Inlägg av InfernoPervers

Inlägg som InfernoPervers har skrivit i forumet

Finns nog ingen annan hobby-grupp än gamers som gnäller så mycket om några hundralappar hit eller dit. 150 spänn i månaden för TIMMAR av underhållning är ju förfan ingenting, eller sitter merparten av er bara hemma på arslet och lever på soc?

Skrivet av breahl:

Minns mest grindandet i wow på denna tid. Det enda man fick göra var att grinda till pots och flasks man skulle ha under raider. Sen raidade vi 19-23 alternativt 24 söndag-fredag men vi var även en topp 20 guild i världen när det gällde att ta ner bossar. Minns även att kinesguldet var välkommet då det kom för man jobbade ju 8 timmar per dag med så tog lite genvägar ibland och köpte sådant.

Hoppas man inte behöver grinda lika mycket i detta, då kan det bli kul.

Det är väl helt upp till dig själv. Versionen kommer vara i stort sett identisk.

Småaktigt av Avalanche. Tror dom att deras konsumenter är helt dumma i huvudet? Det är ju helt uppenbart att deras estetik och känsla dom vill uppnå genom sina koncept-bilder är total-rippat från Stålenhag. Det enda dom hade kunnat göra för att sköta det snyggt är att ge en liten vink till honom, och det kostar inte ett öre. Men det är väl kanske lite sent påtänkt nu, så dom får väl fortsätta ljuga för att hålla masken.

Skrivet av Meurik:

Nämn några andra bra MMO:n förutom WoW, ESO och FFXIV. Go!

I samma liga som WoW? Har aldrig funnits och kommer aldrig finnas då mmo-eran är över generellt sett. Men det finns fortfarande välmående BRA mmo's utöver wow enligt mig; GW2, Eve Online, bla.

Löjligt bra spel.

Avatar 2

Skrivet av walter_iego:

Likheterna med Destiny är uppenbara; främst hur bossarna är kulsvampar och..

Varför kan inte folk bara förstå att det är ett RPG? Grinar du på att bossarna i WoW är svärdsvampar?

Skrivet av noiser:

Spelade betan och blev väldigt besviken.
1. Betan var för låst, ex. kunde man inte prova på perks, eller crafting samt skillsen var också sjukt begränsade.
2. Upptäckte att DarkZone vilket är enda PvP systemet som finns i spelet är sjukt bestraffande och blir ett carebear område. Man tjänar inget på att döda en person då hela zonen ser exakt vart du är som Rogue spelare och alla kommer efter en. Om man skjuter för att försvara sig så blir man rogue och får mer tid, även om man inte är ute efter att döda folk. Mängden exp man tjänar på att döda flera spelare, emot att bara dö en enda gång är inte värd, du blir av med mer än du tjänar.
Det jag upptäckte är att spelare samlar ihop sig för att döda NPC'er tillsammans, och sedan lämna in som en grupp. Varför riskera bli av med bästa looten i spelet när man kan få den säkert och effektivt utan någon större effort?

1. Det är beta. Har du någonsin spelat en beta där allting är upplåst? Uppenbarligen var det inte crafting eller resten av skillsen dom ville att man skulle testa.

2. Det kan dom ändra med knapptryck, och kommer förmodligen reglera fram och tillbaka framöver. Tyckte också att belöningen var för liten, men långt ifrån gamebreaking.

Begriper inte riktigt varför vissa har fått för sig att det skulle vara något annat än en RPG-shooter? Detta kommer INTE konkurrera med Arma, Battlefield, CoD, osv, och det strävar INTE efter realism mer än estetiskt. Vad är det ni inte förstår?

Det är vad det är, dvs ett RPG i första hand, och online-shooter i andra, och det är förbaskat bra på båda punkterna trots att man bara fått skrapa lite på ytan än sålänge i betan.

Att folk dömer ut spelet pga brist på innehåll och att man kommer tröttna efter några timmar är ju bara trams. Ni har väl inte den blekaste aning vad som väntar efter release? Ni har bara spelat 4 lvlar av 30 och inte ens då var allt innehåll med.

Gillar man inte spelet för dess spelmekanik, känsla, genre, eller whatever, fine. Men era argument hittills är ju helt invalida. Tro mig, vi är bra många fler som diggar Division skarpt och det här spelet kommer leva många år!

Detta är ju inte soundcloud, men vi släppte nyligen skiva.. och det är la trevligt.

https://open.spotify.com/album/2QRPQqJtnOmZ7U2OKEfUhL

Tror folk missförstod lite. Jag undrade inte om man fick behålla sin karaktär till retail, utan från stängda betan till den öppna betan, (som nu artikeln handlar om). Så calm your tits.

Öppen beta för The Division har bekräftats!

