Windows 7 bra för spel

Medlem

Sitter windows 7 just nu. Och allt fungerar utmärkt, förutom att jag konstant blir kickad av PB i alla BF2 moddar (utom orginal BF2). Annars får jag bättre FPS i Crysis än i vista så jag är nöjd.

Medlem

Det jag har märkt med w7 är att det har problem med drm, får meddelande om att stoppa i originalskivan fast den sitter i... jag har även märkt att det hackar lite i vlc när man kör hd materiel, det gjorde det aldrig i vista. Annars är jag ganska nöjd med w7. Det är ju trots allt en BETA.


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

Games for Windows är dåligt jämfört med Steam. Tycker att spelutvecklare borde skippa det tills Microsoft får handen ur arslet.

Medlem

Kommer att bli spännande att testa med Mac och Boot Camp.

Medlem
Skrivet av Detrol:

Det är lite skillnad på 1gb och 2gb också, sen bör de flesta ha +2gb i dagsläget.

Skrivet av KlosterKatten:

När 4gb ram kostar 500kr? Nej.

Skrivet av JonatanJJ:

Att folk ens provar Windows 7 på, förhoppningsvis, sina gamla gamla datorer med 1gb ram är läskigt. Hur kan man ens ha 1gb ram i dagsläget? Alla borde ha 4gb ram, teknologin rör sig framåt, faktiskt.

Det spelar ingen roll vad ram-minnen kostar just nu eller hur mycket vissa tycker man ska ha. Det är fortfarande bara ett OS och det vore skrämmande om det ska kräva så mycket.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av TruB:

klart dom säger att det är bra, och visst jag kan tänka mig att det är bättre på flera många sätt. dom borde ju lärt sig nåt.
vad jag inte ser fram imot är hur ms kommer stänga in oss spelare i deras proukter dom tvingar på oss som games for windows. kan dom göra så det finns som val möjlighet och att man som spelar vill installera och använda det så skulle jag nog göra det.

MS är för stort för att ens tänka i dom banorna

Ursäkta men det är faktiskt VI konsumenter som väljer... det är INGEN som tvingar oss att använda de här produkterna.

För att det inte finns några bra alternativ säger många nu... Ja men är det så konstigt när de flesta verkar nöja sig med det som finns. Vi lär inte se någon förändring ifall inte konsumenterna gör något åt saken.

Hahaha, riktigt så enkelt är det väl ändå inte?

Inaktiv

skulle vara sweet om PC kunde ses som den primära plattformen igen, varpå spel skalades ner och anpassades om till konsol.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Detrol:

Det är lite skillnad på 1gb och 2gb också, sen bör de flesta ha +2gb i dagsläget.

Skrivet av KlosterKatten:

När 4gb ram kostar 500kr? Nej.

Skrivet av JonatanJJ:

Att folk ens provar Windows 7 på, förhoppningsvis, sina gamla gamla datorer med 1gb ram är läskigt. Hur kan man ens ha 1gb ram i dagsläget? Alla borde ha 4gb ram, teknologin rör sig framåt, faktiskt.

Det spelar ingen roll vad ram-minnen kostar just nu eller hur mycket vissa tycker man ska ha. Det är fortfarande bara ett OS och det vore skrämmande om det ska kräva så mycket.

KRÄVER är fel ord. Behöver för att kunna få ut det maximala ur en inte färdigt optimerad beta skulle jag vilja kalla det. Nästa build skulle ju få prestandaförbättringar, säkert att de anpassat det bättre för att nå ner till de 512mb som kraven skulle vara. Har själv provat Win7 på 512mb och det funkade INTE bra. Gick bra upp till 5 flikar i Opera och 5 fönster i MSN, sedan blev det slöare än allt. Har även Vista på en laptop med 1gb RAM vilket vad jag vet är kravet för det operativet, och det funkar mycket mycket bättre.

Tror nog den där gigabyten kommer räcka betydligt längre när operativet väl är släppt. Tror kruxet nu är att det försöker utnyttja resurserna som om de vore enorma, t.ex smälla superfetch full och indexera i bakgrunden för mycket och så, än om man har för lite resurser för sånt.

