Call of Duty 4: Modern Warfare

Medlem

är det bara jag som inte får högre än "Normal" på GFX, eller är det de högsta (förutom testures var man kan ta "Extra")


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Kan köra high i crysis men inte mer än Normal i cod4


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Underbart spel med underbart slut, normar verkar vara högsta grafikinställningen men jag hittade texturer och liknande och satte till Extra, ser extremt bra ut. Allt maxat utom AA som är av.

Demot var inte alls lockande men hela spelet är grymt.

Medlem

Haha, bara jag som tycker det är skitkul när folk inte märker hur mycket dator dem egentligen spelar när de tycker spel är för "korta"

Själv tycker jag det levererade, som vanligt ligger det en tråkig linjär känsla över uppdragen. Men samtidigt innehöll den här delen mer av en story, fortfarande otroligt bra optimerat, fantastiska mellansekvenser, mycket action, varierade miljöer och snygg grafik.

4/5

Inaktiv

Tjernobyl-banan var underbar!

Medlem

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

känner inget sug efter call of duty 4 faktiskt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

helt underbar grafik i detta


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Tjernobyl-banan var underbar!

Gillade den bäst, men väldigt synd att man inte fick mer frihet att härja runt litet...

Snubben som var med på banan påminde om Eddie Stone, den hårde skotten i kanal 5 dokumentärserien om SAS soldater.

Medlem

Kort och frustrerande enligt mig, var ju tvungen att springa in i eldstriderna gång på gång för om du försökte plocka några fiender så respawnade de snabbare än man kunde avancera.

Sen vissa lägen kändes ju helt omöjliga och jag dog hur många gånger som helst innan jag kom förbi, kändes mest som tur för varje gång man hamnade i närstrid så antingen dog man direkt eller så lyckades men plocka motståndarna med lite tur. Flashbangsen var för dåliga och motståndarna för bra på i närstrid däremot på långa avstånd var de ett skämt.

Medlem

Grymt spel. Gillar att det är så pass omsorgsfullt gjort, med sköna detaljer som referenser till Apocalypse Now och Dr. Strangelove i namnen på uppdragen, rap-låten under eftertexterna som kallar spelet för den tredje delen, extrabanan på slutet..

Medlem

Vafan... Singleplayer funkar inte, men multiplayer funkar,
när jag trycker på Singleplayer står det att jag ska stoppa in DVD-ROM i spelaren.

jag har köpt det, inte laddat ner det...
Någon som har/har haft samma problem?


signatur

In Payback We Trust

Medlem
Skrivet av Kaleid:

1. För kort
2. För scriptat
3. För linjärt
4. Överhypat
5. Överdrivet
6. Arkadiskt

= Ok, men absolut inte fantastiskt

3.8/5

2. För scriptat Ja!
3. För linjärt Ja!
4. Överhypat Nej!
5. Överdrivet Nej!
6. Arkadiskt Ja!

= Ok, men absolut inte fantastiskt Stämmer!

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Kaleid:

1. För kort
2. För scriptat
3. För linjärt
4. Överhypat
5. Överdrivet
6. Arkadiskt

= Ok, men absolut inte fantastiskt

3.8/5

2. För scriptat Ja!
3. För linjärt Ja!
4. Överhypat Nej!
5. Överdrivet Nej!
6. Arkadiskt Ja!

= Ok, men absolut inte fantastiskt Stämmer!

4. Ja absolut, och överdrivet höga betyg:
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

5. Arkadiskt = överdrivet. Respawnar fiender som 17..

Inaktiv

Jag har inte spelat klart spelet än - men jag kräktes på demot och tyckte inte det var speciellt snyggt. Samma sak med första banorna. Kändes som man fick en deja vu känsla hela tiden - been there, done that.

Värkar dock vara ett fett multiplayer spel.. tänker dock inte testa den delen för vill inte fastna i något multiplayer träsk igen, så kan inte säga om jag tycker det här är ett bra spel eller inte.

