EAs köp av BioWare och Pandemic nu klart

Inaktiv

jo, dom enda ea spel jag köper är burnout spelen.

Medlem

Another one bites the dust!

Fan vad illa, EA är anti-Midas, allt de rör blir till skit.
Var är konkurrensmydigheterna? EA kan inte få bli hur stora som helst.

Ti.
Medlem

Man kan inte anklaga EA för att det gör det enda rätta för att säkra sin framtid. Så går det till i affärsvärlden.

Fan ta istället alla dom som fyller EA: s spargris varje år (Sims-/Fifa-lovers, typ).

Det e bara kolla på försäljningslistorna! Dom är störst mkt pga. att de spelen som de säljer är de bäst säljande spelen.

Medlem

De mest löjliga med de här är allt gnäll.

Inaktiv
Skrivet av Frazz:

De mest löjliga med de här är allt gnäll.

gnäll ? mångfald är bättre än enfald,
och ea är ju upprepningarnas mästare som man gott kan vara utan.

Medlem

R.I.P. Bioware ...

Medlem

*Tunnelbane-rösten*
Nästa: World Domination

Medlem

Jaja det är bara att vänta och se, förhoppningsvist så kanskse EA skärper sig, det är ju inte lika illa idag som för några år sen IMO där EA i princip enbart släpper skräpspel... fast man får ju ändå mardömmar om "Baldur's gate 2009"

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Spel blir bara förstörda av EA, BF2142 var ju skit jämfört med BF2. Tur att t.ex. DICE fick vara ifred under utvecklingen av BF2 i alla fall...

Jag spela 2142 mycke mer än bf2.
Jag är väll en av dom få kanske.

Inaktiv

Det finns ju inget vi kan göra åt saken ändå, jag måste dock hålla med om att EA inte vågar riskera sina investeringar men allvarligt... Skulle ni satsa enorma summor pengar, alltså flera tiotals miljoner, på ett spel som floppar?
Visst de kan uppfattas som fega men de gör det här för att försäkra sig om en vinst, inget fel med det imo.

Jag bryr mig inte om ett spel är från EA så länge det är bra men det brukar ändå bli så att spelen jag intresserar mig för är spel från andra företag.
Jag har nog bara två spel från EA så jag kan inte alls hålla med om alla paranoida idéer om att EA håller på att ta över marknaden, som BBB sade: "blir en ballong för stor så brukar den smälla förr eller senare".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Doh. Och jag som närde en pojkdröm om att jobba på Bioware. *suck* Fast de lär ju få behålla sitt brand och stanna i Kanada, i och för sig! Första uppdraget under EA blir väl att klämma ur sig ME 2+3. Inte mig emot. Nån på EA kanske kan lära Bioware hur man gör bra strider. Eller åtminstone vifta med Knights of the Old Republic under näsan/ögonen på dem.

Medlem

FSCK!


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Passande att man hör rymdimperiet låten i hörlurarna när man läser detta. Stormtrupperna marscherar tydligen igen


signatur
Medlem
Skrivet av rojan:

Palla..

Håll fragbite kommentarerna borta snälla...

OT, sjukt bra val av EA

Medlem
Skrivet av hansen:

OT, sjukt bra val av EA

Indeed! Kul som fan för Pandemic och BioWare! Det är riktigt pinsamt att se massa folk här sitta och domedagsprofetiera, man får ju anta att Pandemic och BioWare vet bättre själva vad som är bra för dem.

Medlem

fan va alla verkar älska EA på denna sida... :/
inte för att EA är mitt favorit företag men det finns sämre..


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

GHA! noo
gillar verkligen inte EA. allt handlar om $$$ som skiter om det kommer ifrån att döda folk, eller att råna banker, bara dom får pengar å mer pengar.

ea DÖDADE westwood, dom skall aldirg bli förlåtna för detta.

må alla som jobbar på Ea och läsa detta förstå vilken skit EA är.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Skäms lite när man läser alla som skriver "r.i.p" osv. Jag tvivlar verkligen på att Bioware å Pandemic tänker "Nu ska vi tillåta EA att dumma ner varje spel och göra dom totalt nerbuggade"

EA ligger faktiskt bakom enormt bra spel och kommande stortitlar. Men för mig får ni gärna skita i alla dom här spelen:

BF-serien
Crysis
skate
Warhammer: Online
Mercenaries 2
RockBand
SPORE

Och det är ändå bara spel jag snabbt rabblade upp. Nä tycker det är idiotiskt och skämmigt hur vissa skriver : /

edit: Sen en annan sak. SPORE har ju varit i utveckling i vad? 4år? Ingen blåslampa i röven där iaf.

Medlem

Global domination! EA är fortfarande en , till största delen, utgivare.
programmerarna som gör spelen är desamma.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av IceMan:

GHA! noo
gillar verkligen inte EA. allt handlar om $$$ som skiter om det kommer ifrån att döda folk, eller att råna banker, bara dom får pengar å mer pengar.

ea DÖDADE westwood, dom skall aldirg bli förlåtna för detta.

må alla som jobbar på Ea och läsa detta förstå vilken skit EA är.

