Tombraider Legend "next generation"

Inaktiv
Tombraider Legend "next generation"

Detta är för er som inte kan välja grafikinställnigen "next generation" (dom som ej har pixel shader 3.0).

1.Öppna regedit
2.Bläddra till HKEY_Current_USER-->SOFTWARE-->Crystal dynamics-->Tombraider
3.Skapa ett nytt DWORD-värde och döp det till ExtendedDialog och ändra värdet till 1
4. Starta tombraider setup och nu ska det ha kommit upp en ny tom ruta till höger om water effects.
5. Klicka på den och kryssa i use D3D reference device.
6. Starta spelet. Nu ska det komma upp nått fel medelande, kryssa ur D3D reference device och starta spelet.

Nu ska du kunna välja "next generation"
Du bör lägga in den senaste patchen till spelet innan du testar o kör pga vissa buggar. Vissa effekter verkar saknas som tex texturen på vattnet i poolen,regnbågen, och Lara Croft smuts grejen. Men annars tycker jag det ser bra mycket bättre ut. Kördes på ett Ati X800GTO2.

Byt filändelsen till jpg om ni vill se den i fullformat.

Medlem

Next generation är ju gjort för dom korten som har stöd för det.. kan man inte välja det så är det väl inte så konstigt. man kan inte trolla me gamla grafikkort.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Next generation är ju gjort för dom korten som har stöd för det.. kan man inte välja det så är det väl inte så konstigt. man kan inte trolla me gamla grafikkort.

Just därför jag skrev den här guiden
Så att folk som inte kan välja det i spelet ändå kan testa det. Från början va det menat att det skulle funka för alla men i sista stunden ändra dom så att bara folk med dom senaste korten kan köra med det.
Jag kan inte välja "next generation" men med denna metod kan jag det.

Medlem

who fräckt bra jobbat!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tycker det ser ut som om dem har pumpat på med massa bump-mapping för att väggarna och sånt ska se snygga ut :). Annars rätt nice :).

Inaktiv

Är det bara jag som är grymt imponerad över detta spelet? vågar faktiskt kalla det en personlig överasskning bland PC titlar under 2006, spelar det för fullt just nu med alla godsaker och njuter varenda sekund! Har du dessutom en handkontroll så är det som om du körde på en 360 (om det nu ska vara något positivt)

Typiskt bara att det har kommit så många Tomb Raider titlar redan, men att det är först nu dem börjar tilltala mig då jag inte funnit de föregående speciellt intressanta, dem har verkligen lyckats med Legend, rekommenderas varmt!

häpnansväckande snyggt och smarta gåtor och problemlösningar och ljudet är eminent

vågar faktiskt ge det:

:up::up::up::up::up:


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Jag gillade det inte, det är okej ända tills man sätter sig på motorcykeln. Då rasar betyget nästan till minus. :<


signatur

When I'm not here, people die.

1
Skriv svar