Kan dock inte säga så mycket bra om singleplayer delen ÄN.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

ptr
Medlem

jag måste säga att det här är fan grymt roligt. lagom varierande och trevligt. mene är lite fundersam över inställningarna. kör på allra högsta nu och det flyter på som en gud, men bara 4x AA? och andra inställningar känns så där. mene skitsamma. det är vackert och roligt vad mer behöver man?!

Medlem

Tycker att den "linjära AIn" hos mina medsoldater är SJUKT irriterande.
Har fastnat på ett uppdrag där jag har dött minst 15 gånger på grund av de inte följer med mig när det behövs och att de onda motståndarna spawnar hejvilt hela tiden, även när jag har dödat minst 30st.

Kan iof vara för att jag kör på Hardcore nivå

Älskade dock uppgradet där man flög i en "Flying Fortress". Mera sånt tack!

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av FZ Redaktion:

Bästa pris:
Uppgift saknas.

Kan tipsa om CD WOW, som säljer spelet för 359kr (fraktfritt).

CD WOW
Prisjakt

Eller så kan man ju köpa det direkt i närmsta Expert stormarknad, 389kr.

Medlem
Skrivet av Alcr:

Skön artikel! Spelet är en helklar femma! Länge sedan jag fick en såppass rusch av ett spel!

Håller med,det var länge sen man
blev så här biten av ett multiplayerspel

Medlem
Skrivet av Kaleid:

1. För kort
2. För scriptat
3. För linjärt
4. Överhypat
5. Överdrivet
6. Arkadiskt

= Ok, men absolut inte fantastiskt

3.8/5


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tycker det är helt grymt skojj MP... har inte orkat testa Sp än...

Medlem

Låter nice blir ett köp nästa löning kanske


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av andman:

Grymt spel. Gillar att det är så pass omsorgsfullt gjort, med sköna detaljer som referenser till Apocalypse Now och Dr. Strangelove i namnen på uppdragen, rap-låten under eftertexterna som kallar spelet för den tredje delen, extrabanan på slutet..

Åh, jag märkte inte av vad rap-låten hade för budskap, blev så less på jag tabbade ut under den stunden, men märkte sen att det var ju just en extrabana, den var ganska kul

Men som någon innan sa, även på den banan märkte man att flashbangen är tyvärr ganska värdelös, det funkar väl ganska okej i tidigare banor där man använde flash och sen springa in nånstans, men där så fick man egentligen bara en till sekund på sig att sikta, när första gubben föll så var alla lika skjutglada och kunde sikta riktigt bra ändå.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Kan man skjuta genom väggar i COD4 eller är det som i de övriga COD-spelen att allt utom luft är skottsäkert?

Medlem

omg de var länge sen jag har haft så kul på mp!!

Medlem
Skrivet av asdf2:

Kan man skjuta genom väggar i COD4 eller är det som i de övriga COD-spelen att allt utom luft är skottsäkert?

man kan skjuta genom väggar och dörrar

Medlem

Vissar väggar och dörrar, berorpå materialet osv.

Inaktiv

finns inget bättre spel i dagens läge enligt mig, har spelat detta nu i två dagar. ja, det finns inget som slår det. detta är ett helt fantastiskt spel, grafiken och spelkänslan är magnefik!

Medlem

Kort, spelet klarades efter att jag fick det vid 9 tiden tills eftermiddagen rund 15:00 tiden. Riktigt roligt dock. Kändes som en att spela lite i en film. Men spelet i sig överaskar inte nog. Fienden påminner starkt om Cod3.

Känned mer som en expansion än ett nytt spel. för kort helt enkelt.

Medlem

Cod4 är det bästa online shootern jag lirat..Är överlägset alla andra multiplayer idag. Hoppas dock att Ut3 och Crysis också blir bra online...

Skriv svar