Inlägg av Acriax

Inlägg som Acriax har skrivit i forumet

Skrivet av monsterbenke:

besviken, mest pga att jag nu tvingas lira med polackerna och ryssarna som står för 99% av allt förstörande och fuskande i Alla spel. nä, där dog suget på detta spel. inget köp.

Fasteeeh, det finns ju fortfarande solo mode.

Skrivet av Loltron:
Skrivet av Acriax:

You call that EVE? THIS is EVE:

https://www.youtube.com/embed/12N16xiwwzw

Ungefär så här har min EVE-upplevelse varit hittills.

Det är vad man gör det till, du gör det väldigt tråkigt skulle jag säga.

Alla gatecampers som gör det tråkigt för mig snarare. :/

You call that EVE? THIS is EVE:

Ungefär så här har min EVE-upplevelse varit hittills.

Åh gud, låst konsol-fov som bestraffning? Borde inte det gå emot Genevekonventionen? Verkligen ett öde värre än döden.

Tycker folk är lite väl upprörda (ärligt talat vet jag inte om det är många som ragear eller om det bara är en högljudd microminoritet).

Har man varit det minsta insatt av utvecklandet vet man att det skulle vara någon slags psuedo-offline-läge, där saker som skedde på servern påverkade singleplayerspelandet och vice versa. Det är vad de har lovat och det är vad de har levererat. Sen om vissa misstolkade det som att man inte behövde uppkoppling så är det synd för dem helt enkelt.

Sen är det ju inte uteslutet att offline-läget kommer att tweakas till (eller efter) release.

Själv tycker jag att det är lite kasst att solo och online-världen är densamma. Det finns ingen anledning att ta till online-värälden om man inte vill pirata folk. Om man till exempel vill tjäna pengar in-game så är det mer effektivt att vara en trader i solo-läget, och sen när man har tjänat ihop ett fett skepp kan man byta till onlineläget med det. Balansen blir helt off när man inte räknar med spelarpirater i ekvationen. Som solo trader kan kan byta sköldar mot extra cargospace och tjäna pengar snabbare på så sätt. Dessutom är det en slags statussymbol att ha kommit långt i online-världen med alla hänsynslösa människor, som försvinner när vem som helst kan grinda offline. Det är lite som att man skulle loota gear offline/ensam i DayZ och hoppa in på en online-server med dem.

En annan sak som är kass är att den inte behöver synca med servern lite då och då, utan så fort du tappar connection så kickas du ut ur solo-läget och får inte spela. Samt att det faktiskt kan bli rubberbanding-lagg i 1-2 minuter i början när man börjar spela. Varför detta sker vet jag inte. Den lär ju inte synca ens position mot servern, såvida det inte är någon anticheat-greja, vilket även det skulle vara resultat av att man inte vill att folk ska fuska sig till saker i offlinevärlden och ta dem till onlinevärlden. Så mycket skulle bli bättre av att man bara separerade offline och online-världen. Låt offlinevärlden vara oupptäckt eller låt den bara ta emot upptäckter och prisändringar från onlinevärlden utan att skicka något själv. Ja, folks upplevelser skulle kanske bli osyncade, men det är en slags skönhet i att ha ett eget, unikt universum att utforska själv.

Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Gen:

Så vad liknar det då?
Aldrig kört Baldurs Gate, dock Planescape Torment när jag var grabb men minns inte mycket av de förutom att det var svårt.

Om du är inne på rollspel så dra ner BG från Steam och testa. Kostar inte mycket och är oerhört prisvärt än idag med tanke på hur mycket speltid man får för pengarna.

Skulle rekommendera att skippa ettan och börja med tvåan direkt. Inte för att ettan är dålig, men tvåan är pretty much det bästa RPG:et genom tiderna.

Så sjukt taggad på detta. Kommer att bli så bra!

Var tvungen att leta upp GameHandler-videon för att se hur de lyckades sälja skräpet. Vid 6:40 börjar delen om deras "secrets".

Känns verkligen inte som att detta kommer vara något för folk som mig. Tyckte det var för mycket micro att hålla reda på redan som det var i orginal SC2, och nu kommer det här och lägger till micro-abilities och attacker man manuellt måste dodgea för varje enhet. Tycker att man som commander bara bör behöva bekymra sig med den överliggande taktiken och att enskilda soldater borde ha intelligens nog för att ta skydd, använda sina förmågor och undvika faror själva.

Koreanska APM-gudar lär jubla åt förändringarna dock.

Ladda hem Little Big Adventure gratis

Godoldgames...

Anyway, ruggigt bra spel med ruggigt bra soundtrack. Körde igenom tvåan för ett par år sedan och det höll sig fortfarande hyffsat då.

Vad hände med att bara beställa pizzor åt folk som prank?

Alla talar om exosuiten som att det vore något innovativt, men, hallå, Crysis?

