Mamma och John har något ihop

Skägg.
10 Chambers
Mamma och John har något ihop

Jag kan nästan svära på att @John minst en använt uttrycket "Din mamma" men det är först idag jag börjat bli orolig. De har något ihop.

[fright][ia=1651 Kaputski x 2][/fright]John ringer vid 19-tiden och beklagar sig över att hans moderkort har kastat in handuken och att han just spenderat över fem tusen på nya delar. En timme senare ringer mamma och säger att hennes skärm är svart, och datorn piper inte vid uppstart. Misstäckt moderkortskrash där med. Är detta beviset på en mental koppling mellan deras datorer eller är det första tecknet på Invasionen med stort I. Den från yttre rymden?

#blogg


signatur
Medlem
Mamma och John har något ihop

Din mamma! Så går det när man väljer PC-crap istället för en lugn och fin Macbook...

Skämt åsido. Jag har numera två PC i familjen, bägge används av ungarna för att mobba varandra och kompisar på MSN. Den ena av burkarna är en Barebone/SFF-modell och har en gammal åkomma som hängt med sedan starten - den blir lätt överhettad. Datorn funkar som vanligt, men om man har haft dålig kylning (t ex massor av papper och skräp som ligger på/kring den) så går den inte igång om man skulle starta om den. Inte ett pip, inget hårddisk-rassel, ingenting, bara fläkten som låter. Lösningen hittills har varit att öppna fönstret, kyla ner den en kvart och starta igen. Funkar varje gång.

(Antagligen inget att rekommendera i det långa loppet, adekvat kylning is och förblir teh shit.)


signatur

Don't just stand there - kill something!

Medlem

det var nog samma dator som krascha ska du se

Medlem

Mitt moderkort dog för ett par dagar sen.

Inaktiv

Mitt moderkort dog för några veckor sedan

Skägg.
10 Chambers

Phatski, jag har också spanat på MacBookarna men tycker att de är för dyra. Men den andra sidan lockar, visst gör den.


signatur
Medlem
Medlem

Köpte nytt kort efter att mitt moderkort hade dött förra veckan Härligt sådär till jul.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skägg.
10 Chambers

Det var inte moderkortets på mors dator, en rejäl dammsugning räddade dagen. Förmodligen hade processorfläkten skurit.


signatur
Medlem

Pheuw


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar