Recension – Death Stranding

Robot
Recension – Death Stranding

Hideo Kojima är tillbaka med ett äventyr olikt alla andra.

#death-stranding, #hideo-kojima, #sony


Medlem
Medlem

Oj!

Jag tror dock att betygssnittet kan bli lite under vad som antyds av en del recensioner då en del sajter kan ha haft det svårt att sätta "rätt" person på att recensera.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Margy:

Oj!

Jag tror dock att betygssnittet kan bli lite under vad som antyds av en del recensioner då en del sajter kan ha haft det svårt att sätta "rätt" person på att recensera.

Jag är beredd på vad som helst just nu!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jävlar. Hade helt missat det här spelet. Blir nog ett köp!

Medlem

Väldigt bra recension! Kanske blir ett köp ändå. Varit ganska negativ till allt det urflippade men vi får se! Är det så att anta att online-läget kommer dö efter en liten stund eller är det nått du spår kommer leva vidare?

Skribent

Gurra, byggare av motorvägar. Kul med en femma! Blir nog att plocka upp denna.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Hrm, kanske är nåt ändå. Vad jag undrar är om andras bebyggelser består för alltid. Låt säga att nån börjar spela om ett år.. är det fullt av vägar överallt?

Medlem

Grymt! Det är ju precis vad man hoppades på att se. Samtidigt om man kollar Metacritics ligger det på 83 varav en recension lyder:

"Death Stranding is an irredeemable piece of garbage that should serve as a warning to publishers who give developers carte blanche to create ‘art’.".

Antar helt enkelt detta spel är ett vågat släpp som man antingen älskar eller hatar (vilket jag antar alla förväntade sig) 😁

Medlem

En del andra recensenter skriver att det mest består av glorifierade fetch-quests, stämmer det?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Blackwolfe:

Hrm, kanske är nåt ändå. Vad jag undrar är om andras bebyggelser består för alltid. Låt säga att nån börjar spela om ett år.. är det fullt av vägar överallt?

Förmodligen inte! Regnet jag beskriver äter till slut upp alla strukturer som inte underhålls. Innan jag var klar hade saker redan börjat tyna bort som byggdes ~ 40 timmar tidigare.

Man delar dessutom server med en mindre kluster av spelare, och inte alla som äger spelet på samma gång.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Gnällkuk
Skrivet av Pettor:

Grymt! Det är ju precis vad man hoppades på att se. Samtidigt om man kollar Metacritics ligger det på 83 varav en recension lyder:

"Death Stranding is an irredeemable piece of garbage that should serve as a warning to publishers who give developers carte blanche to create ‘art’.".

Antar helt enkelt detta spel är ett vågat släpp som man antingen älskar eller hatar (vilket jag antar alla förväntade sig) 😁

Ja, har det inte alltid varit lite Kojimas grej? Han är spelbranschens svar på på messmör liksom.

Oväntat med en femma dock! Nu har jag hämtat en kopp kaffe, så ska ta mig en genomläsning också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

5/5 för recensionen...spelet kanske blir ett köp någon gång i framtiden när det släppts till PC

Testpilot
Medlem

Större delen av min (editerade) kommentar) blev uppäten av samma mystiska väsen som käkar upp strumporna från tvättmaskinen så här kommer det igen.

Recensionen lät intressant men lämnar mig med många frågor.

Hur är combaten?
Hur fungerar inventoryt?
Hur fungerar utrustningen, kan man köpa/hitta/uppgradera utrustning?
Finns det nån slags progressionsystem för ens karaktär?
Hur känns fienderna?
Finns det nån slags valuta och kan man isåfall köpa grejer för den?

Medlem

Hoppsan hejsan, jag hör att jag behöver det här spelet!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Daven:

En del andra recensenter skriver att det mest består av glorifierade fetch-quests, stämmer det?

Man hämtar och lämnar paket spelet igenom, som sagt. Vissa kommer se på det som du beskriver, att hela spelet är ett och samma uppdrag 200+ gånger.

Jag menar att det är lite som att alla uppdrag i ett FPS innehåller skjutande.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Blackwolfe:

Större delen av min (editerade) kommentar) blev uppäten av samma mystiska väsen som käkar upp strumporna från tvättmaskinen så här kommer det igen.

Recensionen lät intressant men lämnar mig med många frågor.

Hur är combaten?
Hur fungerar inventoryt?
Hur fungerar utrustningen, kan man köpa/hitta/uppgradera utrustning?
Finns det nån slags progressionsystem för ens karaktär?
Hur känns fienderna?
Finns det nån slags valuta och kan man isåfall köpa grejer för den?

Hehe, det var jag som råkade vara i farten när jag skulle svara på originalfrågan!

Jag och Calle kommer diskutera spelet mer i Fragzone-fredag klockan 14. Jag ser till att besvara frågor där!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Oj vilken skillnad på recensioner.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Grymt! Det är ju precis vad man hoppades på att se. Samtidigt om man kollar Metacritics ligger det på 83 varav en recension lyder:

"Death Stranding is an irredeemable piece of garbage that should serve as a warning to publishers who give developers carte blanche to create ‘art’.".

