 2 timmar, sen drog jag en återbetalning från steam... Alldeles för mycket likheter, ingenting nytt som jag inte sett förut och alldeles för rubberbandigt i nuläget för att ens kunna spela normalt. Känns även som att dom lagt ner mest fysik på penisar och bröst istället för själva fysiken på hur djur rör sig och så vidare, för allt annat känns väldigt stelt.

Får se om det blir något bättre i framtiden men jag skulle säga om du redan äger ARK och Rust så är det ett väldigt onödigt köp för tillfället.

Skrivet av Keza:

Jag har fortfarande riktigt kul med det här spelet! Det folk måste förstå är att vi som faktiskt avgudar denna typ av spel.. vi är i extas!

"Äsch! Det var kul i en kvart" etc. Det existerar inte hos oss, det här är allt vi hade kunnat be om och lite till.

Är bara glad att ett spelföretag valde att gå vidare med utveckligen för ett sånt här spel.. som vi har väntat.

Håller helt med Keza här!

kommer om ni kör battlerite turnering också!!

Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

"Är det sant!"
Igen, vad är det i Grand Theft Auto V som kan nominera detta spel? Både Bioshock Infinite och Metal Gear Solid V var ju bra mycket mer "Whoooaaaaaaa, dude!" än vad GTA V är. Till och med DOOM känns som en rimligare kandidat enbart för dess soundtrack.

Ja, jag vet att åsikter varierar, och att spelarbasen ofta väger tyngre. Ville bara ventilera mina tankar.

GTA V's ''Minispel'' är ju t.ex att man kan spela golf, tennis, kasta pil, köra races, hoppa fallskärm, simtävlingar, cykeltävlingar och så mycket mer. Solklar vinnare för ''Spel i spelet'' enligt mig iallafall!

Skrivet av abso:

Black Mesa var det första spel jag tänkte köpa när rean sparka igång men avaktade då det var early access och inte klart, fast är det bara Xen delen som inte är färdig blir det köp!

Helt klart värt att köpa med eller utan Xen, så sinnessjukt välgjord remake på originalet!

Skrivet av marcus8958:

Crysis var inget vidare bra spel. Köpte det enbart för att köra benchmark på mina datorbyggen. Tror rätt många gjorde som jag då spelet inte sålde nå vidare till en början.

Varför tankade du inte demo versionen istället för att köpa det bara för benchmark? lol

Skrivet av gardis84:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av gardis84:

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

SNOW känns väääääldigt ofärdigt och stelt i jämförelse med STEEP. Går inte ens att jämföra enligt mig.

Tycker heller inte det går att gämföra av det jag sett, tycker Steep ser ut som ett skämt. Det är allt det jag inte vill ha och Snow är allt det jag vill ha. Syftar på riktningen av spelmakarna. Snow känns som om den är gjord av folk som hänger i parken och på berget, Steep vet jag inte vad det är. Folk som gör bilspel? Håller med om att Snow är lite stelt, ffa i landningarna, men i övrigt magiskt. Bandesignen är otrolig.

Kolla tex detta och gämför med vad Steep är: https://www.youtube.com/watch?v=3hYU-kV4GLY

Tror jag förstår vad du menar. Däremot så vart jag väldigt förvånad över hur bra steep är för att vara ett ubisoft spel. Precis som du säger så får jag också känslan att de som skapat steep är gjort av folk som hänger i parken och på berget, känns som att dom har haft väldigt kul att skapa det liksom.

Men vad är det du tycker är den stora grejen med snow i jämförelse med steep? I den där videon så grindar han ju mycket och det är ju något som steep tyvärr inte har i nuläget, hoppas på att dom kommer lägga till det i framtiden. Vad är det som får dig att känna att steep ser ut som ett skämt?

Skrivet av gardis84:

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

SNOW känns väääääldigt ofärdigt och stelt i jämförelse med STEEP. Går inte ens att jämföra enligt mig.

Skrivet av redruM:

Det var väl en svenska som dog när hon gjorde snowboardtrick till spelet?

Ja. Detta kunde däremot hända vart som helst och tycker inte att man ska klandra spelet för det som vissa folk gör.

Förstår helt ärligt inte folk som ser ner på det här spelet.

Jag själv älskar det! Har sagt det många gånger men säger det igen, det har ju en stor lärningskurva när det gäller kontrollerna (Nästan som SKATE). Kan kännas klumpigt vid början men när man väl lärt sig så är det sjukt skönt att lira!

Spelade en hel del SSX back in the days och för mig så känns SSX sjukt stelt i jämförelse. Märks dock att STEEP fokuserat mer på realism vilket jag gillar mer än det overkliga i SSX.

Enda minuset för mig är fallskärmsflygningen, riktigt tråkigt, och att det saknas grinds! resten är grymt bra Blir väll extra roligt om man själv tycker det är kul att åka snowboard/skidor i verkliga livet.

Skrivet av Quackles:

What?! Släpps det nu redan? Spelade betan för ett par veckor sen, och det kändes långt från klart. Tidig early access-klart enligt mig...

Kändes långt ifrån early-access, isåfall har du spelat alldeles för få såna spel. Om du vill ha ett exempel på hur ett early-access spel ser ut kolla up SNOW och jämför det med STEEP.

Själv tyckte jag det var en sjukt skön känsla att spela när man väl vant sig vid kontrollerna. Fanns några saker dom hade kunnat förbättra dock, men det lär komma i updates.