Vilket nätverskort använder du?

Medlem
Vilket nätverskort använder du?

Jag skulle vilja veta hur många som använder det inbyggda nätverkskortet (det som sitter på moderkortet) och hur många som lagt pengar på ett separat.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

jag har flera liggande, men har inte sett någon anledning att stoppa in nåt...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem

Använder mitt nu, nästan 10 år gamla, 3Com 10/100Mbit PCI-nätverkskort (som var dyrt då).
Köptes i samma veva som en kommundator mina föräldrar införskaffade, och används fortfarande pga jag märkte av lite väl hög CPU-belastning med de integrerade NIC:en på mina två nForce 2-plankor vilket gjorde att filmer och annat ibland inte flöt så bra när jag belastade nätverket.
Inte testat det integrerade på mitt nuvarande ASRock 939Dual-SATA2 dock.

Medlem

kör med mitt inbyggda, tycker det räcker med trång-het i lådan


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Inbyggda, har inte märkt av något speciellt så jag kör på så länge det fungerar. På jobbet kör vi alltid 3com dock pga stabiliteten och att alla operativ i princip hittar drivers på en gång.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Burken jag använder mest har jag ett 1000Mbit i. Annars sitter det 10/100 Mbit i de andra burkarna. Har en hög 10/100 Mbit liggandes och även några 10 Mbit. Måste dock lägga in driv för 1000 Mbit-kortet när jag kör Windows. Linux startade det kortet automatiskt. 1000 Mbit-kortet verkar fungera bra hittills. Några 100 Mbit-kort har slutat fungera.

Svårigheter att få igång moderkortets inbyggda så det blev enklare att köpa ett nytt 1000 Mbit nästan gratis där det följde med driv.


signatur

Bra kylning IsTheShit

har inbyggda som jag hade använt om det inte vore för att jag kör trådlöst. alltså fick jag köpa till ett trådlöst kort, men i normala fall hade jag inte köpt något alls

Medlem

när vi fixade trådlöst nätverk så köpte jag trådlösa pci-nic till alla stationära datorer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

kör med inbyggda, men har 2 trådlösa i datorn(ett sådär och ett bra)

Medlem

Kör med det inbyggda för vanlig trådat LAN och PCI-kort för trådlöst LAN.

Medlem

Brände en tusing på ett kort för ett par år sedan och är fortfarande nöjd

Medlem

Ja , nu var det ju min gamla burk.. Där det inte finns nåt inbyggt nätverkskort på moderkortet...


signatur
Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Brände en tusing på ett kort...

!? :crazy:


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Brände en tusing på ett kort för ett par år sedan och är fortfarande nöjd

jag köpte ett nätverkskort för ~120kr, för några år sedan, och tyckte det var lite smådyrt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Inbyggt här med...fungerar utmärkt.


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Brände en tusing på ett kort för ett par år sedan och är fortfarande nöjd

jag köpte ett nätverkskort för ~120kr, för några år sedan, och tyckte det var lite smådyrt

hehe
Hade kanske också nöjt mig med mitt "normala" om vi i huset inte fått in 100mbit linan. Lixxom OMG, 100 miggabitt!! Så man fick ju ett ryck och bestämde sig för att skaffa ett "high-end" nätverkskort för att maxa linan

Inaktiv

köpte du ett gigabitkort, eller hur kom du upp i de fantasipriserna?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jepp, det blev ett sådant och jag tjänade runt 3MB/s på bytet (vid nedladdning). Kom som mest upp i 11,5MB/s och låg väl i snitt på 9-10MB/s.
Min e-penis var enorm alltså!!!!

Medlem

Kör ett Netgear GA311 gigabitkort. Provat det inbyggda men gillar att flyta runt mellan laptopen och stationära på ca 30-50MB/s istället för de vanliga 10-11MB/s.

Inaktiv

Jag kör på med inbyggda i mitt asus m2n-e sli nforcre


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Min e-penis var enorm alltså!!!!

ja, vad gör man inte för sin e-penis skull?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Körde länge med ett 3com 996B-T 1gbit för att det integrerade intel-nicet dampade sig i den gamla arbetsstationen. Nu har jag ett 3com 3c2000-T som backup om det integrerade 1gbit kortet i antingen speldatorn eller arbetsstationen dör.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

kör med det inbyggda, fast iofs så om kortet inte hade gigabit stöd så hade jag köpt ett extra och kört med det istället

Medlem

Har kört länge på mitt D-Link DFE530 100 Mbit men med denna datorn så tog det stopp, slut på PCI platser. Dom två som fanns tas upp av ljudkortet och IDE kontroller. Så nu är det det inbyggda som gäller.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Sitter med ett Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit kort som är ena på mitt moderkort. Funkar perfekt än så länge. Har liksom inte belastat det fullt ut då jag inte placerat datorn på en Gb lina än. Sitter med ett Sapphire PC-A9RD580Avd kort.


signatur
1
Skriv svar