Amerikansk soldat kastar hundvalp utför klippa

Medlem

Avtrubbning.
Detta är knappast det värsta någon amerikansk soldat har gjort nere i Irak, misshandel, tortyr, våldtäkt, mord och likskändning på människor har förekommit och lär fortfarande förekomma.
Krig får människor att bli avtrubbade, killen såg nog bara en smutsig byracka som ändå skulle dö.
Jag såg nåt klipp där några soldater körde på en vägbomb, men klarade sej på något sett nästan oskadda. Vad gör dom direkt efter det? Gapflabbar...
Jag tycker synd om alla som tvingas att leva med krig i sin vardag, soldater men framförallt civila.
Det var ovanligt korkat att filma det däremot, det kan endast hänvisas till bristande intellekt


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Polish:

Haha där kom den. Jag har väntat sedan tråden skapades, och där kom den

Man vill ju inte göra sin publik besviken.

Skrivet av Polish:

Castor du måste dock erkänna visst så e de synd om hundvalpen.

Jag tittar aldrig på filmklipp med djurplågeri, jag hatar redan mänskligheten tillräckligt mycket.

Skrivet av Polish:

Jag längtar efter aftonbladet.ses reaktion på detta. Blir en uppesittarkväll.

Varför i hela världen då? Vem bryr sig om vad de tycker?

Skrivet av Rissan:

Det här är knappast "USA bashing" castor. Klart som fan folk blir upprörda när man ser sånt här, vart personen ifråga än är ifrån.

Bashing och bashing...

Skrivet av Haters:
Skrivet av supernoodle:

Inte nog med att de amerikanska soldaterna dödar hundratusentals civila, de dödar tydligen oskyldiga hundvalpar också

Skrivet av Strax Dax:

En jänkare tänka efter ?
Nu begär du nog lite för mycket.

Skrivet av DarthZ:

Men hursomhelst, man blir ju lite förbannad på jänkarna

Kom igen... Det släpptes ett filmklipp från irak för en vecka sedan ungefär då tre irakier kastade ner en åsna från en bro... Undrar reaktionerna hade blivit om kommentarerna hade sett ut ungefär så här:
"Inte nog med att alla irakier är terrorister..."
"En irakier tänka efter? Nu begär du nog lite för mycket."
"Jag blir så förbannad på araber"

Skrivet av lave:

det är väl ingen som har sagt något om hur soldater av någon annan nationalitet beter sig över huvud taget?

Nej, precis. Så släpp hela den amerikanska vinkeln på detta hundplågeri.

Skrivet av lave:

varför tror du alltid att man gillar nordkorea och libyen när man ens andas om att man inte gillar hamburgare eller någon annan amerikansk företelse?

Det är inte vad jag tror. Det är vad du tror jag tror. Det som retar mig är att det är ok att ge sig på amerikaner och usa oavsett vad det gäller. Att vara sakligt kritisk är en sak, att bara gå på mental tomgång är en annan.

Skrivet av HinduTimes:

Jag hatar USA. Inte alla människor, men jag hatar de orättvisor och de lögner som förvrider människornas världsbild och rättfärdigar vidriga handlingar. Lögner som skapas av företag som tjänar pengar på fattigdom, hat och våld. Pengar som gör att de kan ha 30 bilar istället för 25 var.

Att företag ljuger om vem som monterat inredningen i en bil är ju mycket värre än när en diktator i ett land tvingar sitt folk att jobba nästan gratis, tvingar på dem en religion och hjärntvättar dem, avrättar alla som inte passar i mallen... Är det orättvisor du är ute efter att ogilla så finns det gott om andra länder att peka finger på...

Att vrida din och andras världsbild är inte amerikanskt, aftonbladet och tv4 gör det varje dag i ditt vardagsrum. Hata dem istället...

Skrivet av HinduTimes:

De är de värsta sortens terrorister, de som manipulerar världen till en hemsk värld som vi tror är oundviklig.

Som sagt, hata media om du skall hata, inte USA. Du får nog slå upp ordet "terrorist" om du skall använda det i förtsättningen. Att vinkla och överdriva i media är inte terrorism.

