Karaktär i Cyberpunk

Medlem
Karaktär i Cyberpunk

Tjo forumet!

I och med släppet av expansionen till Cyberpunk så är det dags att påbörja en ny save (enligt rekommendation). Men då min speltid är ytterst begränsad och därmed möjligheten att köra flera karaktärer/olika spelstilar/builds så tänkte jag höra av mig till er som spelat flera gångar (eller bara en gång - men älskar det): vad upplevde ni som absolut roligast att spela? Vilka specs/spelstil/vapen föredrar ni?

Tanka upp och shotgun? Smyga och snipra? Gå melee med mantis blade? Ren hacker?

Finns självklart inga fel svar, men behöver inspiration. Har ni spelat senaste patchen så desto bättre!

Tack på förhand


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Smyga, hacka och pistola om man måste, det klara valet för mig. Kul att smyga runt runt och hitta alternativa vägar framåt samt ibland ta ut fiender en och en utan att bli upptäckt.

Medlem

Smyga och hacking kommer alltid av som roligast, men pga förändringarna så har smygandet ut ur "All Foods" blivit betydligt svårare och har inget vis att stå emot "Tracking" så 2.0 patchen känns inte helt genomtänkt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Tjo forumet!

I och med släppet av expansionen till Cyberpunk så är det dags att påbörja en ny save (enligt rekommendation). Men då min speltid är ytterst begränsad och därmed möjligheten att köra flera karaktärer/olika spelstilar/builds så tänkte jag höra av mig till er som spelat flera gångar (eller bara en gång - men älskar det): vad upplevde ni som absolut roligast att spela? Vilka specs/spelstil/vapen föredrar ni?

Tanka upp och shotgun? Smyga och snipra? Gå melee med mantis blade? Ren hacker?

Finns självklart inga fel svar, men behöver inspiration. Har ni spelat senaste patchen så desto bättre!

Tack på förhand

Du kan komma väldigt långt om du väljer ut det du är mest intresserad av då du kan respecca skills gratis när du vill, dock kan man inte respecca attributes alls och dessa bestämmer hur djupt du kan gå i respektive träd.

Men med lvl cap 60 + 15~ attributes från start så kan du nästan maxa 4/5 träd ändå (20attribute points är max/träd). Jag skippade till exempel reflexes helt och och kan då leka runt rätt ordentligt ändå.

Medlem

Här är några inspirationsvideos från CD Projekt:

1
Skriv svar