Förklara meningen med ditt användarnamn.

Inaktiv

har alltid gillat snö/vinter/skidor så den bästa skidfilmen heter Rising... Och en slags stil inom skidåkning är freeride. Så det lät passande att heta Risingfreerider.. Så ja, heter det nu iallafall. Innan var det mitt wow namn "nimakan" fast sålde accet för 4 månader sedan så jag bytte namn :P.... Också åkte jag mycket skateboard innan då man hette the_skater_92... Men blev lite childish när man blev äldre xD så för nu är det risingfreerider


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Ville ha ett eget unikt namn, och efter en riktig funderare kom min kompis på namnet KlosterKatten åt mig, fasen vad bra tänkte jag, detta var 6 år sedan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

hette b0neRippeR i q1 när det var höjdarliret, namnet var på tok för långt i slutändan och polarna började kalla mig b0ne istället,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

El-Dudeerino kommer ju från den superdupermegabra filmen "The Big Lebowski", där huvudpersonen i filmen kallar sig själv för "the dude".

Så när the dude sitter framför en person i filmen som kallar honom för Mr. Lebowski så säger han: no no no don't call me that, i'm the dude, so that's what you call me. That or Duder, His Dudeness or El-Dudeerino (tada) if you'r not into....bla bla.

Skulle kunna gå in på det djupare men filmen är jäkligt komplicerad, skulle ta för lång tid och ingen skulle ha pallat läsa!

Detta va för cirkus 4 år sen, har hängt med sen dess!

SEE YOU IN DoD REACTION!!111


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Brukade kalla mig för Tank. Men när jag blev allt äldre tycker jag bara det var larvigt, så jag la till "Super" och nu är det ju hur häftigt som helst, eller hur?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Edit: Umm lyckades med dubbelpost av någon anledning


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Wardancer var namnet på klassen jag brukade skapa i Daggerfall vilket är en hel jäkla massa år sedan. Kallade den väl så pga att jag då ofta spelade Alv och använde Katana samt Light Armor. Var först några år efter det jag fick reda på att det var en typ av gubbe i Warhammer Fantasy.

Men har iallafall nickat Wardancer aldeles för många år och kommer nog inte byta i första taget, nostalgi ftw!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Citat:

Såg då precis på en baseball-film och plötsligt börjar publiken i filmen sjunga "WildThing! You make my heart sing!".

"Wild thing, you make my heart sing" härstammar från låten Wild Thing av Chip Taylor. Man måste älska Hendrix cover av låten :D.

Mitt namn tog jag när jag var yngre och inte så bra på engelska. Jag trodde att Den mest kända (the most famous) blev "Famest" på engelska. Så jag tog det namnet, sen när jag väl kom på att det var fel var det för sent, man blir liksom "ett" med sitt nick till slut.

Medlem
Skrivet av Famest:
Citat:

Såg då precis på en baseball-film och plötsligt börjar publiken i filmen sjunga "WildThing! You make my heart sing!".

"Wild thing, you make my heart sing" härstammar från låten Wild Thing av Chip Taylor. Man måste älska Hendrix cover av låten :D.

Haha, jo ^_^ Personoigare gillar jag mer låten "Lets do the Wild Thing!" eller hur den nu går.

Måste ju säga att det nicket har gjort att man mött en hel del mysko folk på nätet via diverse spel. Undra hur många gånger man klivit in i random server på whatever spel och någon tror han är lustig och börjar sjunga "Wajldthaaaang" >_> När min polare lirade Terrorist hunt på mitt 360 live konto så var han ensam kvar på servern med endast några få AIs kvar att slå, så börjar hela servern sjunga ^_^ Han dog dock ;>

Fast mest freaky var ändå "Wildthing, aint that a bitch name?" Som man fick av nån mysko holländare.


signatur

Videomupp

Medlem

Namnet fick jag från en karaktär från tv-serien "La Femme Nikita" där det fanns en hacker som hetter Birkoff. Tyckte det var coolt så jag nickade som det i Bf1942 fast med en "felstavning". Jag ville kallas för Birkoff men klanpolarna på den tiden sa det med sch-ljud istället och sen dess har det varit så.

Medlem

Ja.. jag är skånsk. Var i en klan innan och var den enda skåningen där, så det blev ett nickchange till slut.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Mitt nick fick jag för många herrans år sen, då min käre storebror nyss träffat en kille, och sa till han vad vi alla heter (familj på fyra barn, han inkluderat).

