Tillsammans med Double Fines äventyrsspel och Android-spelkonsolen Ouya har 3d-hjälmen Oculus Rift framstått som något av ett flaggskepp för drömmar förverkligade på Kickstarter.
I framtiden är inte ens dina käraste minnen säkra men de första timmarna av Remember Me gör oss osäkra på om det är ett minne värt att skydda.
Tio år är lång tid i spelbranschen men precis som många andra har Ubisoft börjat snegla bakåt efter spelidéer. Många är överlyckliga över spelhusens nya backspegelsfascination - kanske särskilt Might & Magic-fansen som fått vänta tio år på en regelrätt uppföljare.
Kända och okända DC Comics-hjältar drabbar samman för att en gång för alla avgöra vem som är störst, bäst och stinker mest ost. Och det visar sig bli en både hård och underhållande match.
Håriga magar, Robocop-bälten och många timmar framför dåliga 80-talsrullar är receptet på aprilskämtet som visade sig vara sant. Vi träffade mannen, eller snarare skäggvargen, bakom Blood Dragon i London.
Trots högtravande tramshistorier och mycket hålla handen från Blizzards håll så är Heart of the Swarm en expansion som vrider om kärnmekaniken i esportens flaggskepp.
För fem år sedan visade Isaac och hans lysande rygg hur rymdspänning skulle byggas, lem för lem, men när Visceral försöker ge oss ett skärverktyg för tredje gången har de tappat bort ritningen.
Det andra avsnittet av Fragzone, vårt nya videomagasin, har släppts men vilka är det egentligen som står bakom programmet, och framför kameran i många fall?
I våra drömmar har Ni No Kuni varit en kärleksfull sammanblandning av det japanska rollspelsmyset från Dragon Quest, monstersamlandet från Pokémon och sagostämningen från Spirited Away. Men hur ser den hårda verkligheten ut?
Vad händer om din samarbetspartner ser helt andra fruktansvärda saker i spelets mörker än du gör? Visceral berättar hur de utforskar galenskapen i storspelet Dead Space 3.
Juletider innebär också goty-tider. FZ-redaktionen berättar om sina favoriter från spelåret 2012.
Vi träffade Blizzard mitt under världsmästerskapsfinalerna i Starcraft 2, ett spel som enligt dem själva aldrig kommer att vara perfekt.
"Black Ops 2 ser dramatiskt mycket bättre ut på Wii U", har Nintendo sagt. Nu säger FZ sitt och konstaterar att Nintendo har fel.
Den åldrade Solid Snake orkade inte i komma i form igen. Han ersätts av en omstylad Raiden som gör nästa Metal Gear till en styckarsimulator.
Får Namcos fighting för fyra en extra boost på Nintendos nya, eller är det en portning som stressats fram till premiären?
Ingen har riktigt lyckats göra det Planetside gjorde redan 2003. Så Sony valde att själva göra samma sak igen, fast modernare. Och gratis.
En samling småspel som demar hur den nya konsolen fungerar. Nintendo Land är vår tids Wii Sports – men är det bra nog att locka massan att köpa Wii U?
Ingen är bättre lämpad att sälja Nintendos nya konsol än Nintendos största hjälte. Även om spelnamnet råkar vara ironiskt.
Världsmästaren i Starcraft II har till sist korats. På plats i Shanghai är FZ:s Victor Leijonhuvfud för att rapportera om e-sports-giganten, dess rörande livsöden och och chansen att få se VM i Sverige nästa år.
Vi intervjuar svenska Massive Entertainment för att få veta allt som galenskaperna i multiplayer.
Treyarch bevisar återigen att Call of Duty inte står och faller med Infinity Ward.
Ett av årets allra största spelsläpp är per automatik Call of Duty. För Black Ops 2 stoltserar Treyarch med ett framtidsscenario skildrat i en förgrenande, Hollywood-författad kampanj samt utbrett, omfattande e-sportsstöd. Tillräckligt för att dra oss tillbaka in...?
När Danger Close nu gör sig redo att följa upp fjolårets modernisering och nystart av Medal of Honor-serien är det utan hjälp från svenska Dice, med ett omarbetat multiplayerupplägg där allt kretsar kring stridspar. Och återigen lyfts den påstådda ambitionen att göra de emotionella aspekterna av krigföring centrala.
Förnya utan att fördumma och vårda utan att sno rakt av. Firaxis har spelat Xcom sen det hette UFO, och därför vet de exakt hur nytolkningen ska vara.
Resident Evil är inte vad Resident Evil en gång var. Capcom möter kritikerna med mer av allt, och del sex blir för mycket av vad Resident Evil en gång var.