Medlem

lolz kmr ihag en gang pa ett lan nar en kompis kompis korde win 98 och alla andra korde win 2000, nar vi skulle lira cs o han med win 98 skulle connecta till lan server sa krashade alllas spel

ja tankte kora Xp tills jag har mitt eget penga trad om ett halv ar eller ar nar man kanske har ett bra jobb
Os brukar ju kosta fyrsiffrigt sa man kor sa lange det gar

Medlem

Gäller de bara att man lurar spelföretagen till att utveckla bra spel till PC marknaden också. Lycka till

Inaktiv
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av Håkan:

Kör med XP3800+, 1gb ram, 7900GT. Från att ha runt 70-80fps i CS:S med XP, så ligger den runt 30-40 med Windows 7 betan.

Men visst, kanske bättre än Vista, men tror nog inte det är bättre än XP.
Beror ju kanske sen också vad man har för dator, kanske ger lite mer effekt om man kör 2kärnigt på W7 än på XP.

Ska ta o beställa en ny dator i veckan och sen nedgradera mig till XP igen. Knappt några program som funkar till Windows 7-betan.

Lirar till stor del wow och cod4, har bättre fps i båda spelen på min burk.

Och alla program jag använder utom daemon tools vissa antivirusprogram funkar perfekt på win7. Och finns ersättare för daemon.

Skrivet av ForrestFox:

Jag hoppas de har bättre stöd för två skärmar vid spel i windows 7.
Har alltid velat ha en funktion så jag kan spela på ena skärmen och med ett enkelt knapptryck komma åt den andra skärmen utan problem. (Som det är idag så förminskas oftast spelet och man ser inte vad som händer medans man svarar på MSN eller dylikt).

Går inte så länge du kör spelet i fullscreen, kör man de i windowed så går det utmärkt.

Mm jag har testat att lira spelen i Fullscreen men du ör tvungen att använda Window Mode för när du ska byta till andra skärmen är du tvungen att minimera, och då minimeras både skärmarna.

Spela spelen i Window Mode så ska det fungera.

jag spelar rätt mycket battlefield 2:P och windows 7 funkar bättre än vad det gör på windows xp. men det är fortfarande problem med punkbuster. så det är ett minus. men annars funkar det perfekt att spela på. rekommenderar windows 7.

Medlem

lyckas dom så blir det första gången


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av TruB:

klart dom säger att det är bra, och visst jag kan tänka mig att det är bättre på flera många sätt. dom borde ju lärt sig nåt.
vad jag inte ser fram imot är hur ms kommer stänga in oss spelare i deras proukter dom tvingar på oss som games for windows. kan dom göra så det finns som val möjlighet och att man som spelar vill installera och använda det så skulle jag nog göra det.

MS är för stort för att ens tänka i dom banorna

Ursäkta men det är faktiskt VI konsumenter som väljer... det är INGEN som tvingar oss att använda de här produkterna.

För att det inte finns några bra alternativ säger många nu... Ja men är det så konstigt när de flesta verkar nöja sig med det som finns. Vi lär inte se någon förändring ifall inte konsumenterna gör något åt saken.

Hahaha, riktigt så enkelt är det väl ändå inte?

Ehm... i stort sett så JA. Det är ju konsumenterna som har makten.

Inaktiv
Skrivet av JonatanJJ:

Vista var ju bara ett skämt, en universitetsdator behövs ju för fan för att ens kunna rita i paint.

haha, där sa du något. Håller med till fullo, jag hatar vista och alla problem som följer med det, har bara kör XP och sitter nu på SP3, inga problem whatsoever.

Skrivet av JonatanJJ:

Hur kan man ens ha 1gb ram i dagsläget? Alla borde ha 4gb ram, teknologin rör sig framåt, faktiskt.

Alla har inte fickorna fulla med pengar kära du, själv har jag varit student och satt med 768mb ram till oct 2008. Nu har jag dock 4G ram, skillnaden märker man bara i spel och när man startar datorn. Jag hade faktiskt inte råd att köpa ny dator, det fick jag sota med nudlar i fler veckor ^^ men det var väl kanske värt det. I alle fall en mina förorts kamrater har fortfarande geforce 3 i sin datorn och han brassar på spel med den än idag. Ska jag vara ärlig så har jag inte använt all min prestanda, lirar fortfarande HL1 mods för det mesta


signatur

The definition of insanity?