Skrivet av HinduTimes:

Media i USA bombar ut skämt och historier om Irans president och Iran just nu. Det är bara tyst propaganda. Jag tror att USA kommer att ha invaderat Iran inom 5 år, de privatägda medierna börjar lite smått redan nu. Jag tycker synd om folket, men för de omänskliga kapitalisterna finns det ingen förlåtelse för.

Stackars Mahmoud? Snälla... Hur tror du Iranierna har det nu? Allt är bra... Inga problem i Iran? Ingenting du ogillar med Iran?

Skrivet av HinduTimes:

Kalla mig konspiratorisk om ni vill, men jag tycker att det finns tillräckligt med bevis för hur företagen styr USA, och kollar man på Irak-kriget så ser man ju vad det kan leda till.

Att de stora företagen styr ett lands ekonomi kanske syns bäst i USA men det är inget uteslutande amerikanskt - så funkar de i de flesta länder.

Skrivet av HinduTimes:

Och visst är det synd om hundvalpen, krig är sjukt.

Denna incident har ingenting med krig att göra, ingenting med USA att göra.

Skrivet av Döbringer:

Avtrubbning.
Detta är knappast det värsta någon amerikansk soldat har gjort nere i Irak, misshandel, tortyr, våldtäkt, mord och likskändning på människor har förekommit och lär fortfarande förekomma.
Krig får människor att bli avtrubbade, killen såg nog bara en smutsig byracka som ändå skulle dö.
Jag såg nåt klipp där några soldater körde på en vägbomb, men klarade sej på något sett nästan oskadda. Vad gör dom direkt efter det? Gapflabbar...
Jag tycker synd om alla som tvingas att leva med krig i sin vardag, soldater men framförallt civila.
Det var ovanligt korkat att filma det däremot, det kan endast hänvisas till bristande intellekt

Precis. Jag tror att de flesta far jävligt illa av att vara soldater, speciellt i krig som dessa där ena sidan använder sin egen civilbefolkning som skydd - Kolla upp brott som begås i USA av återvändande soldater, de får inte den hjälp de behöver. Vad kan en hund betyda i det stora hela för någon som har sett och drabbats av allt elände man kan tänka sig.

Jag tycker djurplågeri är avskyvärt men att ge sig på USA pga av detta är felriktad ilska.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av lave:

det är väl ingen som har sagt något om hur soldater av någon annan nationalitet beter sig över huvud taget?

Nej, precis. Så släpp hela den amerikanska vinkeln på detta hundplågeri.

Att det var en amerikansk soldat som kastade jycken är ett objektivt fakta. (Eller menar du att man kränker jänkarna när man säger att det var en amerikansk soldat istället för att bara säga att det var en soldat?). det är den enda amerikanska vinkeln jag har lagt på det...

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av lave:

varför tror du alltid att man gillar nordkorea och libyen när man ens andas om att man inte gillar hamburgare eller någon annan amerikansk företelse?

Det är inte vad jag tror. Det är vad du tror jag tror. Det som retar mig är att det är ok att ge sig på amerikaner och usa oavsett vad det gäller. Att vara sakligt kritisk är en sak, att bara gå på mental tomgång är en annan.

det är inte OK att ge sig på amerikaner och usa oavsett. det är dessutom korkat att, precis som du skrev ovan, ge någon sorts kollektiv skuld till samtliga jänkare för vad en amerikan gör. (precis som jag skrev vad gällde djurplågande kineser i en annan tråd...).

när man säger "det är för mycket begärt att amerikaner ska tänka" så kanske, kanske man säger det halvt ironiskt med glimten i ögat? vad vad det du sa nu om att vi är så fantastiskt lätt-kränkta nu för tiden...

hundratusentals civila offer är också ett tämligen objektivt resultat av irak-kriget. om du man sen vill ge hela skulden för kriget åt usama, saddam, hitler, min katt, påven eller USA är en annan fråga...

sen säger du emot dig själv?

Skrivet av CastorFiber:

Denna incident har ingenting med krig att göra, ingenting med USA att göra.

samt

Skrivet av CastorFiber:

Precis. Jag tror att de flesta far jävligt illa av att vara soldater, speciellt i krig som dessa där ena sidan använder sin egen civilbefolkning som skydd - Kolla upp brott som begås i USA av återvändande soldater, de får inte den hjälp de behöver.

