Inaktiv
skum cpu

Har nyss bytt från en 3200+ venice till en 3700+ san diego. När jag satte igång den märkte jag att idle tempen höjdes med ca 5grader. Jag som trodde att san diego gick svalare, och då va ändå min venice klockad 200mhz mer än den nya. Och vad jag vet så är det likadana stockkylare på dom. Jag vet dock inte om jag tog lite väl lite articsilver5 på så det kanske inte är kontakt överallt på cpun. Kanske värt o plocka bort den o kolla. Sen en annan sak, jag vart grymt besviken på hur dåligt den nya klockade. 2640mhz vid 1.53v (1.35 orginal volt) kan väl knappast räknas som bra då den förra gick från 2000mhz till 2400mhz utan något speciellt vcore höjning. Men vad gör man inte när man ligger hemma sjuk i lunginflammation.

slösar 1000kr på en cpu uppgradering

Inaktiv

Pastan = över hela ytan och ett riktigt TUNNT lager. Ju tjockare lager ju mindre kyler det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag plocka bort kylningen för jag skulle byta till en annan och då märkte jag att jag haft på för LITE pasta, det hade helt enkelt inte flytit ut över hela flänsen, cpun va dock täckt helt. Så nu är den kall o go, dock så klockar den inte mycket bättre. Men har har hört att den stepping jag har (E6) inte ska klocka så bra. Annars är det väl ett sugit moderkort jag har eller en nordbrygga som skriker efter mer spänning (kan inte ändra den). Så lite pasta är inte alltid bra, det kan bli för lite.

Medlem

angående nordbryggan kan det ju vara så att den blir för varm också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

angående nordbryggan kan det ju vara så att den blir för varm också

Vet inte vad som anses normalt men det ligger mellan 31-35 grader.

Medlem

känn på den istället, tempen kan vara ganska missvisande...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Hm vem pratar om för lite pasta? Tunnt lager över hela = perfekt

edit: Om ytorna inte vidrör varandra (cpu/kylfläns) över hela ytan så är det montagefel alternativt fel i tillverkningen så att ytorna är ordentligt sneda


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar