Inlägg av Hittebarn

Inlägg som Hittebarn har skrivit i forumet

Karaktär i Cyberpunk

Tjo forumet!

I och med släppet av expansionen till Cyberpunk så är det dags att påbörja en ny save (enligt rekommendation). Men då min speltid är ytterst begränsad och därmed möjligheten att köra flera karaktärer/olika spelstilar/builds så tänkte jag höra av mig till er som spelat flera gångar (eller bara en gång - men älskar det): vad upplevde ni som absolut roligast att spela? Vilka specs/spelstil/vapen föredrar ni?

Tanka upp och shotgun? Smyga och snipra? Gå melee med mantis blade? Ren hacker?

Finns självklart inga fel svar, men behöver inspiration. Har ni spelat senaste patchen så desto bättre!

Tack på förhand

Åh herregud vad seg på bollen, men men, vi testar! Alltid gillat alla former av management-spel och sänkt alldeles för många timmar på just sådana. Dottern tycker säkert det är roligt åka berg-och-dalbana också

#jagvillspelabeta

PS4:a!

Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Hittebarn: Jag har spelat lejonparten av spelet på egen hand, men jag tror jag hajar vad du menar med att det inte "behöver inte vara så co-op-optimerat". Jag vet inte hur balansen/utmaningen som helhet blir i co-op, men att rota igenom rum sida vid sida är good ol' fun. Dock tror jag det är gjort för solospelaren i åtanke. När man hittar motorsågsmojängen får bara en röja med den, t.ex. Liksom bara Gooigi kan ta sig till vissa platser. Det är klart mer "givande" co-op än i Galaxy, men det finns vissa frågetecken.

Finns också en demo (med en rolig våning, dessutom) ni kan provköra.

Det låter som du förstådd precis vad jag var ute efter. Det finns ju spel som är väldigt tydligt skapad för enspelarupplevelsen och co-op-moment känns mer inkastat i sista sekund, som Mario Galaxy och blir inte direkt jättekul för den andra spelaren. Vi har haft oändligt roligt med spel som Broforce, Overcooked, LittleBigPlanet som "går" att spela ensam, men blir mer givande i co-op.

Hade ingen aning det fanns ett demo, det skall vi kika in. Tack!

Skrivet av Arzei:

Håller med om att co-op är "mja". Det är definitivt bättre än Cappy i Super Mario Odyssey, men eftersom alla pussel måste gå att klara solo så är många av dem designade på ett sätt som gör att bara en spelare i taget kan göra något. Finns exempelvis områden som bara Gooigi kommer in i och under tiden står Luigi och rullar tummarna.

Sådant man är lite rädd för :(.
Frågan är egentligen ganska simpel - har bägge roligt om man spelar det här co-op?

Jag vet att recensionen lite lätt tar på det, men hur "kul" är det att spela två stycken? Letar nämligen efter spel som jag och min sambo kan spela tillsammans och det behöver nog vara så att spelare två faktiskt gör saker och känner den bidrar, och inte bara som "stjärnan" i Super Mario Galaxy som bara snurrar runt och plockar saker. Det ska vara kul att vara spelare två helt enkelt. Är det här rätt spel för det?

Behöver inte vara så co-op-optimerat (fint ord) a la Left 4 Dead, men hoppas ni förstår vad jag menar

Citat:

Det är en packåsnesimulator med överlevnadsinslag – branschens kanske smalaste genre – som dessutom innehåller Kojimas vanliga knasigheter. Det finns kiss- och bajsgranater, Conan O'Brien har en uttermössa och duschen gör reklam för en serie på AMC med Norman Reedus i huvudrollen. En av huvudkaraktärerna heter Die-Hardman.

Bland de bästa styckena jag läst i en spelrecension. Jag förstår att bara den informationen i sig ger spelet 5/5!

Jag är världens fegaste människa. Spelar inte skräckspel, ser inte skräckfilm, läser inte ens creepypastas. Jag har verkligen inte förstått tjusningen med att bli skrämd (gillar se andra bli det dock).

Med det sagt så har man ju ändå blivit "påtvingad" skräck i spel. Kanske inte på nivån som genuina skräckspel siktar på, men tillräckligt för att någon som mig skall hata det. Så jag måste säga att det nog var när jag, 13 år gammal gav mig på Ravenholm från Half-life 2. Känslan efter att ha passerat tunneln och mötas av den synen (entrén dit med blodiga skylten på marken). Fy fan. Fick plåga mig igenom störa delar av det partiet och det gick förvånansvärt bra när fokus hamnade på action. Sedan började man höra något "klinkande" ljud på husfasaden när man stod på ett tak. Tittade över kanten och *BAM*, de där smala crabzombiehelvetena som kan klättra uppför stuprör hoppade rakt i mitt fejs. Blev ett avgrundsvrål som grannarna sent skulle glömma. Tål än idag inte ljudet för det har blivit sådan hemsk association

Skrivet av MrKudden:

@Hittebarn: Det släpptes digitalt den 12 Den 22 juni har Fallen Kingdom biopremiär i USA dock ;P

Men vad tusan!