Fint som snus! Ingen som sitter inne på info om man får behålla karaktären från stängda betan?

Haha folk behöver ju verkligen en reality-check om man trissar upp sig så förbannat över detta. Jag kommer köra det på PC och jag kommer ha jävligt kul.

Och majoriteten av er som grinar "bojkott" kommer ändå sitta där i Dark Zone till slut, men då hittar ni väl annat o gnälla på

Skrivet av tricky:
Skrivet av InfernoPervers:
Skrivet av tricky:
Skrivet av InfernoPervers:

Väldigt stor potential i detta spelet! Rent genremässigt närmast Destiny. Lagom dos RPG mixat med cover-based action. Det enda jag stört mig på är folk i chatten som gnäller på brist på innehåll... i en beta... IQ-koll på den.

Mja, håller nog delvis med. Darkzone var ju det man skulle testa i princip men jag tyckte det var rätt kass "variation". Det var ju inget mer än att ändlöst springa runt och leta AI-motståndare och varva med att jaga folk med bounties. Det höll i 2 dagar men sen blev det halvtradigt.

Hade varit roligare om de hade något typ live event eller liknande, alternativt mode som man bara kunde köra med sin squad.

Men du har ju ingen aning om hur det blir i retail? Beta är ju ett test för att utvecklarna ska hitta buggar, bla. Inte för att folk ska plöja igenom all content. För min del såg jag det mer som en försmak på hur spelet känns i kontroll och känsla, och det blir en solid tumme upp! Ska bli väldigt intressant och se vad dom slänger in för typer av objektiv, osv.

Ingen har pratat om retail? Vi har pratat om betan och att det var begränsat med innehåll samt att du själv sa att folk gnällde på det i chatten vilket jag inte tyckte var helt obefogat.

Jag är också positivt överraskad efter att ha spelat det, men jag känner att det är en stor risk att det blir ordentligt tråkigt och platt om man inte skulle ha några kompisar att spela med. Det är något de behöver fixa så det blir enklare att spela med andra som inte råkar ligga på ens vännerlista.

Vi är väl alla olika antar jag. Själv vill jag inte spoila för mycket content innan release. Jag vill upptäcka allt och låta det mesta förhoppningsvis överraska mig efter släppet, medans andra vill bli skedmatade med allt som erbjuds innan det ens är färdigt.

Skrivet av tricky:
Skrivet av InfernoPervers:

Väldigt stor potential i detta spelet! Rent genremässigt närmast Destiny. Lagom dos RPG mixat med cover-based action. Det enda jag stört mig på är folk i chatten som gnäller på brist på innehåll... i en beta... IQ-koll på den.

Mja, håller nog delvis med. Darkzone var ju det man skulle testa i princip men jag tyckte det var rätt kass "variation". Det var ju inget mer än att ändlöst springa runt och leta AI-motståndare och varva med att jaga folk med bounties. Det höll i 2 dagar men sen blev det halvtradigt.

Hade varit roligare om de hade något typ live event eller liknande, alternativt mode som man bara kunde köra med sin squad.

Men du har ju ingen aning om hur det blir i retail? Beta är ju ett test för att utvecklarna ska hitta buggar, bla. Inte för att folk ska plöja igenom all content. För min del såg jag det mer som en försmak på hur spelet känns i kontroll och känsla, och det blir en solid tumme upp! Ska bli väldigt intressant och se vad dom slänger in för typer av objektiv, osv.

Väldigt stor potential i detta spelet! Rent genremässigt närmast Destiny. Lagom dos RPG mixat med cover-based action. Det enda jag stört mig på är folk i chatten som gnäller på brist på innehåll... i en beta... IQ-koll på den.

Var skitpepp på detta när det för utannonserades. Sen pga. bristen på information eller PR rent allmänt tappades intresse mer och mer. När väl betan kom, tänkte jag väl mer "meh, kan väl lika gärna plocka upp en betanyckel för 10 spänn på G2A och testa.."

Kort o gott, det blir ett köp för mig. Trots brist på content (ja, det är beta..) så var det riktigt roligt! Grafiken, ptja som BF4 möjligtvis. Bra känsla i kontrollen, en blandning av Gears of War och Uncharted kanske. Lagom mycket RPG-element som var ganska enkelt att förstå. Loot och roliga PvP-situationer i Dark Zone där man antingen gör livet surt för andra eller kör mer safe och "laglydigt".

Hade tom. roligt när jag free-roamade i Dark Zone själv. Teamade upp ganska mycket med Amerikaner (väldigt många av dom, av någon konstig anledning).. Kommer bli svinroligt när man får lira med vänner!

Ja resten var inga problem, dom dök ju upp på war tablen

Tackar! Den enda kompanionen jag vart tvungen att leta efter ;P

Samarbetar med Templars. Vart i skyhold hittar jag honom?