Rockstar:

Så spelar du Evolve

Såg bara två minuter visserligen, men han verkade inte vara något pro själv direkt. Han trackade fotsteg åt fel håll och missade att de ledde ner i vattnet.

Men kanske bra tips om man inte har spelat ett fps innan.

Skrivet av Gaara:
Skrivet av von_lidl:

Finns det inga pengar inblandade i ett onlinespel så förstår jag inte syftet med att fuska, man spelar väl för att man vill ha en utmaning?

Man spelar för att ha kul

Sådana som skapar bottar och fusk gör det antingen för pengar eller för att det är en mental utmaning. Lekte själv med att göra scripts för att t.ex. automatiskt skjuta snipern när siktet blev rött i tribes ascend eller crafta i SWG. Sen i Planetside 2 gjorde jag 3 konton på olika sidor och satte upp dem så att de möttes i ett hörn av banan och skjöt ihjäl och helade varandra gång på gång för exp. Slutade med det när jag upptäckte att jag var spelaren med 7:e högsta exp på servern men bara en bråkdel av spelade tiden mot resten där. Fanns inga pengar i att göra något av det där, men på många sätt var var det roligare att få det att fungera och se om man kunde göra scriptsen mer effektiva än vad det var att spela (läs: grinda) spelet.

Tyvärr var det som man förväntade sig. Det är en cool premiss och skulle säkert funka som film, men gameplaymässigt gör det sig inte bra. Det är för binärt. Först springer man i 5 minuter, sen fastnar monstret i en arena, så blir det totalkaos och antingen vinner man, förlorar man, eller så blir det att springa i 5 minuter till. Jag gillade själva spelvärlden, som kändes väldigt Riddick, men själva faunan på planeten var alldeles för lätt att undvika. Det var bara de irriterande fåglarna som man behövde bry sig om som monster. Men detta är ett balanseringsproblem visserligen. Tror hela spelet skulle behöva bli lite långsammare. Större miljö, ta längre tid för monstret att evolva och jägarna måste kämpa sig genom miljöerna mer istället för att bara jetpacka förbi allt.

Det som gjorde L4D bra var att det var så mycket som kunde hända. Man delade med sig av sina historier på skolan. Som när Zoey blev tagen av en smoker precis innan hon hoppar ner från kanten, så plötsligt kommer det en Tank och en horde samtidigt, och de väcker Witchen. Såna historier.

Ett par såna historier fick man från Evolve med. Som när de var precis efter en och man smög efter en bäck och gömde sig i en buske och alla sprang bara en meter förbi en, eller när den sista downade jägaren var 2 pistolskott från att sänka monstret innan han dog. Men mer extrema situationer än så blev det inte.

Så nej, kommer inte bli något köp förrän det är 7 dollar på någon steamrea.

Tyckte Blood var läskigt när jag var liten. Jävla gargoyles alltså.
Nocturne var också satans läskigt. Skulle inte kalla System Shock 2 för ett skräckspel, men nog kunde det vara lite läskigt ibland.

Annars, på senare tid så har vi Amnesia, Outlast, Alien.

Skrivet av Johan Olander:

https://www.youtube.com/embed/gEJHrmliVQw

Att jag ska behöva gå in på min fritid och styra upp kommentarsfältet...

Tror den videon är ansvarig för mer än hälften av denna series sales.

Skrivet av boota:

för mig är det inte activisions mjölkande av franchiset som får mig att vilja rita horn på bobby kotick, snarare den ganska smaklösa ändringen i ton. COD 1 och 2 porträtterade krig som något fruktansvärt. ett nödvändigt ont. till viss del görs det i COD 4 också, men efter det har COD-serien enbart handlat om att göra krigsromantiska spektakel med tramsigare och mer pårökta premisser för varje release.

Inte tänkt på det innan, men helt sant. Intressant observation.

I CoD 2 hade man ögonblick som när man som rysk menig fick zick-zacka mellan lik med bara ett magasin i händerna och blev avrättad av en officer om man inte fortsatte framåt genom maskingevärselden. Såna ögonblick ersattes sen av att man är en allt-i-allo american badass superhero med de senaste gadgetsarna som skjuter minigun mot våger av fientliga soldater och, jeeps och helikoptrar eller står i solnedgången framför hela amerikanska flottan medans deras flygvapen gör en flygshow till rockmusik ovanför en.

Trisst men inte helt oväntat. Det var samma sak när anno 1404 tog steget till anno 2070. All charm försvann och de försökte bara återanvända samma vinnande koncept i en miljö där det konceptet inte riktigt hörde hemma.

Skrivet av joffjoff:

Jag tror jag väntar lite till då de har blivit lite mer putsad och kanse fått en expansion släppt till sig eller något.

Gör de som med Civ5 (vilket jag tror) så kommer det komma 14 dlc:s och 2 expansioner innan året är slut.