Årets spel 2007!

Medlem
Skrivet av ghoül:

vad fan är portal? aldrig sett eller hört talas om det förut.. helt sjukt

Oj, välkommen ut ur din grotta!
Här ute i det fria har vi snart år 2008...

Medlem
Skrivet av Molle.se:

Mja, Trevligt med dessa typer av "repotage" håller dock inte med om utgången, portal för mig är inte ens ett spel, bara nån liten mod. Det har ju ingen substans. 1. Mass effect och 2. The witcher 3. hl2 episode 2 4. Cod 4... Har inte lirat bioshock pga tycker det placerar orginalet System shock i skuggan ;).

Vad menar du med att Portal inte har någon substans? Hela Portal är ju så oerhört väl genomfört och fyllt av förstaklassigt berättande. Portals realtivt korta speltid är ju fyllt av både substans och relevans. Det finns ett stort djup samt flera historier som berättas under spelets gång.
Och angående kort speltid så anser jag att det är kvaliteten på upplevelsen som är viktigast, inte kvantiteten.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

inte helt oväntat, överlag en bra lista av FZ.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

har inte testat galaxy men blir väldigt sugen på att testa det nu
portal var kul! Nytänkade och annorlunda än de gamla vanliga uppläggen.
Men jag skulle nog ta med team fortress 2 i top 3

Medlem

Va fan? Super Mario Galaxy?

*vomit*


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Den kan ni suga på Sony fjollor.

hehe

Inaktiv

Portal?

Super Mario?

Vilket år är det?

Vad är åldern på redaktionen?

Inaktiv

bra lista FZ!

Medlem

mina top3 hade nog varit;
1. bioshock
2. portal
3. crysis

sögs in så in i helvete i bioshock, bästa singelplayerupplevelsen jag haft på många många år!

Medlem

Portal var väldigt nytt och kul. Men om det ska få bli årets spel vet jag inte. Storyn, som kan tyckas vara cool, saknar egentligen någon riktig betydelse. För vissa gamers kan det vara coolt med tårta etc. Men säg att jag skulle förklara detta för min mamma, att jag måste klara alla dessa livsfarliga banor för att få en tårta som pris så skulle hon tycka att det var hur löjligt som helst.

Dessutom var spelet alldeles för kort. Tyvärr är det många spel som varit korta i år, men jag tycker ändå portal var en aning _för_ kort.

Grafiken är även den åldrad och bygger på några års gammal sourcemotor, som ändock blivit uppdaterad med åren (HDR, Motionblur, aliasing motverkande metoder etc) men det når ändå inte fram till standarden för 2007, nu när Cryengine2 och UE3 äntligen släppts.

Man får inte missförstå mig, jag tyckte portal var kul och som sagt nytt, men att det skulle bli årets spel kunde jag aldrig tänka mig. Det brister på alldeles för många punkter för de utmärkelsen.

Medlem

Bra lista FZ!
Super Mario Galaxy var riktigt bra, det låter som att många här inte ens vågar testa det?...

Nu måste jag inhandla Orange Box snart.

Skrivet av Ninotramp:

Den kan ni suga på Sony fjollor.

I don't get it

Medlem

MortAlbin:

Du har missuppfattat spelet. Men jag känner mig snäll idag så jag kan förklara en sak för dig; Tårtan var menad som ett skämt -.-*

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hur skulle nintendo klara sig utan mario och zelda.

lol ganska bra skulle man tro

Medlem
Skrivet av RealDaBratt:

Portal?

Super Mario?

Vilket år är det?

Vad är åldern på redaktionen?

Thank you very much, indeed.

Medlem

Jag håller också med om att Portal var roligt... men tyvärr alldeles för kort. Det kändes som en beta version av ett helt spel. Hade detta varit en lista jag hade skapat hade nog inte Portal kommit 1:a. SMG kan jag inte uttala mig om då jag inte spelat det :).
Som nån sa så tycker jag att ni borde ge ut en silvermedalj till något spel! =P

Medlem

nu när man har jobb så ska jag definitivt fixa mig ett wii så jag kan få spela super mario har saknat den rörmokaren sen mario 64 kom ut

Medlem

Bra list etta, har förvisso inte spelar Mariospelet - men Portal var suveränt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur skulle nintendo klara sig utan mario och zelda.