Medlem

både xp vista och det mesta annat från MS har faktiskt varit väldigt bra.. men det kommer alltid nån fjortis ylandes om hur vista suger.. när han eg borde säga "jag suger" eftersom 99 fall av 100 är det user error.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Games for Windows är avlade i helvetets djupaste hålor av Satan Ballmer själv, har aldrig haft så stora problem med att registrera mig någonstans som när jag installerade GTA IV och var tvungen att länka R* Social Club med Games for Windows-kontot. Hela systemet är USCH och AIDS och borde göras om illa kvickt, helst ska GFW raderas helt och hållet. Enda "stödet" Windows borde ha beträffande spel är ett fungerande OS och Direct X. Allt annat kan de skeppa iväg till Afrika, för jag tar aldrig mer i GFW ens med en lång påle.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Games for Windows är avlade i helvetets djupaste hålor av Satan Ballmer själv, har aldrig haft så stora problem med att registrera mig någonstans som när jag installerade GTA IV och var tvungen att länka R* Social Club med Games for Windows-kontot. Hela systemet är USCH och AIDS och borde göras om illa kvickt, helst ska GFW raderas helt och hållet. Enda "stödet" Windows borde ha beträffande spel är ett fungerande OS och Direct X. Allt annat kan de skeppa iväg till Afrika, för jag tar aldrig mer i GFW ens med en lång påle.

GFW tycker jag själv är rätt trevligt. Lite achievments osv, kan köpa lite småexpansioner osv. Väl inget fel med det? Att det strula med GTAIV va knappast GFWLs fel utan snarare inkompetenta kodare på rockstar?

För övrigt så är både XP och Vista två väldigt bra operativsystem. Som nån sa här, 99% av alla problem är just user errors har jag på känn.

Även testat Windows 7, fantastiskt OS. Lär bli det bästa de gjort hittils har jag på känn.
Nytt system för stöd av smartare skrivning på SSD diskar är också ett enormt plus.

Medlem
Skrivet av Fisse:

GFW tycker jag själv är rätt trevligt. Lite achievments osv, kan köpa lite småexpansioner osv. Väl inget fel med det? Att det strula med GTAIV va knappast GFWLs fel utan snarare inkompetenta kodare på rockstar?

Sant, men man kan ju ändå inte låta bli att undra om de stressade fram den "lösningen" för att hinna i tid till nästa kafferast, håll med om att det är klumpigt. Det grämer mig än idag att R* sålde sin onlinedel till GFWL istället för Steam, vilket jag personligen alltid har varit en fanboy av. Windows Live i all ära, men de har resurser att sköta allt på ett smidigt sätt, vilket de inte gjorde i det fallet. I mina ögon är det rent ut sagt vansinne att registrera sig för två tjänster för att kunna spela ett spel (tre om du dessutom köpt det via Steam). Men men, var och en med sitt, antar jag. Det där var i alla fall mitt största intryck av GFWL. Rätta mig gärna om jag har fel på någon punkt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nu ska vi ta upp lite skillnader här. Games for Windows och Live är inte samma sak.

Games for Windows är i princip en kvalitetsstämpel som tydliggör att spelet uppfyller en standard från Microsoft. Syftet är att det ska vara enklare och säkrare för användaren. (Alla Games for Windows-spel kan kommas åt under Spelmenyn i Vista).

Vissa Games for Windows-spel kommer med Live vilket är den bristande onlinetjänst vi idag fruktar, trots närmare 2 år på nacken. I min mening är dock Games for Windows (och Live) bra i teorin, även om Microsofts kriterier verkar brista lite.

Om man tänker efter lite; det som bl.a. gör Steam och Gamersgate så bra är ju att alla spel behandlas likadant. Syftet är detsamma med Games for Windows och Live, men som tyvärr brister i praktiken.

