Krampanfall efter WoW-maraton

Medlem

¨Det här bevisar att WoW är skadligt för folk


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Nån som undrar vad han gör när han kommer hem igen?

Medlem

Borde inte den killen sitta på ett gruppboende för utvecklingsstörda? Så han kan få den hjälp han behöver. Så som att sova, ta hand om sin hygien och äta.

Medlem

Oj ingen viljestyrka i dagens unga LAN:are, minns att jag som mest LAN:at 62h i sträck utan sömn när jag var yngre och på den tiden så missbrukade man inte koffein heller.

Medlem

spelet är inte skadligt.... han har väl fått epilepsi! vissa har det utan att veta om det. sen en dag när man spelar spel så kan man få känningar osv. och ett dygn är inte för mkt hahaha! då är det bara att kolla på dream hack som ett exempel.. hur många har fått anfall där inne? ingen vad jag vet :S och det har spelats jättemkt och sovit dåligt så lyssna inte på denna pappa

MFC
Medlem

jag har jobbat ~30 timmar i streck jag dog inte men jag hade svårt att äta frukost när jag gick av mitt pass.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skribent

WoW har en motsatt effekt på mig, gäsp... så fort någon nämner WoW så somnar ja............................

Inaktiv

Hehe påfrestande wow spelande..

Medlem

Bara ett dygn? Vilken vekling. xD

Medlem

Spenny i Kenny vs Spenny klarade 81hrs vakenhet utan att vara förberedd, utan att ha någon erfarenhet i hela sitt liv av att vara vaken längre än 24 timmar, utan att ta koffein eller NÅGONTING annat överhuvudtaget, samt med ständig fysisk aktivitet och aktivt tänkande under hela perioden.

Sjukt svag unge, absolut bensin på elden för moraltanterna som vill styra våra liv. Att han inte kan hantera lite WoW är inte relevant i något sammanhang. Rör inte mig, rör inte min dator, rör inte mina datorspel.

För att citera Kent Brockman: "I think we can all agree, this barely qualifies as news."

(kritik mot kvällsposten, inte FZ såklart)

Medlem

Ungfan får väl skylla sig själv?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Spenny i Kenny vs Spenny klarade 81hrs vakenhet utan att vara förberedd, utan att ha någon erfarenhet i hela sitt liv av att vara vaken längre än 24 timmar, utan att ta koffein eller NÅGONTING annat överhuvudtaget, samt med ständig fysisk aktivitet och aktivt tänkande under hela perioden.

Sjukt svag unge, absolut bensin på elden för moraltanterna som vill styra våra liv. Att han inte kan hantera lite WoW är inte relevant i något sammanhang. Rör inte mig, rör inte min dator, rör inte mina datorspel.

För att citera Kent Brockman: "I think we can all agree, this barely qualifies as news."

(kritik mot kvällsposten, inte FZ såklart)

Kan inte annat än hålla med.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv

Man kan ju inte hoppa över två av de bästa sakerna som finns! Att äta och sova!

Inaktiv

Allt kanske är uppgjort också. Tänk er.. New York Times, AFtonbladet alla tidningar..

En världsnyhet och nu kommer såklart snacket från alla proffesorer.

Killen och farsan är ju känd nu.

Inaktiv

Vissa får fan skylla sig själv. Det är som att tycka synd om racingförare som dör, inte direkt någon tvingat dem hålla på med farlig sport

Skägg.
10 Chambers

Jag var yngre än så när vi körde vårt första LAN, döpt till Gamers Heaven, med målet att spela i 24 timmar. Vi klarade det galant, utan några bestående men. Självklart åt och drack vi (pizza, cola och annat skräp) under tiden och vi tog till och med en liten promenad på morgonkvisten när läskeblasken var slut.

Efter det har man kört ännu längre sessioner, rekordet är 38 timmar utan sömn, i en FZ-monter på Dreamhack. Visst, vi spelade inte hela tiden och man rörde på sig då och då. Och framförallt gick det säkert en halvliter vatten i timmen.

