Ny Call of Duty 4: Modern Warfare-film

Medlem
Skrivet av turbo10:
Skrivet av acid999:

Börjar lukta blöja bland inläggen.

Ska man ha en åsikt om en nyhet så kan man väl också
koncentrera sig på att försöka skriva det ordentligt ?.

Jag tror att CoD4 precis som alla andra spel i serien, kommer
att plocka många uppdrag från så många filmer i denna genere
som möjligt.

Det är väl det som fansen vill åt?, cinimatiska upplevelser ?.

Jag tror dom lyckas med den biten iallafall, att spelet
blir en lyckat "åka på räls" upplevelse i arakad landet,
precis som Cod4 fans vill ha det i singelplayer.

Att dom sen bytar kulisser (modern warefare),
uppgraderar partiklarna, slänger på 1gb texturer och uppgraderar fysiken hör ju till standarden för uppföljare idag.

...man vill väl inte åka WW2 karusellen en gång till ?

Var så uttråkad av CoD 2 att jag inte ens orkade igenom halva spelet förmodligen blir CoD 4 samma sak fast med andra miljöer. Jag kan verkligen inte förstå vad det är som är så vansinnigt intressant med att få åka på räls och skjuta tyskar/terrorister som hoppar fram likt lämlar runt hörn och i fönster det finns flashspel som har mer djup än CoDs singleplay som är så hyllat.

Något som dom på infinity ward aldrig tycks lära sig är att göra realistiska rörelsemönster detta såg ungefär ut som stalker. Gubbarna rör sig alldeles för fort och det märks att man inte tar hänsyn till hur man egentligen rör sig. Hur svårt kan det vara att köra lite mocap egentligen?

Sen suger ljuden dase och det har dom alltid gjort i CoD. Överlag är det ett gäng ljumma ingredienser i en snygg förpackning som på något sätt lyckas bli underhållande, fascinerande helt enkelt :).

Ge mig länkar till dessa flashspel som är bättre än CoD serien! Så slipper jag spendera så mycket pengar.

Är inte ljuden inspelade från riktiga vapen?

Att spela SP är kul omväxling, men det är MP som lockar för många och där finns ingen "räls".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Slutet är så underbart!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Ser onekligen intresant ut att vara prickskjytt i CoD4, jag är en av dom som äslkar den rollen. Fast nu kommer frågorna, hur är det med gräs och buskar kommer dom renderas även på långt avstånd så man kan dra nytta av dom eller kommer det bara vara i vägen för mig så att motståndarna kan se mig hur bra som helst men allt jag ser är just gräs, de flesta av dagens spel tänker inte på sånt eftersom spelet ska kunna gå att spela även på äldre maskiner, oftast så kan man dra en stor fördel av att sätta ner grafiken och få bort skuggor och andra objekt som gör att du inte ser fienden lika lätt, det är något som är synd.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av KlosterKatten:

Mums, stealth <3

Kan tänka mig känslan att osynligt plocka dem en efter en blixtsnabbt och likt ett spöke döda en hel patrull utan ett spår av fientlig kontakt.. Kanske lämna en stackare vid liv, ett tag sedan låta honom känna lite kallt stål när han gör misstaget att fokusera sig på radion. Mumma vad det kommer bli tufft! Vågar vi hoppas på realistisk ytterballistik ala deltaforce bhd tro? Såg nästan ut som det i filmen men i tidigare spel har det lyst med sin frånvaro. Synd då det ger så mycket realism och behovet av taktiskt tänkande ökar.

Nej vi vill inte ha realism. Detta är datorspel och de ska vara kul och energiskt. "Realistiska dator spel är bara sega och slöa" - Hur kul är det att krypa runt som en snigel och ligga i en buske i en halvtimme.

Medlem

Varför måste alla prata engelska?, så dåligt...

Skrivet av Floppydisk:
Skrivet av Grön:
Skrivet av KlosterKatten:

Mums, stealth <3

Kan tänka mig känslan att osynligt plocka dem en efter en blixtsnabbt och likt ett spöke döda en hel patrull utan ett spår av fientlig kontakt.. Kanske lämna en stackare vid liv, ett tag sedan låta honom känna lite kallt stål när han gör misstaget att fokusera sig på radion. Mumma vad det kommer bli tufft! Vågar vi hoppas på realistisk ytterballistik ala deltaforce bhd tro? Såg nästan ut som det i filmen men i tidigare spel har det lyst med sin frånvaro. Synd då det ger så mycket realism och behovet av taktiskt tänkande ökar.

Nej vi vill inte ha realism. Detta är datorspel och de ska vara kul och energiskt. "Realistiska dator spel är bara sega och slöa" - Hur kul är det att krypa runt som en snigel och ligga i en buske i en halvtimme.

Nu missförstod du mig, jag håller med dig till 100% om detta. Spelutvecklare tror ibland att "realism" innebär långsam och tråkig gameplay, men det jag är ute efter är realistiska reaktioner på fienderna och realistisk ytterballistik. Alltså detaljer inte gameplay överlag. Detta saktar inte ned spelandet alls och ger det mycket mer innehåll under ytan.

Medlem

Jag gillar realism. Hur roligt är det när man vet att man håller i en modern automatkarbin av valfri sort och upptäcker i spelet att den är lika kraftull och effektiv som ett ärtrör?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

123
Skriv svar