Om USA inte ger sina egna soldater den hjälp de behöver efter att ha skickat ut dem att kämpa ett krig för USA så är väl USA inblandade... eller tänker jag fel nu?

om sen irak-kriget startades på vettiga grunder är väl en annan fråga, som kommer att vara 15 sidor utan att någon byter åsikt i den saken...

Youtube-proffs

Enkelt svar, soldater ute i krig har inte dem psykiska spärrarna som vi har. Eftersom vi inte har levt i ett sådant krig i några år så kan vi inte koppla hur man kan göra sådant, kasta ner åsnor för broar, kasta flashbangs på getter eller kasta ner hundar för stup, att ha gjort lumpen och har en arsenal av lumparhistorier räcker inte för att få den här synen på folk.

Tror dock däremot de som fick värst psykiska men var Vietnamsoldaterna?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av lave:

Att det var en amerikansk soldat som kastade jycken är ett objektivt fakta. (Eller menar du att man kränker jänkarna när man säger att det var en amerikansk soldat istället för att bara säga att det var en soldat?). det är den enda amerikanska vinkeln jag har lagt på det...

Jag menade inte dig, du säger att soldatens nationalitet inte spelar in i handlandet, jag håller med. Det var en allmän uppmaning att släppa USA-vinklingen.

Vidare tycker jag inte att man "kränker jänkare" för att man påpekar att han är amerikan, jag tycker man skall få tåla en hel del innan man skall få börja skrika om kränkning. Det som sticker i mina ögon är den bakvända fördomsfullheten som är helt ok i allmänna samanhang.

Exempel:

Amerikansk soldat missköter sig = USA är ett jävla skitland, fullt av idioter osv, osv...

Irakisk soldat missköter sig = Irak är ett jävla skitland fullt av hjärntvättade inavelsoffer osv, osv...

När du pratar illa om USA är du samhällsdebattör, när du pratar illa om Irak är du rasist. Det retar mig.

Skrivet av lave:

när man säger "det är för mycket begärt att amerikaner ska tänka" så kanske, kanske man säger det halvt ironiskt med glimten i ögat? vad vad det du sa nu om att vi är så fantastiskt lätt-kränkta nu för tiden...

Du minns att jag redan pratat om detta men frågar ändå om jag tycker jänkarna blir kränkta?

Visst kan man skriva illa om USA med glimten i ögat, jag tror dock att i de flesta fall beror det på ren dummhet.

Skrivet av lave:

sen säger du emot dig själv?

Skrivet av CastorFiber:

Denna incident har ingenting med krig att göra, ingenting med USA att göra.

samt

Skrivet av CastorFiber:

Precis. Jag tror att de flesta far jävligt illa av att vara soldater, speciellt i krig som dessa där ena sidan använder sin egen civilbefolkning som skydd - Kolla upp brott som begås i USA av återvändande soldater, de får inte den hjälp de behöver.

Ja, det var illa skrivet av mig men jag tror du förstår vad jag menar - "Stackars hund, krig är sjukt" - Ja, krig må vara hemskt men att plåga en hund är inte krig. Jag tror dock att en "helt vanlig kille" kan bli tillräckligt bränd i ett krig för att flippa ut på liknande sätt, jag försvarar honom inte, jag vill bara påpeka att hundplågeri är inte amerikanskt och det är inte krig. Slaggprodukt av krig måhända men det är en annan femma.

Skrivet av lave:

Om USA inte ger sina egna soldater den hjälp de behöver efter att ha skickat ut dem att kämpa ett krig för USA så är väl USA inblandade... eller tänker jag fel nu?

Oavsett land tror jag inte att soldater får den hjälp och stöd de behöver för att hantera det de upplevt i krig. Om du vill härleda hundplågeriet för att skylla på ett land så ligger nog USA sämst till om man resonerar som du gör ovan - visst. Hade någon skrivit "Amerikanska soldater får inte den hjälp de behöver, skärpning USA!" hade jag inte reagerat.

Skrivet av lave:

om sen irak-kriget startades på vettiga grunder är väl en annan fråga, som kommer att vara 15 sidor utan att någon byter åsikt i den saken...