Efter att ha sagt det så måste han ha hört fel, eller så sluddrade storebrodern för han misstog mitt namn Georg för Greger, och sen dess så snappade mina kompisar upp det och efter det så har jag alltid varit Greger för alla, och har även fått höra alla dom konstigaste variationerna på GregXX


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Döbringer: kommer från namnet Hanko Döbringer, som var en långsvärdsmästare från 1300-1400 talet nån gång. Jag tränar olika sorters våldsutövande med vapen, ibland utan också, så namnet var bekant. Det är helt slumpmässigt vald, jag har aldrig hittat en nick värd att använda i mer än ett forum el spel.


signatur

yolo

Inaktiv

tror det är rätt så givet vad meningen med mitt nick är,
Jean är min favorit skådis


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

Baserat på en kul data animerad discjockey på mtv på 80 talet.

Medlem

2st MaxHeadroom på FZ


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

2st MaxHeadroom på FZ

vem är den andre då ?
är här dagligen och läser, och skriver inlägg med min andra FZ snubbe och har inte läst nåt inlägg från nån Max Headroom dom 2 år jag vart här.

ett bra nick är ju ett bra nick, och bara för att nån annan har det, men tydligen inte använder det ska ju inte behöva låsa nicket.

det är om en annan sak om 2 personer samtidigt är aktiva med samma nick som det kan uppstå förvirring.
som när man lirade Quake å hette Hellman från dag 1 när Quake kom ut, och sen efter ett tag kom en snubbe och körde med samma nick, då vart det förvirring.

när skrev denna andra Max Headroom nånting här sist ?

Medlem

http://www.fz.se/medlem/?id=19

Nr 19 säger väl rätt mycket Du får ta o läsa mer hehe.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av ScarFace:

http://www.fz.se/medlem/?id=19

Nr 19 säger väl rätt mycket Du får ta o läsa mer hehe.

MaxH
du skojar med mig nu hoppas jag ?

hur kan nån förväxla MaxH med Max-Headroom ?

jag är den ende som heter Max-Headroom och MaxH är den ende som heter MaxH.

den som lyckas förväxla det är ju inte läskunnig.

och även om man hittat denna MaxH hur i jösse namn ska man veta vad H efter max står för ?

MaxH kan ju betyda vad som helst för den som inte vet vad han menar.

det är ju ungefär som om jag hade hetat ScarF och sen klagat på att du heter Scarface. fattar du ?

Medlem

Jag tror det är han Iceman menar iaf


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Hoppas det är du som skojar.. Kolla länken till MaxH hemsida längst ner och gissa sen vad MaxH står för.


signatur
Inaktiv
Skrivet av ScarFace:

Jag tror det är han Iceman menar iaf

ok då, får väl lägga ner den här fz snubben,
synd iaf på ett sånt fint nick

tycker iaf FZ kunde spärra vissa nickname varianter då istället så slipper folk riskera att skapa chars som påminner om FZ anställda av misstag .

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Hoppas det är du som skojar.. Kolla länken till MaxH hemsida längst ner och gissa sen vad MaxH står för.

ja på en hemsida ja, men han heter faktiskt MaxH och inte Max Headroom på FZ och det är det är frågan om serdu.

och när man kollade upp medlemsfiltrering så hittade man ingen med nåt liknande Max Headroom, man hittade bara ett fåtal som heter
Max först och sen nåt helt annat.

Medlem

det kan ju inte vara lätt att veta vad en förkortning betyder, för sånt kan ju betyda vad som helst.
MaxH kunde ju lika gärna stått för MaxHårding eller nåt annat.
så sånt kan ju folk inte veta i förväg vad dom menar egentligen.

Medlem

ifs, alla har rätt å fel. MaxH hette förut MaXHeadroom, visste inte ens att han hadde kortat ner det


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Max-Headroom registrerades 2007-12-25 och tillhör användaren. punkt och åter punkt.

Inaktiv

Folk som aktivt använder mer än en användare för att hetsa andra användare kommer jag att att anmäla till fz abuse. Så lägg av nu.

Medlem
Skrivet av menotyou:

Folk som aktivt använder mer än en användare för att hetsa andra användare kommer jag att att anmäla till fz abuse. Så lägg av nu.

vem är det som gör det?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jokkocze började egentligen som Jokkoz<e. Detta var egentligen en typo för att jag blev irriterad på att jag inte kunde komma på vad jag skulle kalla mig själv när jag skulle spela BF1942 med ett par polare på ett internetcafé någon vecka efter releasen.

Sen blev det som det blev, som det alltid blir ibland.

Inaktiv

Mitt nick, ehh, ja...det var när jag skulle trolla fram ett nick till mitt konto i BF2. Henrik var förstås redan upptaget, så jag la till 1111. Och nu när jag tänker efter så motsvarar antalet siffror antalet bokstäver i mitt efternamn

Skriv svar