Intressant hur alla klagar på att EA bara satsar på säkra kort och att de är orsaken till att Westwood stängdes, när anledningen till att Westwood gick dåligt var att de gjorde flera satsningar på osäkra kort.

Medlem

År 2010 kommer Blizzard bli uppköpta av EA och därmed kommer det bara finnas ett företag kvar...

EA!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]År 2010 kommer Blizzard bli uppköpta av EA och därmed kommer det bara finnas ett företag kvar...

EA!

Blizzard ingår själv i ett gigantiskt företag som numera heter ActivisionBlizzard.
Så dem är snart lika onda som EA.
Men jag fortsätter lira WoW och längtar som fan efter Spore och WAR.
Och nya Burnout är ett garanterat köp till PS3an.

Medlem

Fan vad najs finns hopp ändå för Mass effect 2-3 på Ps3, EA gör inte spel för bara en platform

Medlem

Bra köp av EA då båda utvecklarna är ett gäng duktiga gossar o girls.

EA köper inte företag för att förstöra eller lösa upp dom, det vore ju bara dumt så vafan jiddrar alla om?


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv

Man ser ju som alla skriver visa försöker skydda EA andra skriver dumma kommentarer. Själv tror jag lite på både och, men med tanke på att de nu blivit uppköpta får de inte tillgång till mer programvaror/arbetsvilliga människor?

Att som ett "litet" spelföretag (eller ett halvstort lyckat) kommit in i EA games ser jag bara bra på. Men vi får se, det kan floppa det vet man aldrig.


signatur

The Piano Has Been Drinking

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Bra köp av EA då båda utvecklarna är ett gäng duktiga gossar o girls.

EA köper inte företag för att förstöra eller lösa upp dom, det vore ju bara dumt så vafan jiddrar alla om?

Folk gnäller på Vista för att vista är nytt (skedde samma sak när XP och 2000 kom)
Folk gnäller så fort ett företag köper ett annat (företag ska tjäna pengar, kan bara inte folk börja förstå detta?)

Att gnälla på EA är "inne"... tyvärr...

Medlem

hatet mot EA har väl 2 sidor, den ena att misstro ett större företag så som MS och IBM har varit/är.

och det andra är att många spel som hamnar under EA blir till penga kossor.. det går idag göra spel och älska vad man håller på med, men jag ser inte att EAs spel visar på det.

det finns positiva sidor med EA som ni säger att dom ger möjligheter till dom företagen dom köper upp.
men den dåliga sidan är att dom trycker på företagen, det kommer expansioner och tighta deadlines.

tror alla är medvetna om ett företag ska tjäna pengar, men jag har inte köpt ett spel av EA på flera år nu, och det har inte så mycket med EA som företag utan att dom inte har några titlar som jag tyckt varit intressanta. senaste spelet var bf2.
och där börjad ialla fall min misstro till EA som publisher och företag.

Medlem

Ptja. EA har vissa releaser som ser lovande ut, Far Cry 2 t.ex., men dem har också förstört hela spelserier, och givit iväg trasiga och katastrofala spel. Kunde dem inte ta Obsidian istället, nu när BioWare gör KotOR serien igen!?

Medlem

EA är den store fule ankungen som har förstört väldigt myckte bra och trevlig i spel industrin, vad man än säger. Visst EA har släppt en del bra spel och har några spel som kan bli bra på gång.

Men alla dessa nya lovande spel har en sak gemensamt att det är utvecklare som nyligen blivit uppköpta utav denna gigantiska mastodont. Som bevis på vad EA har förstört när det kommer till spel historia är:

Orgin: "We create world's" Om nu någon kommer ihåg spel som Wing Commander, Ultima.

Bullfrog: Populous, Syndicate, Magic Carpet, Dungon Keeper

Westwood: Command & Conquer, Eye of the Beholder, Dune 2

Detta är en liten del av vad EA egenhändigt har dödat, deras varumärken lever fortfarande kvar i giganten EA men samtliga utvecklare och designers har lämnat dessa studios sedan länge tillbaka. Peter Molyneux, Chris Roberts "Wing Commander series", Richard "Lord British" Garriot. Dessa är välidgt stora namn i spel industrin som har lämnat EA pga deras byråkrati och ovilja att fokusera på att skapa spel istället för att vara 100% inriktade på att enbart tjäna pengar.

Kan skriva mycket mera elaka sanningar om vad EA egentligen handlar om, men det skulle ta åtskilliga spaltmeter till. Men att Bioware blir uppköt av EA kommer bara betyda att de blir ytterligare ett skal till i EA när deras utvecklare slutligen lämnar Bioware förgott och startar ett nytt bolag.

12
Skriv svar