Jag anser att många bär skulden till att Irak-kriget gick av stapeln, efter 9/11 var vi alla vettskrämda och de flesta skrek efter upprättelse, inte bara amerikaner.
Bush administration gick in med oss alla i ryggen, det är lätt att glömma så fort det inte går så bra... Jag tror också att de har helt andra motiv vid sidan om att jaga terrorister och "massförstörelsevapen" med det kan man ta upp med Bush och hans rövare, de lurade amerikaner precis som oss.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

nja, invasionen av afganistan stöddes av i princip hela världen. invasionen av irak stöddes officiellt av "coalition of the willing", en grupp av 49 länder, varav enbart 4 bidrog med trupper: storbrittanien, österrike, polen och danmark.

så, irak hände inte direkt "med oss alla i ryggen". sverige, tyskland, frankrike, ryssland var mot hela operationen från början (för att nämna några). invasionen hände som en direkt konsekvens av USAs utrikespolitik, och därför har USA ett stort ansvar för effekterna av kriget. detta gäller allt från kastandet av valpar, fångarna på cuba samt det fria spelrum som extremister fått i irak efter invasionen... för att nämna några saker.

EDIT! Jag menar nu givetvis USA som i "den administrationen som genomförde invasionen och till viss del folket som röstade fram den administrationen". för att vara övertydlig.

vad gäller usa-bashing: det är alltid korkat att dra snabba slutssatser för ett helt land/befokning/religion/folkslag utifrån en individs agerande... något som jag antar att alla är rörande överens om? fördommar är baaad, mkay?

EDIT2: Det känns som vi tycker samma sak, det är värdelöst att få ett slentrianmässigt "rasist", "usa-bashare", "kommunist", "nazist" eller "antisemit" kastat i ansiket utan grund...

Medlem
Skrivet av lave:

nja, invasionen av afganistan stöddes av i princip hela världen. invasionen av irak stöddes officiellt av "coalition of the willing", en grupp av 49 länder, varav enbart 4 bidrog med trupper: storbrittanien, österrike, polen och danmark.

49 länder är ju inte så lite även om det inte är alla.

Skrivet av lave:

så, irak hände inte direkt "med oss alla i ryggen". sverige, tyskland, frankrike, ryssland var mot hela operationen från början (för att nämna några). invasionen hände som en direkt konsekvens av USAs utrikespolitik, och därför har USA ett stort ansvar för effekterna av kriget. detta gäller allt från kastandet av valpar, fångarna på cuba samt det fria spelrum som extremister fått i irak efter invasionen... för att nämna några saker.

Jag kan bara tala för sverige och de jag talade med under denna tid, pluggade och befann mig bland vad jag ansåg vara "upplysta" människor - Att sverige som land "protesterade" kan jag förstå, vi vågar inte tycka någonting kontroversiellt officiellt - stämmningen runt omkring mig var dock en helt annan och hade vi röstat om saken innan "vi" uttalade oss hade vi säkert fått ett annat resultat.
Det är vad jag kände. Nu däremot vill ingen erkänna att de trodde eller tyckte fel... Peka finger däremot, det gör de gärna.

Skrivet av lave:

EDIT! Jag menar nu givetvis USA som i "den administrationen som genomförde invasionen och till viss del folket som röstade fram den administrationen". för att vara övertydlig.

Jag förstår det, jag har inget behov av att vrida på det du säger eller göra medvetna feltolkningar "bara för att".

Skrivet av lave:

vad gäller usa-bashing: det är alltid korkat att dra snabba slutssatser för ett helt land/befokning/religion/folkslag utifrån en individs agerande... något som jag antar att alla är rörande överens om? fördommar är baaad, mkay?

Så sant som det är skrivet. Jag tror dock att de som "bashar" USA inte fattar att de har samma fördommar som rasister och andra "utpekade" har - Jag tycker att dessa individer förtjänar samma mothugg som de andra fördomsfulla.

Skrivet av lave:

EDIT2: Det känns som vi tycker samma sak, det är värdelöst att få ett slentrianmässigt "rasist", "usa-bashare", "kommunist", "nazist" eller "antisemit" kastat i ansiket utan grund...

Jag tror vi är överrens, så när som på alla punkter. Du har inte skrivit något som jag opponerar mot - att du talar mot mig är mitt eget fel för att jag inte är tydligare i det jag skriver. Det är dock roligare att bråka fram denna slutsats.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Polish:

Tror dock däremot de som fick värst psykiska men var Vietnamsoldaterna?

