Inlägg av spawnstah

Inlägg som spawnstah har skrivit i forumet

1
Skrivet av Komured:

Du menar alltså att de medvetet skulle ljuga för finnansiärer och aktieägare? Det är inte bara rent vansinne det är dessutom sjukt olagligt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6gn,_f%C3%B6rbannad_l%C3%...

Det finns många olika sätt man kan mäta och presentera saker utan att det behöver vara lögn. Sen är det också skillnad på vad man kan nyttja i marknadsföring, och vad du påtalar, man ska har skyldighet att presentera för aktieägare och investerare, vilket inte har någonting med deras subscription numbers utan är kopplat till finansiellt resultat.

Tvivlar att det är så bra siffror, eller aktiva spelare.
I stort sett alla jag känner som såg fram emot Classic och lirade först, har slutat med Classic pga de redan hade gjort allt, ingen direkt utmaning.

Skrivet av Spectral:
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

Håller med dig delvis. Men skulle ändå vilja säga att taktik övervinner skill/aim.
Skicka in en kamera i ett rum och se en defender campa i ett hörn - dra ett headshot genom väggen på honom. Eller dra in en flashbang under en dörr samtidigt som någon spränger taket och slänger in EMP granat för att sedan rensa rummet. Sånt gör man inte i CS

Nej nej, absolut. Håller med dig till 100% på alltihop. ch kör man Multiplayer så är ju den biten nice, när man har andra bra spelare att köra med. Men ur singelplayer-perspektivet så är ju den biten i stort sett helt borta.
Det är nog mest det jag lider av, att singleplayer delen är så kass.

Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

Det absolut svåraste MMO, och har en riktigt hög tröskel för att komma igång.
Jag tycker den här bilden sammanfattar det rikitig bra: https://dementiagaming.files.wordpress.com/2010/08/learning_c...

Men det finnså andra sidan inget annat spel som ger mig sådan puls och adrenalin-kick, som eve online, när man spelar. Klart väl värt tiden det tar att sätta sig in i det, och som många andra redan tipsat om. Det är en bra idé att joina ett "nybörjar vänligt corp".
Jag tror att CCP redan har (eller väldigt snart) kommer ändra tutorialen så den blir lättare att förså och lära sig spelet från den (den gamla var ju totalt värdelös).

Det där ser ut som en riktig skitfilm. Hur kan den ha fått finansiering överhuvudtaget?

Skrivet av Exxo:

HATAR verkligen dessa "pay-to-win-spelen".

HATAR verkligen folk som uttalar sig om saker de inte vet någoting om.

Just pga att EVE är så grymt krävande och svårt så finns det inget spel som ger i närheten av den puls och det adrenalin som eve gör när man är i fight med någon.
Man vet hur mycket som står på spel och vad det tagit att komma dit.
Jämför t.ex med WOW, tänk om du skulle förlora alla vapen och utrustning samt det du har i väskorna varje gång du dog.
Men att du kanske fick tillbaka en viss % av värdet så du kunde köpa lite nya gröna/blåa prylar och komma igång igen, men långt ifrån lila bra prylar som när du dog.
Just så är det i Eve.

Dock, ska jag nog säga att i det här fallet så var det troligen inte så illa som det först låter. Värdet av prylarna om man köper dem är mycket riktigt ca 11.000 SEK. MEN... enligt obekräftade uppgifter så är det där ett sätt att "tvätta pengar" för någon som bottar eller köpt grejer på olagligt sätt.
Vad jag hört så om man flyger med en gubbe som är ny (dvs har mindre än X miljoner skillpoints) och blir dödad, så kommer aldrig dessa plex att droppa så någon pirat kan plocka upp dem, och de kommer att ges tillbaka av CCP.
Så att frakta dem med en helt ny gubbe är mycket säkrare än att använda en äldre karaktär med ett bra skepp.

Jag köpte guld i WOW på den gamla goda tiden, vanilla och TBC för över 25.000 sek (gick mycket pots å sånt som maintank när man raidade 5 dagar i veckan) och även lagt långt över 15.000 på andra spel t.ex BF4, GTA5 och senast i eve-online.
Ser det som en naturlig del för mig som jobbar och inte hinner grinda som "kidsen" och ändå kan hänga med och få ut det mesta av min lilla speltid som jag har.

Jag blockar inga cookies, och har inte rensat några heller, det är jag helt säker på.

Däremot så loggar jag in regelbundet från 4-5 olika enheter och använder 1-3 olika browser på dem. Så säg att jag nyttjar 5-9 olika browsers totalt. Vet inte om det finns någon max gräns på hur många samtidiga sessions man kan ha?

Jag loggar också alltig in via Facebook inloggningen, om det kanske är kortare livslängd där?

Vill inte logga in så ofta på fz.se

Hej på er,
postade det här i Supporterlounge, men insåg att det här nog är ett bättre ställe att posta på.

Jag tycker att livslängden på den cookie/session man får när man loggar in på FZ är på tok för kort. Det känns som jag måste logga in nästan varje gång jag kommer till sidan, vilket är irriterande. (Jo jag har gjort kopplingen mot FB så det är bara att klicka på Logga in med Facebook så är man inne, men det är ändå ett onödigt moment).

Jämför med t.ex Facebook och andra siter, där man loggar in en gång och sedan har man sin session i stort sett för evigt, eller ja, i alla fall ett par månader.

Finns det någon teknisk eller politisk orsak till att ni har det så här, eller skulle ni kunna tänka er att öka livslängden på en session?

1