Inte alls


signatur
Medlem

Kan inte mer än att hålla med. Satt som förtrollar till Galaxy hela tiden. När jag trott att jag nu faktiskt sett allt förvånade dom mig en gång till, och en gång till igen. Galet. Samma beskrivning för portal. Ruggigt bra.

Men även många andra spel detta år, helt otroligt bra år. Otroligt. Gott nytt år alla!

Inaktiv

Tycker det är helt rätt att ta med Portal, längden på ett spel ska inte spela roll för vilka utmärkelser det får. Så länge priset speglar längden och längden är anpassad till spelet.
Portal är perfekt i båda de avseendena.
I detta fall tror jag att det inte upplevts som lika bra om det varit längre.

Skrivet av IceMan:

inte kört nått av dem, så jag har ej nån åsikt.
Men kul att ett Wii spel kom på #1.

samma här dock skall sägas att jag är lite skeptisk till spel som blir så hypade som super mario blivit..

ja ja brorsan har ju införskaffat ett wii så man får väll bjuda in sig till honom och testa


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Fattar inte hur 2 såna här spel kan komma etta?? ?ett jävvla super mario. jag har portal och det inte något särskilt skojj med det heller? man skuter portaler och hoppar genom?? ^^ vad fan är det hhär?

Medlem

Mario vinner ju allt, fattar inte hur det kan va så bra Får väl leta upp nån med wii och pröva det, tvivlar på att jag gillar det dock

Och föresten, om nu Portals och Mario är delat 1:a vilket är då 2a? (Bara för det är två 1or kan man ju inte hoppa över nästa nummer ) Eller missade jag helt enkelt den sidan?

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Fattar inte hur 2 såna här spel kan komma etta?? ?ett jävvla super mario. jag har portal och det inte något särskilt skojj med det heller? man skuter portaler och hoppar genom?? ^^ vad fan är det hhär?

Och jag förstår inte hur du lyckades stava rätt när du skrev in ditt lösenord för att logga in.:up:

Inaktiv

mass effect fick ju brons,
och mario galaxy och portal fick dela på guldet.

men vad hände med silvermedaljen då ?
för en silverplats kan ju inte försvinna bara för att 2 delar på guld.

Medlem

Kunde inte bli bättre om du frågar mig, crysis kan slänga sig framför tåget!

Medlem

Tappade tyvärr just lite respekt för FZ. Jag kan bara inte se hur Portal kan vara så bra... Och jag har klarat portal, dock inte klarat Mario än. Men Portal är inte värd en förstaplats. Men definetivt top 10! Kanske tom. top 5.

Portal var alldeles för kort (tog kanske 2-3h att klara) och aldrig svårt! Mötte i princip aldrig hinder. Visst de delar av humor de lagt in i spelet var underhållande (Men inte särskillt bra om man tänker efter) men de räcker inte i mina ögon.

Som jag dessutom sagt tidigare är portal egentligen bara HL2 med portaler. Fysikmotorn är den samma, grafiken, ljudet etc. Och Half Life 2 har redan vunnit en massa så jag tycker de är lite lamt att ge de ännu mer. De är som att få en Oscar på t.ex. Star Wars 3 från 80-talet efter att man gjorde om digitaliseringen samt satte in de nya scenerna. De är egentligen samma sak fortfarande.

Tyvärr FZ. Jag tycker inte motivationen till Portal räcker. Men annars brukar ni hålla en bra nivå!

/Mattias

Medlem

Frågan är ju bara var på listan Quakeworld är!?


signatur
Medlem

Haha, hur kan man ens tycka att crysis ska hamna på första plats. Då kan man inte ha mycke till känsla för spel. Har liksom glömt bort att jag spelat igenom crysis, så bra va det enligt mig. Enda man gjorde va att titta på grafiken..

Medlem
Skrivet av KiWi:
Skrivet av RealDaBratt:

Portal?

Super Mario?

Vilket år är det?

Vad är åldern på redaktionen?

Thank you very much, indeed.

Vad menar ni? Att ni är för gamla och tuffa för att spela SMG och Portal?
Shit, ni blev precis mina idoler, så häftiga som ni är

Skriv svar