Jag tror att det var mycket värre förr. Dels var världen större förr, chocken av att möta en ny kultur var nog större på 60-talet än idag - Idag får vi ju se allt som händer, dag ut dag in, vi tycker att det är hemskt men jag tror att det var mycket, mycket värre förr.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Är det inte någon mer än jag som reagerat på att filmen ser ut att vara fejk? Hundvalpen ser det inte ut att vara så mycket liv i..(självklart innan den slår i marken)

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Jag längtar efter aftonbladet.ses reaktion på detta. Blir en uppesittarkväll.

Här är den...

Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Är det inte någon mer än jag som reagerat på att filmen ser ut att vara fejk? Hundvalpen ser det inte ut att vara så mycket liv i..(självklart innan den slår i marken)

Jag har inte kollat filmen men kan det röra sig om ett barmhärtighetsagerande?

De tankegångarna påminner mig om en grej som hände för många år sedan...
Jag och en vän var ute och körde bil och lyckades pricka in ett rådjur... rådjurets båda framben var helt av men han försökte ändå ställa sig upp - det var riktigt vidrigt att se. Vi var tvungna att slå ihjäl det så fort som möjligt - vi hade inte en enda sak i bilen som kunde användas som tillhygge så i mild panik rusade jag upp till ett hus och ringde på dörren... Detta var vid 12-snåret på natten.
-"Vi har *flämta, flämta* kört på ett rådjur som ligger i plågor... har ni en yxa eller något som jag kan slå ihjäl det med... fort?"
Damen som öppnade vände sig om, tog fram något ur en låda och följde med ut i natten... Jag trodde hon skulle hämta en yxa, slägga eller något att ge mig men nej... det var en kniv hon hade tagit med sig. Utan att tveka en sekund gick hon fram och skar hon halsen av rådjuret.

Vi tackade henne och åkte därifrån, hon skulle "ta hand" om rådjuret... Efter ett par km tittade vi på varandra och undrade "Vad var det som just hände?" - En dam i papeljotter, träskor och nattsärk skar halsen av ett rådjur... Surrelaistiskt.

Tur att hon gjorde det dock, jag hade inte viljat vara den som tvingats göra det... Den andra killen vägrade alla kategorier. Hade ett stup varit ett alternativ då... ja, då vet i fan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av -vesslan-:

Är det inte någon mer än jag som reagerat på att filmen ser ut att vara fejk? Hundvalpen ser det inte ut att vara så mycket liv i..(självklart innan den slår i marken)

Jag har inte kollat filmen men kan det röra sig om ett barmhärtighetsagerande?

De tankegångarna påminner mig om en grej som hände för många år sedan...
Jag och en vän var ute och körde bil och lyckades pricka in ett rådjur... rådjurets båda framben var helt av men han försökte ändå ställa sig upp - det var riktigt vidrigt att se. Vi var tvungna att slå ihjäl det så fort som möjligt - vi hade inte en enda sak i bilen som kunde användas som tillhygge så i mild panik rusade jag upp till ett hus och ringde på dörren... Detta var vid 12-snåret på natten.
-"Vi har *flämta, flämta* kört på ett rådjur som ligger i plågor... har ni en yxa eller något som jag kan slå ihjäl det med... fort?"
Damen som öppnade vände sig om, tog fram något ur en låda och följde med ut i natten... Jag trodde hon skulle hämta en yxa, slägga eller något att ge mig men nej... det var en kniv hon hade tagit med sig. Utan att tveka en sekund gick hon fram och skar hon halsen av rådjuret.

Vi tackade henne och åkte därifrån, hon skulle "ta hand" om rådjuret... Efter ett par km tittade vi på varandra och undrade "Vad var det som just hände?" - En dam i papeljotter, träskor och nattsärk skar halsen av ett rådjur... Surrelaistiskt.

Tur att hon gjorde det dock, jag hade inte viljat vara den som tvingats göra det... Den andra killen vägrade alla kategorier. Hade ett stup varit ett alternativ då... ja, då vet i fan.

Nja han ser för glad ut i filmen.:(


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av -vesslan-:

Är det inte någon mer än jag som reagerat på att filmen ser ut att vara fejk? Hundvalpen ser det inte ut att vara så mycket liv i..(självklart innan den slår i marken)

Jag har inte kollat filmen men kan det röra sig om ett barmhärtighetsagerande?

