Medlem

Sjukt vad många mods det redan har hunnit bli så kort efter att spelet släppts. Imponerad!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Verkar inte komma så många mods numera, Robe-modden står ju nästan stilla.

Har uppdaterat förstasidan lite, ska försöka luska fram lite mer senare.

Medlem

denna är rätt frän tycker jag. Nu slipper det bli kolmörkt varje gång man träffar på en fiende o drar svärd/sköld.

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=416406

Inaktiv
Skrivet av Rizzt:

denna är rätt frän tycker jag. Nu slipper det bli kolmörkt varje gång man träffar på en fiende o drar svärd/sköld.

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=416406

Mycket trevlig liten mod. Dels är det praktiskt och dels blir det nästan automatiskt snyggt upplyst strid. Nästan så att jag funderar på att skippa skölden, så att man kan slåss med enhands-svärd och fackla.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Endast för bokmalar:

I väntan på Book Jackets

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=414622

så är Book Placement inte så dum. Underlättar placeringen av böcker i ens bibliotek oerhört mycket. Enda nackdelen är att det blir några millimeters mellanrum mellan böckerna.

Min plan är att samla på mig ett ex av alla böcker som finns i Cyrodiil...

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=357587


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av Rizzt:

denna är rätt frän tycker jag. Nu slipper det bli kolmörkt varje gång man träffar på en fiende o drar svärd/sköld.

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=416406

Mycket trevlig liten mod. Dels är det praktiskt och dels blir det nästan automatiskt snyggt upplyst strid. Nästan så att jag funderar på att skippa skölden, så att man kan slåss med enhands-svärd och fackla.

Mjo, så brukade jag köra innan jag hittade moden. Men men, nu kan man ju få lite mer skydd o även ljus.

Inaktiv

Uhm, sorry, fick för mig att det var modden som introducerade fackla/svärd-möjligheten. Själv har jag alltid sköld, så jag har inte testat.

Framförallt missbrukar jag Grand Ring of Nighteye - extremt effektivt, men den tar ju bort precis all atmosfär i dungeons. Ska försöka börja använda fackel-modden istället.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Har en enchantad ring som lyser upp omgivingen för mig i grottor, då kan man ha sköld och svärd plus att man ser vad man slår på :), ljuset från ringen ger ett skönt grönt sken ifrån sig, tycker det är mysigare än en fakla.


signatur

<3

Medlem

En ny quest-mod.

Shady Lane.

En liten by nere vid Anvils strand, Alltså en suspekt by med langare som säljer droger.

Just nu bara ett hus med modskaparen har mer på gång till denna mod

http://www.elderscrolls-oblivion.com/

Inaktiv

Ren's Beauty Pack 1.0

"Add 'Mystic Elf' race and over 25 hairstyles for all races"

Otroligt imponerande hår och ansikten. Den nya rasen verkar ganska juste också, men den har jag inte testat.

Version 1.1. Tråd 3


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Open Cities - Chorrol

"Turn Chorrol into a Morrowind style city! This mod brings Chorrol into Tamriel world so no loading is required when entering the city."

Planen är att göra öppna versioner av alla städer.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Ren's Beauty Pack 1.0

"Add 'Mystic Elf' race and over 25 hairstyles for all races"

Otroligt imponerande hår och ansikten. Den nya rasen verkar ganska juste också, men den har jag inte testat.

Version 1.1. Tråd 3

Är det någon som fått denna att fungera?
Ty jag får den inte att fungera.

Vore ytters tacksam om någon kunde hjälpa mig attfå igång den.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Har bara installerat Ren_BeautyPack_v1_1_onlyhairs och bytt frisyr på min mage och det funkade alldeles utmärkt. Vad är det som inte fungerar?

Har du gjort detta?:

"To start custom race, you need KyneTarse's 'Custom Race Fix' mod.
(KT_CustomRaceFix.esp)

Download at Planet Elder Scrolls"

[Edit: Länken blir helwacko när jag försöker få in den här - kolla i länken ovan. Det är =O som ställer till det. Dvs likhetstecken följt av O.]


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Fick modden att fungara.

kan sammanfatta med ett ord: WoW!!!


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Realistic Ragdolls and Force v1.0:

Precis vad namnet säger. Mer realistisk ragdoll á la HL2 snarare än slow motion-varianten i vanilla Oblivion. Rekommenderas starkt.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Verkar som om forumet är halvdött, tråkigt.

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Verkar som om forumet är halvdött, tråkigt.

Yep, ibland får jag för mig att jag är den ende här som fortfarande spelar Oblivion. Men jag ger mig inte. Är inte ens färdig med main questet ännu.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Yep, ibland får jag för mig att jag är den ende här som fortfarande spelar Oblivion. Men jag ger mig inte. Är inte ens färdig med main questet ännu.