Antar helt enkelt detta spel är ett vågat släpp som man antingen älskar eller hatar (vilket jag antar alla förväntade sig) 😁

Tror att man kommer se lite olika sorters recensioner, antingen fans som ger det max oavsett hur bra det är, folk som förväntade sig mycket mycket mer än vad de fick och ger det dåligt betyg, butt hurt recensenter som tycker att inget annat än AAA spel ska få finnas. Och den som du länkade antar jag vara just det sistnämnda. Sen hade man sidor som gametrailers som gav allting mellan 7-10 oavsett hur bra/dåligt ett spel var :D.

Det jag var mest orolig över spelet var just att karaktärerna skulle vara platta då de inte har visat någonting om det mer än att Norman är med vilket jag har stört mig på sedan de visade upp det första gången, men det är bra att se att de faktiskt gjorde det rätt.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Man hämtar och lämnar paket spelet igenom, som sagt. Vissa kommer se på det som du beskriver, att hela spelet är ett och samma uppdrag 200+ gånger.

Jag menar att det är lite som att alla uppdrag i ett FPS innehåller skjutande.

Men är det grindigt? Det är ju skillnad på BF5 som man skjuter i & t.ex WOW?

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Hehe, det var jag som råkade vara i farten när jag skulle svara på originalfrågan!

Jag och Calle kommer diskutera spelet mer i Fragzone-fredag klockan 14. Jag ser till att besvara frågor där!

Ska försöka kolla in. Lite rädd att om likes funkar som xp, att man kan bli gimpad om man inte får gillande av andra (eller om man kör offline). Eller om man får likes av att göra uppdrag också men ändå går miste om en massa xp om man inte får gillande av andra spelare.

Gnällkuk

"Andra recensenter hade tagit upp spaden där jag lämnat den och byggt vidare på min blygsamma start. Tillsammans hade vi nu skapat en länk mellan två större terminaler och gjort livet betydligt enklare för alla inblandade. Jag hade dessutom blivit D-kändis på köpet när min väg blev viral. Den kvällen glömde jag bort handlingen och byggde motorväg i fem timmar."

Lyckas man med något så här så vet jag inte om det är fantastiskt av Kojima, eller säger mer om oss människor i nutiden? Hur som, garvade när jag läste det här och kan relatera.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka eller förvänta mig efter att ha läst din recension, spontant känns det fortfarande som ett spel som inte är för mig. Det känns som en avancerad walking simulator med fmv's och djup. Är Kojima ett geni eller en galen kreatör och har man mössa på sig inomhus? Bryderier värdiga de gamla grekerna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

jbx
Medlem

Blir ett köp till PC sen!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Maysay:

Men är det grindigt? Det är ju skillnad på BF5 som man skjuter i & t.ex WOW?

Både ja och nej. Det är blir en jäkla massa leveranser efter ett tag. Man matas dock med en strid ström av uppgradering ända fram till slutet som förändrar hur spelet ter sig.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag skrollade bara ner för att se betyget. Vet fortfarande ingenting om det, men det blir ett sokklart köp
Riktigt kul med en femma =D

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Blackwolfe:

Ska försöka kolla in. Lite rädd att om likes funkar som xp, att man kan bli gimpad om man inte får gillande av andra (eller om man kör offline). Eller om man får likes av att göra uppdrag också men ändå går miste om en massa xp om man inte får gillande av andra spelare.

Online-likes ökar din "totala" nivå, men ger dig bara en särskild typ av bonus som inte rör hur bra din karaktär presterar.

NPC-likes kommer ge dig nivåer i andra kategorier som ökar din kapacitet att bära, kondition och liknande.

Känns ingen stress över att bli gimpad, med andra ord.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Om man är trött på alla spel som i stort sett är kopior av varandra, är detta nog precis vad de behöver. Ser framemot att testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Online-likes ökar din "totala" nivå, men ger dig bara en särskild typ av bonus som inte rör hur bra din karaktär presterar.

NPC-likes kommer ge dig nivåer i andra kategorier som ökar din kapacitet att bära, kondition och liknande.

Känns ingen stress över att bli gimpad, med andra ord.

Så online likes är mest bara en siffra man viftar sin e-peen med när man raggar på krogen men har ingen egentlig funktion i själva spelet?

Medlem

Att man kan läsa en sån lång text och recension utan att bli klokare alls på vad detta är för spel.
Det jag fick med mig av detta: Hideo Kojima gillar långa cutscenes och han har skapat ett delivery guy-spel.

Du går inte in öht på inslag av combat, perks, level, hur spelet startar, fordon?? (Man får veta du bygger en egen 'e4' så antar det innebär fordon, bilar etc?. Vääääldigt tunt på handlingen (Vilket jag förstår dock i detta fall)
Det här kändes som ett enda långt "Allltssååååååå det hääääääär ääääääääääär såååååååååå jävlaaaaaaaaaa braaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Also its a delivery guy kind of game"

Det fick mig inte det minsta sugen själva texten om spelet.
Det enda här som förmodligen hajpar upp folk med denna recension är tonarten och det höga betyget, och det dem som redan är insatta i spelets innehåll, och bestämda att införskaffa det hur som helst.

Skriv svar