Rykte: Gamespot-redaktör sparkad efter recension

Medlem

Fattar inte uppståndelsen från alla här inne.
Vad är det för nytt att recensenter i alla tider fått passa sin bakdel i viss mån för att fortfarande få vara kvar på marknaden?

Ber om ursäkt till FZ.se (då detta kan tolkas som direkt eller indirekt kritik mot er - vilket jag vill understryka att det inte är); men faktum kvarstår att det finns inte en recensent i världen som kan totalsåga en produkt så till den milda grad utan konsekvenser.

Edios Interactive får sig en riktig verbal bredsida såväl i tal som i skrift av denne Gertsmann - vad trodde ni skulle hända? Principen är densamma som när två alfa-hannar möts. Båda blåser upp sig för båda representerar sin egen scen och båda anser sig själva vara störst - klart det smäller i någon form.

Blåögdhet och förnekelse är början på jordens undergång - tänk två steg extra innan ni blir förvånade att världen som ni trodde var intakt, helt abrupt rasar samman i missvisande spillror av hopp.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Inaktiv

Jaaduu, vart är dagens ungdom på väg.. :S serriöst:O

Medlem

fan va sjukt.. jäkla amerikaner.. tål dom inte att ett skitspel får dåligt betyg eller?

Medlem

Efter att Rich Gallup slutade var Jeff den jag gillade mest när jag kollade på filmer på Gamespot..är hundratals medlemmar på forumet som säger att de ska säga upp sina subscriptions för det här fiaskot.

Får se hur det går, men Jeff är en av de som gjorde Gamespot till en av världens bästa spelsiter, efter sina 11 år i tjänst är det här bara skit.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Ni får anställa honom i stället, så får han ett bättre ställe att arbeta på

Medlem
Skrivet av Preed:

Dialogen får en att tro att spelat kommer få 2/10 i betyg men landar på 6/10 (själv tycker jag spelet var värt 7/10 eller 8/10).
Att dom sparkade honom hade säkert med den recensionen att göra, men inte för att betyget var lågt utan helt enkelt för han var dålig.

Dålig?, tillåt mig att skratta... snubben har mer koll än de flesta, jobbat som recensent på Gamespot i över 10 år.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Mycket tråkigt, nu har Gamespot inte kvar de två som jag gillade att läsa recensioner av. Greg Kasavin slutade för något år sedan och nu får Jeff G sparken - precis som någon nämnde förut, det är få recensenter på större spelsidor som ger spel som Zelda TP 8.8 och säger att det är "same old"..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Han hadde ju helt fel om Gears of War som han gav 9.5 eller 9.6 i betyg till vilket enligt mig är ett stelt tråkigt spel utan story som förtjänar runt 7-8.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Han hadde ju helt fel om Gears of War som han gav 9.5 eller 9.6 i betyg till vilket enligt mig är ett stelt tråkigt spel utan story som förtjänar runt 7-8.

Suck... precis som alla andra recensenter inte gav det 9-10?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Ja fattar inte, blev han sparkad för att ha gett spelet lågt betyg och skrivit en dålig recension?

Edit: Själv tycker jag det är synd, ligger pengar som vanligt bakom. Han och Greg Kasavin var mina favoriter. Båda har tyvärr lämnat nu...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

FML
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va sjukt.. jäkla amerikaner.. tål dom inte att ett skitspel får dåligt betyg eller?

Eidos är för fan från England och IO från Danmark.

Medlem

Såhär såg det ut på edios forum innan lite rensning.
http://img137.imageshack.us/img137/5830/eidosjn4.jpg

Inaktiv
Skrivet av mini-mus:

Ber om ursäkt till FZ.se (då detta kan tolkas som direkt eller indirekt kritik mot er - vilket jag vill understryka att det inte är); men faktum kvarstår att det finns inte en recensent i världen som kan totalsåga en produkt så till den milda grad utan konsekvenser.

Yahtzee Croshaw är en av ganska många som kan göra det

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av mini-mus:

Ber om ursäkt till FZ.se (då detta kan tolkas som direkt eller indirekt kritik mot er - vilket jag vill understryka att det inte är); men faktum kvarstår att det finns inte en recensent i världen som kan totalsåga en produkt så till den milda grad utan konsekvenser.

Yahtzee Croshaw är en av ganska många som kan göra det

han är störtskön, men lite väl gnällig och inget spel är bra nog för honom. Känns som att han alltid vill hitta fel och dra ned varje spel i skiten...men men, underhållande att se, dock tar jag inte honom så seriöst alla gånger..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jojo, men kika närmare så ser du att det ett antal personer som har spammat fram flera trådar var.

Inaktiv
Skrivet av Lurid:

Jojo, men kika närmare så ser du att det ett antal personer som har spammat fram flera trådar var.

I för sig, men.. Det där var lågt.. Väldigt fegt av Edios!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

FZ goes Aftonbladet med att sprida rykten, istället för att avvakta och presentera fakta.

Fantastiskt. *ironi


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Gamespot kunde ju åtminstone lagt upp en nyhet om saken. Sjukt om det är sant. Visserligen ganska tveksamt men ändå massa sannolikhet på människans sida.

Väldigt fel om sant i alla fall.. Lutar åt konspirationsteorin åt hans sparkning för tillfället men om nåt har nåt bra?

Med konspirationsteori menar jag inget konstigare än saker alla tar för givet.