De tankegångarna påminner mig om en grej som hände för många år sedan...
Jag och en vän var ute och körde bil och lyckades pricka in ett rådjur... rådjurets båda framben var helt av men han försökte ändå ställa sig upp - det var riktigt vidrigt att se. Vi var tvungna att slå ihjäl det så fort som möjligt - vi hade inte en enda sak i bilen som kunde användas som tillhygge så i mild panik rusade jag upp till ett hus och ringde på dörren... Detta var vid 12-snåret på natten.
-"Vi har *flämta, flämta* kört på ett rådjur som ligger i plågor... har ni en yxa eller något som jag kan slå ihjäl det med... fort?"
Damen som öppnade vände sig om, tog fram något ur en låda och följde med ut i natten... Jag trodde hon skulle hämta en yxa, slägga eller något att ge mig men nej... det var en kniv hon hade tagit med sig. Utan att tveka en sekund gick hon fram och skar hon halsen av rådjuret.

Vi tackade henne och åkte därifrån, hon skulle "ta hand" om rådjuret... Efter ett par km tittade vi på varandra och undrade "Vad var det som just hände?" - En dam i papeljotter, träskor och nattsärk skar halsen av ett rådjur... Surrelaistiskt.

Tur att hon gjorde det dock, jag hade inte viljat vara den som tvingats göra det... Den andra killen vägrade alla kategorier. Hade ett stup varit ett alternativ då... ja, då vet i fan.

Möjligt, men dem ser inte ut att hjälpa den ut på något hederligt sätt i och med att de skrattar i kameran osv. Jag läste på en annan sida att hunden är en av de som irakierna tränar att springa in under allierade fordon och ja.. resten förstår du själv. Då är det ju faktiskt en annan grej, brutalt men markant bättre än om den var oskyldig.

Inaktiv
Skrivet av -vesslan-:

...Jag läste på en annan sida att hunden är en av de som irakierna tränar att springa in under allierade fordon och ja.. resten förstår du själv. Då är det ju faktiskt en annan grej, brutalt men markant bättre än om den var oskyldig.

Kommer du ihåg var?

Medlem
Skrivet av klossen:

Nja han ser för glad ut i filmen.:(

Försvarsmekanism? Om det var en "bombhund" kanske han är uppriktigt glad att den är död... Det låter lite väl... bra. dock.

Var det inte liv precis i början för att amerikaner sköt hundar i Irak? Någon som minns?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av klossen:

Nja han ser för glad ut i filmen.:(

Försvarsmekanism? Om det var en "bombhund" kanske han är uppriktigt glad att den är död... Det låter lite väl... bra. dock.

Var det inte liv precis i början för att amerikaner sköt hundar i Irak? Någon som minns?

Jo det var det, som jag sa i en förgående post ; Djuren där nere är mycket mer lösa än vad vi är vana vid här i västvärlden, skabbiga är dom också, så det är väl knappast något ovanligt att dom skjuter sånt som kan vara skadligt för hygienen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av klossen:

Nja han ser för glad ut i filmen.:(

Försvarsmekanism? Om det var en "bombhund" kanske han är uppriktigt glad att den är död... Det låter lite väl... bra. dock.

Var det inte liv precis i början för att amerikaner sköt hundar i Irak? Någon som minns?

Jo det var det, som jag sa i en förgående post ; Djuren där nere är mycket mer lösa än vad vi är vana vid här i västvärlden, skabbiga är dom också, så det är väl knappast något ovanligt att dom skjuter sånt som kan vara skadligt för hygienen.

Fast lyfter man upp hunden och kastar ut den för ett stup så är man nog inte så rädd för baciller.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av mrcinnamon:
Skrivet av Polish:

Jag längtar efter aftonbladet.ses reaktion på detta. Blir en uppesittarkväll.

Här är den...

Skrivet av Aftonhoran.se:

För människor som inte har befunnit sig i en krigszon är det svårt att förstå soldaternas beteende. Det säger psykologen Atle Dyregrov vid Centrum för krispsykologi i Bergen till norska tidningen VG.