Jag hoppas iaf att Live förbättras (beyond all recognition) och att Microsoft höjer sina kriterier för Games for Windows så att vi slipper skitportar som GTAIV.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av TruB:

klart dom säger att det är bra, och visst jag kan tänka mig att det är bättre på flera många sätt. dom borde ju lärt sig nåt.
vad jag inte ser fram imot är hur ms kommer stänga in oss spelare i deras proukter dom tvingar på oss som games for windows. kan dom göra så det finns som val möjlighet och att man som spelar vill installera och använda det så skulle jag nog göra det.

MS är för stort för att ens tänka i dom banorna

Ursäkta men det är faktiskt VI konsumenter som väljer... det är INGEN som tvingar oss att använda de här produkterna.

För att det inte finns några bra alternativ säger många nu... Ja men är det så konstigt när de flesta verkar nöja sig med det som finns. Vi lär inte se någon förändring ifall inte konsumenterna gör något åt saken.

Hahaha, riktigt så enkelt är det väl ändå inte?

Ehm... i stort sett så JA. Det är ju konsumenterna som har makten.

Att säga att det faktiska beslutet att köpa en produkt ligger hos köparen är helt rätt, men att säga att köparen inte ofta låter sig påverkas i sitt beslut av de som säljer produkten vore helt fel. (Betänk även att en stor del av konsumenterna är likgiltiga.)

Medlem

Jag kommer att skaffa Windows 7 då det kommer jag vill ha något nytt som funkar bra på spel då XP börjar kännas föråldrat.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag gillar Windows 7 starkt, kommer klart köpa det


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kort sagt ser Windows 7 riktigt lovande ut. Att Direct3D 11 kan köras på D3D9-hårdvara, till skillnad från D3D10, är också mycket bra så utvecklarna slipper lägga tid på att skriva två runtimes.

Medlem

HAH! bättre än vista..


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

död åt microsoft och död åt games for windows


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag vill egentligen svika Microsoft, hatar det sättet de utnyttjar sina kunder och sin monopolsituation på, men jag hänger ju på FZ, så att ge upp spel är liksom inget alternativ för mig. Hoppas på att Apple kan sänka lite priset.

Medlem

har ingen direkt uppfattning om vista, vissa säger att de äger, andra att de är som tjära från helvetet, XP duger bra som de är för mig..
men man blev lite irriterad när Rainbow 6 - Rouge Spear inte funkade till XP =/, så om allt ska funka till nya så blir man ju glad


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av Fireflash__:
Skrivet av Håkan:

Ska ta o beställa en ny dator i veckan och sen nedgradera mig till XP igen. Knappt några program som funkar till Windows 7-betan.

Vet inte vad du kör för program, men varenda program jag hade på min Vista och XP installation funkar bra om inte bättre i W7, med undantag för Daemon Tools.

Vilka program syftar du på?

Bl.a Alcohol 120%, Daemon Tools, Ahead Nero samt andra brännareprogram,

Medlem

OK, Mina erfarenheter av games for Windows?
GTA 4: Funkar på Mac. Fungerar inte på En PC med Vista Home Premium, direkt när man trycker installera förstår inte Vista vilken font det är på installshielden, och när man trycker på den otextade installknappen säger programmet att en Windows Vista PC inte är kompatibel med att Games for Windows spel.
Fallout 3 plus 500 andra. Går inte att installera på en Vista dator på vanligt sätt. Måste hotboota ddatorn, gå in i felsäkert läge, sedan installera där, hotboota igen och starta Vista som vanligt, och då kan man spela... kanske.. Om Vista vill det... och släpper igenom ett games for Windows genom säkerhetspsärrarna. kanske.

Windows 7 ska bli mer solitt än så?! Ok, kan jag få tillbaka Dos och Norton Commander tack? Jag vill inte ha ett skitprogram som söger till mig att ja ginte kan anvädna den programvara jag köpt. Jag vill ha en dator. Och de spel och program jag vill använda. INGENTING ANNAT! Blir Mac nästa gång... Har hållt på med datorer sedan 1973 och jag har under hela den tiden ALDRIG sett ett sådant skit som Vista. Widnows 7... kommer att vara samma sak, bara dubbelt så stort och ta ännu mer kraft fårn min dator? Vad ska den ha kraften till? Absolut ingenting utom att ligga bakom de program jag vill använda och skratta åt mig.

123
Skriv svar