MS betalar dyrt för exklusivt DLC till GTA4

Inaktiv

Bra av microsoft!
Detta är en av anledningarna till att jag väljer Xbox 360 här om dagarna då jag ska införskaffa min första konsol. Xbox har satsat mer på västerländska spel, medan ps3 väljer en japan-satsning. Och självfallet så kommer de som har både konsolerna välja GTA till Xbox 360.Samma grafik, men med bättre innehåll.

Inaktiv

säger bara det självklara,
ms får det svårare att hålla jämna steg med ps3 när spel som släpps på ps3 och 360 har mer kräm i ps 3 versionen.

nu när an övergivit Wii och vill ha spel med bästa möjliga grafik och nöje, då nöjer iaf inte jag med det näst bästa, 360, jag väljer självklart det bästa,
ps3.

har haft både xbox och xbox 360,

xboxen tyckte man var tråkig så man körde ps2.
och 360n bara krånglade, 3 st inbyten blev det innan man fick nog,

min ps3 har inte krånglat nånting.
så ps3 är mer felfri än 360, och bättre.

svårt att acceptera det ? taskit läge.

fast vill folk ha en krångelmaskin så är det deras problem, kan bara tycka synd om dom

Skrivet av rhebz:

http://www.gamespot.com/features/6171831/index.html?om_act=co...

oj 360:n hade visst bättre grafik (och bättre framerates). Hatar förblindade PS3 fanboys.

Bah..utvecklat på 360:n & portat ..that's what u get.. ohh plus 50M of M$!

..not an fanboy..

Tycker M$ skulle lagt pengarna på deras nästa "Next New Gen" istället...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Anledning till att jag skulle GTA4 till 360.n är mest pga 360 kontrollen, hatar Playstation kontrollen (som dessutom saknar viberator numera). Extramaterial skiter jag i, kostar antagligen endå pengar att ladda ner. sen självklart priset oxå, för dyrt med PS3 helt enkelt, som ger samma nextgen grafik som 360n. med en sketen kontroll.

Medlem

att skylla på att spelen är utvecklade till 360 så är det ju endå verkligheten, vill man sitta å spela 360 portar på ps3 så varsågod.

det låter som samma argument som vissa som bara spelar pc-spel gör, dom säger att pc-spelen är snyggare osv och att allt är snyggast på pc, sen i nån annan tråd klagar dom att det bara är konsolportar som släpps.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

säger bara det självklara,
ms får det svårare att hålla jämna steg med ps3 när spel som släpps på ps3 och 360 har mer kräm i ps 3 versionen.

nu när an övergivit Wii och vill ha spel med bästa möjliga grafik och nöje, då nöjer iaf inte jag med det näst bästa, 360, jag väljer självklart det bästa,
ps3.

har haft både xbox och xbox 360,

xboxen tyckte man var tråkig så man körde ps2.
och 360n bara krånglade, 3 st inbyten blev det innan man fick nog,

min ps3 har inte krånglat nånting.
så ps3 är mer felfri än 360, och bättre.

svårt att acceptera det ? taskit läge.

fast vill folk ha en krångelmaskin så är det deras problem, kan bara tycka synd om dom

Du är bara ännu en fanboy, lol. Och jag tror ingen tar dina åsikter på speciellt stort allvar med poster som den där. Så sluta posta dina fria fantasier som om de vore fakta, tack.

Inaktiv

haha rofl och lol.
både jag å polarn hade 3 st 360 var som krånglade,
jag övergav ms skiten, men inte han,
han sitter fortfarande med låsningar.

det är ju allmänt känt att 360 är en krångelmaskin det behöver man inte vara en fanboy för att inse.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

gta 4 kommer ju få filmsekvenser bort tagna ju på xbox 360, och kanske en anin sämre grafik ?
pågrund av att det inte finns plats nog på dvd skivan.
ps3 kan köra gta 4 fullt ut med grafik och film sekvenser tack vare bluray.
360n får inte med allt.
har ni redan glömt det ?
stod här på fz för ett tag sen.

microsoft försöker nog kompensera det med nåt annat krimskrams

Skrivet av BangBoomBang:

så är det iaf att dom får tumma på nåt.
läste det här på fz i nåt reportage.

då ljuger fz isåfall

har läst om det på andra ställen också.