Kort sagt, det är inte spelandets fel utan snarare att han inte hade vett nog att dricka och äta ordentligt.


signatur
Medlem

Detta har inget med spelet att göra utan det har att göra med oansvariga föräldrar. När man är 15 år så är man inte myndig, utan man har en förmyndare i detta fallet 2 st föräldrar.

Personen i fråga var överkänslig och fick epilepsi. Föräldrarna var ju inte ens förmögna att se till att han fick mat i magen.

"Pappan vill nu gå ut och varna" Jaha? För vaddå? För att man mår dåligt om man inte äter att man kan svimma??

Det värsta är att jag tror han menade "Jag vill varna för wow"

Okunniga jävel till människa!

Inaktiv

Måste vara nått annat han har, kroppen ska klara sig 2 veckor utan mat och 3 dagar utan dricka.....

Tänk er dreamhack....hur många sover och äter ordentligt där???
och där är det mer än ett dygn..

Han har nog epelepsi lr nått

Medlem

Bäst för den killen att han inte börjar jobba som it-tekniker Kan lätt få sitta 12h i sträck och jobba framför burken med kanske 30min lunch ;D

men som fler har sagt, äta och dricka ordentligt + sova ordentligt innan så finns det inget att oroa sig för

Medlem

Vilken klen jävel, jag har spelat i 2 dygn.

Medlem

Är det detta som kan kallas tragikomik?...

Skrivet av dmn:
Skrivet av Jonkan:

Som man brukar säga; "Är huvudet dumt får kroppen lida".
Nu kommer det blir skriverier i tidningar och dylikt om hur farligt det är att spela osv osv. En individs felande drabbar flera oskyldiga.

Ursäkta om jag är ignorant, men att en snorunge kollapsar på det här sättet drabbar inte nån annan än honom själv. Att skräptidningar i stil med aftonbladet får material till sina sensationsnyheter spelar väl ingen som helst roll för spelandet i allmänhet.

Grejjen var väl att tidningarna, precis som du skriver, får ngt att skriva om och att moraltanterna då får mer ammo till deras kamp mot verkligheten, ny bensin för att tända lågorna mot "dator- och TV-spelens hot mot våra barn" och så vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av bastard:

WoW har en motsatt effekt på mig, gäsp... så fort någon nämner WoW så somnar ja............................

Samma här. T.o.m när jag spelade det för sisådär 2 år sedan blev jag bara sömnig av att spela det. Så skojsigt är det spelet.


signatur
Medlem

Korkad unge som inte har vett att lägga av och gå och ta en macka. Ännu dummare föräldrar som inte har vett att gå in och dra ur sladden när han håller på sådär utan att ens äta.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Ja min son hade knappt fått spela 3 timmar. 2 1/2 timma max sen är det läsning som gäller.


signatur
Medlem

Natural Selection.

Medlem

Det som jag alltid funderar på när det händer barn ngt som får göra som de vill - var är föräldrarna och vad gör dom? Ibland får man känslan av att dagens föräldrar tycker att "så länge de (barnen) är nöjda så är det bra" och tänker inte på säkerhet eller hälsa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det är intressant när man läser aggressiva poster ovan och om man sedan klickar på undersökningen om vad man anser är rimlig tid att spela.
Där ser man snabbt att dom 2 högsta tidsalternativen, samt alternativet "individuellt" är i topp.

Först kritisera en person för att han har spelat för länge och sedan kryssa i att spela länge, det är minsann inget farligt, låter som en definition av hyckleri.

...och ja, det klart att pappan (eller mamman för den delen) skulle pluggat ur honom långt tidigare.

Inaktiv
Medlem

Ännu en skräpnyhet för kvällpressen att hetast upp sig för. Precis vad man behöver...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Jag:

Men snälla rara Aftonbladet! Visst tjänar ni på att skriva sån här generaliserande skit. Men tjänar samhället på det? Tjänar våra barn på det? Skulle inte tro det. På världens största lan, Dreamhack i Jönköping, spelar tusentals barn och ungdomar i dagar i sträck utanför att svimma/få bestående men. Snälla: kom ned på Jorden! Det här är en rolig och harmlös sysselsättning. Vill ni hellre att era ungdomar går ut och super på krogen och slår ihjäl varandra?

Skriv svar