Counter-Strike bannat i Brasilien

Medlem

Brasilien: 1 - Resten av världen: lol

Inaktiv

well i dont care !

Medlem

nu döper sierra om spelet istället för att inte förlora kunder


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

det är jue bara för dom på justitiedepartementet vill spela lite:P

Medlem
Skrivet av DwG-Evil_puuKE:

well i dont care !

Om jag någon gång ser dig bli misshandlad av ett gäng så skall jag ställa mig bredvid och säga:
Well I don't care!

Skrivet av NisseHult:

Förbudet gällde tydligen bara i en av Brasiliens delstater, och är dessutom såvitt jag förstår i konflikt med brasilianska konstitutionen. Så beslutet kommer troligen att upphävas inom en inte alltför avlägsen framtid...

Läser du här så gäller lagen för hela landet men att vissa delstater motsätter sig den.
http://kotaku.com/346800/brazilian-government-bans-counter+st...

Löjligt i.a.f.

Inaktiv

ostmjuk hamster..

Att du reagerar så starkt med din kommentar är ju verkligen inte friskt. Kanske ett förbud inte är så dumt ändå
Eller snarare ett förbud för de som är starkt beroende av spel.
Spelförbud mot misshandel, snacka om skev verklighetsuppfattning.
Spel betyder ingenting.

Måste tillägga att jag inte är för detta förbud.

Inaktiv

åhh shit nu kommer vi få det svårt i VM och OS i framtiden, för nu kommer varenda jävla brasse spela fotboll dagarna i ända:up:

Medlem

Brasilien är allt ett efterblivet land.

Medlem

Vad var motiveringen.. man förbjuder inte två spel av alla om det inte hänt något specefikt förknippat med dom spelen.
Att bara skriva att det är opassande för konsumentern är i mitt tycke inte direkt en godkännd anledning.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Vad är det som är så mycket mer skadligt med EQ och CS än med andra spel? Är det innehållet i spelen som är olämpligt, eller det faktum att människor spelar dem mycket? Om det är innehållet som det är fel på, måste det ju innebära att ca 95% av alla andra spel också är olämpliga. Om problemet är att spelen är populära så innebär det ju att man i princip inte kan ha något spel i brasilien ö.h.t. - något spel kommer ju alltid att vara populärt så länge det finns något.

Medlem

Förstår inte er som uppmuntrar förbudet låter som ni vill att de ska förbjuda alla spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Bara för en produkt säljer så ska den bannas? Då borde ju inte något få säljas.
Det kan ju höra till att den här mannen får en del pengar ut av det här. Brasilien är ju ett rätt sletet land så. Ett land där nästan alla som går i skolan bär vapen osv.

Inaktiv

HaHaha det där är det dumaste jag någonsin har hört ^^
Att banlysa ett spel tar väll endå priset på duma saker som hänt inom spel värden under dåm senaste åren.
Men det bevisar bara en sak att om du jobbar inom staten så kan du göra vad som helst om man bara vill PS (det här skrämer mig litte, håpas att det inte blir någon fluga att förbjuda spel i andra länder.)


signatur

New level 17! 10 +Int 6 +Agi 3 +Str ph(level)= x^2+qx-p +Cha

Medlem

Det är nog ytterligare ett utav de sämsta valet hemlandet gjort sen jag flytta därifrån asså :zzz:


signatur

Sim-Racing

Medlem

Sjukt. Att en demokrati kan göra såna här saker. Styra över vad folk spelar och inte spelar. :S

Medlem

På vilket sätt är EQ sämre än WoW är min fråga? Och hur kan nån idiot tycka det här är bra? Skulle ni gilla om erat favoritspel vart bannat i sverige? Trångsynt och naivt, både av er som säger nåt bra om det här och Carlos Alberto Simões de Tomaz...

Medlem

gg hf


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem

Synd om de där små killarna från Brasilien som alldeles nyligen vann CS-turneringen på DH.
Där försvann deras karriär/inkomst/sysselsättning.

Såvida inte de flyttar utomlands ofc.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Tja var det inte nå liknande i grekland för ett antal år sedan också..

Medlem

Haha trodde det var ett skämt först ^^

Inaktiv

Hur fan kan man tycka att detta är roligt. Jag har inte fastnat för något utav dessa spelen, men visa lite sympati för dom drabbade spelarna. Han e ju inte klok den här domaren. Då kan han ju förbjuda allt som e skadligt omgående. Alltså vissa medlemmar här på FZ e fan helt skadade. Han e ju sjuk i huvudet.

ostmjuk hamster du resonerar helt rätt.

Bennyfax du har delvis rätt i att detta e bra för såna som är sjukt spelberonde men jag tror det är en väldigt liten procent av alla drabbade, så din liknelse/jämförelse är helt sorglig.

Typ molg skrev: Brasilien är allt ett efterblivet land.

Schysst att generalisera!!! Med kommentarer som dina så kan man säga att Sverige är ett efterblivet land, när i själva verket du låter helt efterbliven med såna kommentarer. *suck*

Medlem

Politisk styrning skadar ännu mer.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Oxxen:

YES, nu får vi hoppas att det sprider sig till europa och att dom bannar dom skitspelen! GOGO BRASSE!

Håller med till fullo

Next ban: Wow! Yay!
*Hoppas hoppas hoppas hoppas*

Ehm... Ironi? :P. Om folk verkligen trodde att jag var seriös bör ju fundera igen.

Medlem
Skrivet av Bennyfax:

ostmjuk hamster..

Att du reagerar så starkt med din kommentar är ju verkligen inte friskt. Kanske ett förbud inte är så dumt ändå
Eller snarare ett förbud för de som är starkt beroende av spel.
Spelförbud mot misshandel, snacka om skev verklighetsuppfattning.
Spel betyder ingenting.

Måste tillägga att jag inte är för detta förbud.

Reagerar starkt?
Reagerar bara negativt på människor som inte bryr sig så länge de själva inte är drabbade :/

edit: Tack för medhållet MillionStylez. Förhoppningsvis når alla världens gamers reaktioner Brazilien och får domaren att dra tillbaka sitt beslut. Det går nog också bra att skicka ett konstruktivt klago-mail till någon instans om man känner för det. En för alla, alla för en

Medlem

"båda spelen olämpliga och skadliga för konsumenterna" inte riktigt en glas klar förklaring varför just dessa spel borde bannas känns sjukt oseriöst.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Vad är det som är så mycket mer skadligt med EQ och CS än med andra spel? Är det innehållet i spelen som är olämpligt, eller det faktum att människor spelar dem mycket? Om det är innehållet som det är fel på, måste det ju innebära att ca 95% av alla andra spel också är olämpliga. Om problemet är att spelen är populära så innebär det ju att man i princip inte kan ha något spel i brasilien ö.h.t. - något spel kommer ju alltid att vara populärt så länge det finns något.

mm det kan man undra, man får ju inget konkret svar direkt. Det känns som processen i landet för något sånt här är väldigt oseriös och därför genom för regeringen i Brasilien nått sånt här skumt eller också är nyhetsrapporten inte helt utförlig inte vet jag.

Medlem

lulz


signatur

// Peace

Medlem

Ha ha fy fan så bra! hoppas att resten på detta klot tar efter då:)

Medlem

Och nu ska vi lära oss lite om politik, små barn.

http://youtube.com/watch?v=3ak9GSVNLHg


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skriv svar