Skrivet av BangBoomBang:

säger bara det självklara,
ms får det svårare att hålla jämna steg med ps3 när spel som släpps på ps3 och 360 har mer kräm i ps 3 versionen.

nu när an övergivit Wii och vill ha spel med bästa möjliga grafik och nöje, då nöjer iaf inte jag med det näst bästa, 360, jag väljer självklart det bästa,
ps3.

min ps3 har inte krånglat nånting.
så ps3 är mer felfri än 360, och bättre.

svårt att acceptera det ? taskit läge.

Tydligen dags för en del att läsa lite igen. Vinklade artiklar (eller "Playstation 3 är snabbast för det har Sony sagt!")

Medlem

Mycket bra skrivit Mill!

Medlem

"nu när an övergivit Wii och vill ha spel med bästa möjliga grafik och nöje, då nöjer iaf inte jag med det näst bästa, 360, jag väljer självklart det bästa,
ps3."

Jag själv har sålt min 360, men dina argument är bara för korkade! 360 har fortfarande ett roligare spelutbud mot PS3, och ser betydligt fler 360 spel som lockar. Sen om man inte tycker Wii är ett nöje, ja då tror jag inte man kan kalla sig själv för en "gamer".

Alla maskiner är mer eller mindre ett nöje att spela på, trots buggigheter och dylikt. Det handlar faktiskt om spelen!

Flakmonkey

DLC är faktiskt inte så intressant för mig... Om spelen är likvärdiga i övrigt kommer jag nog skaffa det till PS3 iom att upplevelsen då inte kommer förstöras av maskinens olidligt höga ljudnivå :/

Medlem

Vette fan till vilken konsoll jag skaffar de till, om de visar sig att PS3-versionen har mer content tack vare Blu-Ray så blir de nog att man köper de till de, annars blir de nog till 360n, vi får se helt enkelt.

Medlem
Skrivet av rhebz:

http://www.gamespot.com/features/6171831/index.html?om_act=co...

oj 360:n hade visst bättre grafik (och bättre framerates). Hatar förblindade PS3 fanboys.

Jag delar inte alls den uppfattningen. Jag tyckte PS3an hade bättre grafik på de flesta spelen där - om dock marginellt.
Sedan är det speciellt med GTA4 då det kräver mycket mer utrymme för filmsekvenser mm. än vad många av dom spelen gör.

PS. Jag är ingen "PS3 fanboy". Jag har en XB360 som jag är mycket nöjd med och inte har några planer att köpa en PS3. DS.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

länken funkar inte men dom det är deras round up round 2 eller vad det heter så är det ju kalrt å tydligt mer kanter osv på ps3 spelen, dom har dessutom sämre djup i bilden.
Oblivion är det som dom säger ser bättre ut på PS3 men alla andra spelen så ser XB360 versionerna bättre ut än vad PS3 versionen av oblivion ser ut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är glad för rockstars skull, nu har dom gott om pengar för att ge oss mer kvalite och undethållning! Och tro mig det är en pyttesumma för microsoft ändå

Medlem

Läste precis i Playstation Magazine att PS3an med högsta sannolikhet får fler saftiga texturer och en mer detaljerad värld tack vare Bluray. Så givetvis blir det till lekstationen jag inskaffar detta.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Molotov:

länken funkar inte men dom det är deras round up round 2 eller vad det heter så är det ju kalrt å tydligt mer kanter osv på ps3 spelen, dom har dessutom sämre djup i bilden.
Oblivion är det som dom säger ser bättre ut på PS3 men alla andra spelen så ser XB360 versionerna bättre ut än vad PS3 versionen av oblivion ser ut.

