Bildnytt från Gears of War 2

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av redmac:

Men att det ska favoriseras av en stor spelsida visar på bristande journalistik och objektivitet.

Den här nyheten är uppenbarligen av intresse för många (se antalet kommentarer). Resistance 2-bilderna har vi missat, vilket kan bero på att redaktionen varit halverad de senaste två veckorna på grund av sjukdom. Det har verkligen ingenting med favorisering eller objektivitet att göra - vi hinner inte täcka in varenda läsares specifika önskemål. Ibland missar vi saker, så har det alltid varit och såvida vi inte får resurser att heltidsanställa ett par tre nyhetsskribenter kommer det sannolikt så förbli. Men jag ska jaga rätt på de senaste Resistance 2-bilderna och slänga upp dem.

Förstår att ni inte har tid att lägga upp varenda nyhet som finns. Det begär jag inte, Men att bli matat med information om GoW2 sammtidigt som det är nästan helt tyst om Resistance 2, känns ganska underligt. Båda är höstens största actionspel på vardera konsol och det borde uppmärksammas. Men jag låter det vara nu, er nyhetsflöde talar för sig självt. 25 nyheter har ni publicerat under 2008 som har med Gears of war 2 eller om cliffy B som höjer spelet till skyarna. 6 nyheter som har med Resistance 2 att göra under 2008.

R2
Källa: http://fz.sesam.se/search/?c=nn&q=%22Resistance+2%22&Category...

GoW2
Källa: http://fz.sesam.se/search/?c=nn&q=%22gears+of+war+2%22&Catego...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Redaktör

Du behöver inte fetstila, jag förstår standardformaterad text.

Det är nog så enkelt att Gears-gänget har mer aktiva pr-människor än de bakom Resistance 2. Skriver man spelnyheter är man i viss mån beroende av pr-människornas material (bilder, filmer, info, intervjuer, låter medierna testa tidiga versioner och så vidare). Utan information finns inte mycket att skriva om.


signatur
KoP
Medlem

Bäst att låsa tråden innan Redmac löper amok?

12
Skriv svar