Jag måste ha kollat upp den fysiska utgåvan. Vilken positiv överraskning dock!

Hur kan så många spela spelet? Släpps det inte den 22:a?

Jag vill verkligen bli positiv överraskad, så säg nu det går att köpa någonstans och jag totalt missat releasen

Skrivet av anon_306295:

@Skelögd: Kan bara komma på värdelösa Call of Duty: WW2.
Men alla de där spelen, och alla Band of Brothers-liknande singleplayer fps tävlar inte alls med Battlefield.
De enda liknande spelen någonsin har varit BF1942 och det mindre BF1943.
Det Battlefield gjorde med WW2 som var unikt var den stora skalan med enorma kartor och alla möjliga sorters fordon.

Jag undrar om ni som klagar på WW2 bara går på autopilot och memar nåt ni fått för er utan att riktigt ha tänkt igenom vad ni skriver? För jag tvivlar på att ni kan komma på ett bättre tema.

Har väntat på WW2 sen 2002!
https://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc

Det är sjukt inne att klaga på Dice/EA, framförallt med tanke på senaste debaclet med lootboxes.

Ska ju bli hur skojj som helst om det nu är WW2. "Äntligen" säger jag istället för "det räcker nu"

Helt otroligt att folk klagar över temat WW2. Var inte det mer eller mindre kraven på Dice att de skulle "återvända" till sina rötter och göra ett "riktigt" Battlefield-spel.

WW2 var övergjort ja, men MINST senaste decenniet i alla fall har ju bara präglats av modern tids krigföring. Det är trots allt över 16 år sedan 1942 släpptes...

Vad förväntar ni er istället? En CoD-kopia? BF 2143? Ett välgjort WW2-spel kommer slå allt. Jag ser då fram mot exempelvis ett gigantiskt pansarvarnsslag vid Kursk, D-dagen, Stalingrad eller flygplansräder över El Alamein i den moderna frostbite-motorn.

Och ärligt talat - sen när gjorde Dice ett dåligt spel? Låt gå för microtransactions osv, men det är ju inte så att Dice ligger bakom det. Battlefront var inte fantastiskt, men långt ifrån ett dåligt spel och tror ingen inte hittar nöje i det. BF1 är ett väldigt välgjort lir, med brister givetvis, men det går inte säga annat. Ge det här tid, det var ju trots allt en kritikerstorm senast.

Trodde vi skulle ha lite stolthet över att en svensk studio nu är en av världens största aktörer på FPS-marknaden, endast slagna av CoD (?).

(Dice kan dessutom göra bra singleplayer, hört talats om Bad Company?)

Skrivet av Karmalicious:

Ja, Monster Hunter har normalt sett tidsbegränsningar på alla hunts. Dock har du mycket kortare tid här i betan än du kommer ha vid release. 50 minuter är normalt men några kan ha kortare. Detta är baserat på typ samtliga tidigare Monster Hunter.

Jag har ju inte spelat något Monster Hunter men detta ser verkligen riktigt intressant ut och alltid hört gott om serien. Men varför tidsbegränsning? Allergisk mot stressmoment och undrar varför man nu måste inkludera det? Säkert gott om tid per uppdrag, men jag blir ändå stressad över att ha en klocka som tickar och en känsla "inte hinna" sådant jag vill, som exempelvis titta på utsikten, planera osv osv.

Skrivet av Sisyr:

Har det någonsin gjorts en bra film baserat på ett spel?

Mortal Kombat för bövelen!

https://www.youtube.com/watch?v=JHIfHL5UgFs

EDIT

Eeeeeeeller Street Fighter (nåja) som gav upphov till ett av de bästa citaten i filmvärlden:
https://www.youtube.com/watch?v=iVzAMmpMra8

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Hittebarn: Data är magiskt.

Wingardium Inteliosa

Visst att dagens teknik har blivit otrolig häftig, men fortfarande lite tidigt att kalla det det för hokus pokus va?

(automagiska)

Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Hittebarn: You're welcome! Jag ser det som min uppgift i den här världen att sprida ordet: Ignition går att köpa igen. Alla måste köpa det! Den bandesignen är magisk.

Länge leve skolbussen!

Åh herregud, tack för att ni påminde mig om fantastiska Ignition (och att det faktiskt går att få tag på idag!). Efter det också helt otroliga LBA2 så var det nog det första PC-spelet jag någonsin köpte för egna pengar. Obeskrivlig spelglädje där!

Att ni missade chansen att skriva "I GoT(t) sällskap av mer!"

Skrivet av Hipshot:

Dom hade ett gyllene tillfälle att döpa det till Super Mario World... =/

Super Nintendo är ju annars ett bra namn också. Allting i härliga 16-bitars!

Synd om så vore fallet. Hoppas fortfarande de gör en "riktig" uppföljare till Crysis som jag tyckte var ett helt fantastiskt spel. Och jo - grafiken var ju helt ok (få spel än idag som överträffar det).

De andra spelen räknas inte