Helt rätt, men skillnaden med Oblivion är ju att Bethesda faktiskt ansträngt sig för att porta sitt spel till PS3, medan många andra bara försökt få det att snurra så att säga. GTA4 har däremot byggts från grunden för att fungera bra på både PS3 och Xbox 360, så jag tror inte vi kan se skillnader som beror på slarviga portningar... kommer bli väldigt intressant att se hur slutresultatet blir faktiskt

Inaktiv

lol nosnos, säger du att ps3 väsnas mycke ?
min är knäpptyst,
mer än vad man kan säga om alla 360 jag sett och haft, man kan kalla 360 sågverk.

och du radiuz.

det är spelen som gällr säger du ?

jadu självklart är det så.
och skiten xbox 360 kan man inte lira på för mina maskiner låste sig typ var femte minut typ.

jättekul att lira när man knappt får börja för att man ska reseta skiten.

hade ms ingen koll alls när dom skeppade ut låsnings, sågverks maskinen ?

ms står ju knappast för kvalite, ser man ju bara på windows.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

haha rofl och lol.
både jag å polarn hade 3 st 360 var som krånglade,
jag övergav ms skiten, men inte han,
han sitter fortfarande med låsningar.

det är ju allmänt känt att 360 är en krångelmaskin det behöver man inte vara en fanboy för att inse.

Jag har inte haft nån låsning på min 360 sen du sålde din enda fungerande 360 så det kanske beror på att du låste min

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

lol nosnos, säger du att ps3 väsnas mycke ?
min är knäpptyst,
mer än vad man kan säga om alla 360 jag sett och haft, man kan kalla 360 sågverk.

Nej jag säger precis tvärtom. Läs mer fanboya mindre

Inaktiv

jupp ps3 är framtiden.
och den ser ljus ut.

inget sågverk, inga låsningar, gratis online.

Skrivet av Gullefjun:

Läste precis i Playstation Magazine att PS3an med högsta sannolikhet får fler saftiga texturer och en mer detaljerad värld tack vare Bluray. Så givetvis blir det till lekstationen jag inskaffar detta.

I PlayStation Magazine? Vänta på en bättre källa innan du bestämmer dig är mitt råd

Inaktiv

hehe, ok nosnos.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

lol nosnos, säger du att ps3 väsnas mycke ?
min är knäpptyst,
mer än vad man kan säga om alla 360 jag sett och haft, man kan kalla 360 sågverk.

och du radiuz.

det är spelen som gällr säger du ?

jadu självklart är det så.
och skiten xbox 360 kan man inte lira på för mina maskiner låste sig typ var femte minut typ.

jättekul att lira när man knappt får börja för att man ska reseta skiten.

hade ms ingen koll alls när dom skeppade ut låsnings, sågverks maskinen ?

ms står ju knappast för kvalite, ser man ju bara på windows.

Om man har fått felaktiga maskiner så reklamerar man och får en felfri, när man väl har fått en felfri maskin då säljer man ? Hmmm, det verkar inte så vist.

Kan ju lungt säga att du sitter där med din två Sony fanboy öron och tror att allt låter mindre en en 360. En ångvält med ett Sony märke på skulle låta mindre enligt din mening.

Inaktiv

Är det ngn som vet vad det kommer vara som man kan ladda ner?

Inaktiv

En kille som jag känner skulle uppdatera sin PS3 det första han gjorde. Den gick sönder och så blev det byte av maskin. Det är verkligen bra kvalité. I det lägget är det inte bara att reseta maskinen på en knapp.

Medlem

GTA tar verkligen fram det värsta hos fanboys här på FZ, roligaste är att 360 fanboys ser detta som the Greatest thing since sliced bread. Och ps3 fanboys hade sagt detsamma om detta hade varit exklusivt till ps3an. It's not a gimmick if it's on your own console of choice!

Inaktiv

ps3 kommer iaf ta över.

så var det sagt.

alltid kul att elda upp inläggs debatten

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 kommer iaf ta över.

så var det sagt.

alltid kul att elda upp inläggs debatten

Sony kan inte ta över.
En hop inkompetenta människor som försöker likna xbox360 så mycket de kan men få folk att tro att de inte försöker göra det. Dessutom blir det bara BR på PS3 så de kan dom ju vara ensamma om. HD-DVD kommer att ta världen med storm och det har redan börjat i US of A. Finns maskiner som säljs där för ca 1000:- just nu. Spelar ingen roll om Walt Disney valde BR. De får äta upp sin gamla hatt efteråt.

Medlem

^-- Ta över vad? Spel marknanden? Ps3 fanboys får börja köpa spel om det ska hända anytime soon.

Skriv svar