Inte jag heller, och nu har jag lagt det på hyllan tills jag får ett nytt grafikkort, ingen mening med att köra det om det hackar.

Kul att se mod-utvecklingen inte saktar ner, nästan tvärtom, kolla bara på Retro's Arrow Fletching and Imbueing och Amajor7's Imperial Furniture, riktigt imponerande.

Borde uppdatera mod-listan nån gång...

Medlem

Jag spelar som fan fortfarande. Kanske är i mitten men börjar redan planera för min nästa karaktär...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag fick ett återfall av BF2 nu när tentahelvetet är över så Oblivion har hamnat i kölvattnet för tillfället. Blir att återuppta oblivion igen när jag köpt min nya dator efter sommarjobbet


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Vet nån om det finns nån Djingis Khan-mod

Inaktiv

Här är en länk till det snyggaste svärdet man kan ha som assasain .
http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

En länk

Nu funkar din länk ;).

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...


signatur

<3

Inaktiv

Lite grafiska uppdateringar:

Qarl's Texture Pack II

Imponerande hires-texturer, men fortfarande lite ojämnt tycker jag. Helst ska man väl skräddarsy det man tycker är bäst från Qarl's med Jarrod's och eventuellt Parallax cities om man gillar det projektet.

Parallax cities giga pack

Giga pack (include everything):

-Anvil
-basement sections
Nån-bravil
-Bruma V2
-The castles
-cheydinhal
-chorrol
-leyawiin
-cloud ruler temple
-farmhouses
-weynon priory
-the sidewalks
-skingrad
-the stonewalls

CaptNKILL's 4096x4096 Landscape LOD Texture Pack Version 2

LOD-packarna börjar kännas som standardmods som nästan borde inkluderas i en kommande patch, eftersom de ger en uppenbar grafisk förbättring utan någon märkbar försämring av prestandan i normalversionerna. Nu finns det dessutom ännu mer hi-res för de med:
*Nvidia Geforce 6 series and 7 series
*ATI Radeon x1x00 series


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Realistic Ragdolls and Force v3.0

Illumination Within Revived v0.9.1
"I am proud to bring to you Illumination Within Revived v0.9.1. This is a TOTAL replacement of Illumination Within. Be sure to uninstall it before you install IWR.

The no floor/land bug is fixed, download away."

Ungarion's Memoirs Part 1: The Welkynd Sword
"You've seen them numerous times before: Ayleid curves. The motif is everywhere on their architecture. They look like a tangled mesh of gently curving lines, some of them issuing forth from other lines, others starting and ending at the edge of the region they're engraved in. You may not have even paid it much heed; you oogled one instance of the curves and then moved on to go crack some bandit heads in the ruins.

What if there was a weapon that was styled like this? Well, thanks to a flash of inspiration by me and a superb modeling job by RDJeke, now there is. I present you, the WELKYND SWORD."
http://www.tessource.net/files/images/Ungarions%20Memoirs%201:%20The%20Welkynd%20Sword-4.JPG

Medlem

Natural Environments 2.1, HDR fix, Natural Vegetation, and rainbows.
Mirror
Enjoy the latest edition of Natural Environments, now with rainbows, crows, and extremely lush vegetation options. New elements (including the new weather script) still need a lot of additional testing. Minor glitches may occur. Post here if you find any problems, and I'll try to take care of them in future versions and patches.

The Forgotten Signs : Pegasus, Weapon Set Alpha 1.5
Bow
Shield
Dagger
Hammer

Ruined-Tail's Tale 0.81
"NPC Companion "Ruined Tail" (Argonian Battlemage) who will follow you, fight, sneak, loot corpses and everything else you have come to expect from your Oblivion MOD companions.

*Detailed character conversations/storyline. What the player says will directly affect Ruin's development as a character and an NPC, and determine the eventual outcome of his quest.

*Quest relating to the NPC - As Ruined Tail's tale progresses, he will become involved in a quest. The player can choose to take part in this (and develop the character further) or disregard it and use him as a "meatshield" NPC.

*New encounters/fights - Using some "different" encounter techniques that I've always wanted to try in Oblivion I've incorporated a new fight that I hope can be considered "strategic." Previous players of this MOD will find this fight in the new section of Ruin's Quest."

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Verkar som om forumet är halvdött, tråkigt.

Hehe, själv har jag tagit en liten paus från Oblivion. Kände att det blev för mycket ett tag.

Så just nu lirar jag Dreamfall och City Life som omväxling. Men Oblivion ligger i startgroparna att startas upp igen. Ska åtminstone göra MainQ färdigt

Inaktiv

Jag såg inget om den här modden tidigare, men kanske bara missade den Modden jag söker tar bort "glow-effect" när man har något enchantat på sig, samt att enchantade vapen/rustning inte skinner i någon färg. Tack på förhand

Skriv svar