Medlem

Om det nu är sant är det GameSpot som ska ha skiten, det är dom som inte står upp för sina anställda eller deras objektivitet. Vilket jag trodde var som den heliga graalen för en journalist.


signatur

I fart in your general direction

Medlem
Skrivet av redmac:

han är störtskön, men lite väl gnällig och inget spel är bra nog för honom. Känns som att han alltid vill hitta fel och dra ned varje spel i skiten...men men, underhållande att se, dock tar jag inte honom så seriöst alla gånger..

Det borde du verkligen inte göra. Det vore som att ta Maddox seriöst.

När det gäller nyheten så tycker jag det hela är väldigt underligt. Varför sparka honom när skadan redan är skedd?

Eller varför hotar Eidos ens med att dra in sina annonser? Vad vill dom ha för att inte dra in annonserna, straffa recensenten genom att sparka honom för att han gav ett för lågt betyg?

Tycker det låter så jävla konstigt allting. Dessutom så måste ju både CNET och Eidos ha fattat att detta skulle bli en skandal om de nu skulle straffa recensenten. Eller varför kollade inte CNET upp recensionen och ändrade den innan den publicerades om nu annonserna var så viktiga.

Medlem

Jag tror aldrig jag har följt en recension som måste eller inte måste köpa ett spel, det är ju mer så att man skaffar sig en lös uppfattning om vad ett spel går ut på.

Det är ju tyvärr så på de "stora" sajterna att man förväntar sig att ett hypat spel har samma minimibetyg som en Bruce Springsteen-konsert i Aftonbladet.

Medlem
Skrivet av redmac:

han är störtskön, men lite väl gnällig och inget spel är bra nog för honom. Känns som att han alltid vill hitta fel och dra ned varje spel i skiten...men men, underhållande att se, dock tar jag inte honom så seriöst alla gånger..

han hade väl inget dåligt att säga om portal?

Inaktiv
Skrivet av DonGrif:

Oj då, värsta Aftonbladet-nyheterna juh!

Det här är verkligen inte aftonbladetnyheter. Det handlar om hur annonserarna inskränker på pressfriheten vilket är allvarliga saker, även om det bara är en spelrecension.
Ungefär som när amerikanska militären kontrollerar innehållet på median i Usa. Detta nedmonterande av pressfriheten har man sett förut i historien

Aftonbladets går mer ut på att bevaka kändisars liv. istället för mer samhällskritiska artiklar.
Så det du sa var ju inte det mest logiska i det här sammanhanget.

Så skaffa lite kunskap o lär dig att se skillnad på sensations-journalism och samhällskritisk journalism

Pansarknekt

Recensionen verkar bortplockad från Youtube. Min mening är att journalister och deras arbeten inte ska styras särskilt med pengar som medel. Det är i rak motsats mot vad yrket går ut på. Men det blir onekligen så med all media som finansieras av reklam. SVT ftw lixxom.

Sen är väl inte 6 av 10 en totalsågning, ni som påstår det!?

Tycker spelsidor kan använda sig av datorrelaterad reklam men man ska ta det försiktigt med plocka in spelreklam särskilt om det börjar styra över arbetet.

Och så vill jag bara säga att det låter skumt när folk skriver "jag kritiserar inte FZ.se på något sätt men". Kom igen nu visa lite stake, FZ.se mår bara bra av kritik.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

hans review var ju bra med tanke på hur spelet blivit mottaget av oss vanliga spelare. Tror inte spelet ligger bakom utan något annat.

Spelet är inte vad många förväntat sig så är det bara. Jag tänker dock inte köpa det tack vare allt detta trams. Väntar på att det budget släpps kanske då vem vet?

Kolla in denna tråd ang eidos lol
http://www.youtube.com/watch?v=jAymY8AQ4EA&feature=related

här är recensionen som det pratas om
http://www.youtube.com/watch?v=aBD0cUeeEQc

sorry om ovan videos var postade men klockan 5.42 så dags att slagga.

Inaktiv

Både GameSpot och GameTrailers (speciellt GT) är uppenbarligen helt uppköpta.. vilket är otroligt synd med tanke på den mängden människor som helt tilltror sina åsikter till andras.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

Hmm man skulle kunna se på detta som - ojoj, GT och andra har mer uppmärksamhet än vi haft på senaste tiden! Vi måste göra något drastiskt.. fejk!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Läste denna länk som någon postade ovan. Det är ju helt uppenbart vad som har hänt. En kul grej är dock att folk protesterar genom att ge Kane & Lynch 1.0 i anvvändarbetyg.

Jag litar iaf på FZ. Kvaliteten på recensionerna är inte alltid 100%, men ärligheten är då det -- jag kan inte se någon anledning att tro nåt annat.

Edit: Haha.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av dosman:
Skrivet av mini-mus:

Ber om ursäkt till FZ.se (då detta kan tolkas som direkt eller indirekt kritik mot er - vilket jag vill understryka att det inte är); men faktum kvarstår att det finns inte en recensent i världen som kan totalsåga en produkt så till den milda grad utan konsekvenser.

Yahtzee Croshaw är en av ganska många som kan göra det

han är störtskön, men lite väl gnällig och inget spel är bra nog för honom. Känns som att han alltid vill hitta fel och dra ned varje spel i skiten...men men, underhållande att se, dock tar jag inte honom så seriöst alla gånger..

Inte riktigt varje spel. Han gillade faktiskt Portal i Orange box!
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zero...
(Sorry för lite OT, men recensionen var bara för himla rolig! Tack för länken, dosman!)

123
Skriv svar