– Det kan utvecklas en slags inre logik i gruppen, där man har sina egna normer och regler. Det är också skrämmande för då är det ingen som säger ifrån.

Det jag säger, man fattar inte hur dem reagerar för man är inte i deras pressade situation, dom ser inga gränser.

Har man skjutit en människa och dödat flertal så har man nog spräckt sin gräns redan för längesedan.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av klossen:

Nja han ser för glad ut i filmen.:(

Försvarsmekanism? Om det var en "bombhund" kanske han är uppriktigt glad att den är död... Det låter lite väl... bra. dock.

Var det inte liv precis i början för att amerikaner sköt hundar i Irak? Någon som minns?

Jo det var det, som jag sa i en förgående post ; Djuren där nere är mycket mer lösa än vad vi är vana vid här i västvärlden, skabbiga är dom också, så det är väl knappast något ovanligt att dom skjuter sånt som kan vara skadligt för hygienen.

Fast lyfter man upp hunden och kastar ut den för ett stup så är man nog inte så rädd för baciller.

Enligt mig går man över gränsen från att vara modig till att vara för dum för att förstå riskerna, väldigt tidigt..

Medlem

Sen måste jag uttrycka min avsky för dom som sprider hans address på internet. Det kommer ju att ruinera honom helt och hållet. Tänk om det faktiskt nu var en bombhund.. Han kanske räddade flera människors liv igenom att ta kål på den. Om det är en totalt oskyldig hund osv kommer han att ställas till svars av amerikanska amrén. Det är verkligen inte vår uppgift att bestraffa någon som vi inte ens vet är skyldig till något brott.

Medlem

skulle den där valpen orka bära en bomb som är stor nog att döda människor?

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

skulle den där valpen orka bära en bomb som är stor nog att döda människor?

Mycket smart tänkt!

Man tränar hundarna från att de är små om man har möjlighet. Tror nog att han skulle orka en handgranat, det räcker.

Medlem

jag tror inte dom brydde sej om det var en bombhund eller inte, dom var nog uttråkade och såg ett offer

det är inte direkt okänt att soldater har skjutit civila för skojs skull heller

Medlem

Bombhund eller ej (dessutom bara en valp), inte fan behöver man slänga ut hunden för ett stup och skratta åt det?

Om det skulle vara så att man absoulut vore tvungen att ta död på nåt djur av nån anledning så finns det flertalet "humanare" metoder.

Personligen tvivlar jag på (om filmen nu är äkta) att det hade nåt som helst militäriskt "syfte".


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag kollade på filmen.

Det där kan inte ha varit en "bombhund"... Jag tror den är fejk dock. Eller hoppas det i alla fall. Om inte är det frågan om en riktigt psykopat.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

Jag kollade på filmen.

Det där kan inte ha varit en "bombhund"... Jag tror den är fejk dock. Eller hoppas det i alla fall. Om inte är det frågan om en riktigt psykopat.

Detta är ju som sagt något litet bara..

Dom skjuter även civila för "skojs skull". Då ser man ungefär, var deras "gräns" ligger, långt utom räckhåll för en vanlig civil person. Militärer får se så mycket, jag tror det trasar sönder sinnet REJÄLT.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

SHIT! en HUNDVALP DÖR I IRAK!!!!
STOPPA PRESSARNA!!! STARTA NAMNINSAMLINGAR!! GÅ I DEMONSTRATIONER!!!

ENGAGERA EEEER!!11

edit: och för guds skull, gå med i grupper på facebook!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Castor, jag tycker att du missförstod/vinklade många av de saker som jag skrev men jag kom nyss hem och är skittrött så jag orkar inte svara på allt. Men bara så att du vet, jag är inte så dum som du får mig verka.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Castor, jag tycker att du missförstod/vinklade många av de saker som jag skrev men jag kom nyss hem och är skittrött så jag orkar inte svara på allt. Men bara så att du vet, jag är inte så dum som du får mig verka.

Haha - du är för skön. Jag är ledsen om jag vinklat eller feltolkat dig, svara när du orkar eller har tid.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

MEst av allt tycker jag att filmen visar att USAs krig mot terrorism inte bara har gjort en generation iraker till terrorister utan även skapat en generation pyskopater som om några år kommer hem till USA och förväntas leva normala liv....


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Skriv svar