Xdefiant är inte pay to win, lovar Ubisoft

Robot
Xdefiant är inte pay to win, lovar Ubisoft

Gameplay-bitar du kan köpa kan du också erövra.

#xdefiant


Medlem
Skrivet av Nyhet:

Xdefiant är inte pay to win, lovar Ubisoft.

Håller tummarna för pay to lose för en gångs skull!

Medlem

Väldigt mycket gråzon i det uttalandet. Om det tar dig 50 timmar att låsa upp samma (skitbra) vapen som någon annan kan köpa så fort de börjar spela t.ex, är det VERKLIGEN inte p2w då bara för att "man kan låsa upp vapnet ändå"? Jag skulle definitivt klassa det som p2w i min värld iaf.

Medlem

Kan inte undgå att känna känslan att Ubisoft verkligen försöker med något annorlunda med XDefiant. De vet att de behöver ta fajten med Warzone, Fortnite, The Finals, Valorant m.fl. om spelarna, och läser jag mellan raderna så känns det som att de försöker vara "the good guys". Ska bli intressant att se vilken nivå av monetization-hets det blir i spelet.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Hahahha yes Ubisoft... I WANT TO BELIEVE! Kan dom inte släppa ett jävla spel utan en shop i spelet? Snacka om banbrytare....


signatur

1# FZ Troll

Quake-konnässsör

Förstår fortfarande inte hur Xdefiant ska slå in sig på marknaden, de skjuter sig själva i foten lite, och det lilla jag har sätt så ser det rätt tråkigt ut. Ingenting som står ut i mängden, och kommer försvinna rätt fort skulle jag säga

Geeks Gaming

Kanske inte dag ett. Men vänta en månad när alla recensionerna är ute. Klassik Ubisoft.

phi
Medlem

”Allt innehåll som påverkar spelandet och som går att köpa kan också låsas upp genom utmaningar för att säkerställa rättvist spel bland vår community."

Om någon kan köpa innehåll (läs fördelar) som påverkar spelandet utan att behöva låsa upp dem genom tidskrävande utmaningar, så är det pay to win.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Väldigt mycket gråzon i det uttalandet. Om det tar dig 50 timmar att låsa upp samma (skitbra) vapen som någon annan kan köpa så fort de börjar spela t.ex, är det VERKLIGEN inte p2w då bara för att "man kan låsa upp vapnet ändå"? Jag skulle definitivt klassa det som p2w i min värld iaf.

Jag klassar sådant som P2W. Kan du köpa dig starkare så är det P2W.

Gråzonen är för mig om man kan köpa sig till någon boost som gör att du levlar fortare och således låser upp vapen och annat fortare än andra. Gör olika ont beroende på spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag klassar sådant som P2W. Kan du köpa dig starkare så är det P2W.

Gråzonen är för mig om man kan köpa sig till någon boost som gör att du levlar fortare och således låser upp vapen och annat fortare än andra. Gör olika ont beroende på spel.

Visst är det lite gråzon över det men jag ser det mer åt svart ändå. Sig att det beräknas ta 20timmar att låsa upp en sak man kan köpa, om folk som köper då också gör det svårare att låsa upp i och med motstånd tmed bättre saker än dig t.ex så kan det öka tiden att låsa upp vilket är något som helt skulle kunna få mig att avstå från ett spel istället.

Rent generellt så allt som gör en starkare i ett spel mot andra spelare går bort för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Winzi:

Visst är det lite gråzon över det men jag ser det mer åt svart ändå. Sig att det beräknas ta 20timmar att låsa upp en sak man kan köpa, om folk som köper då också gör det svårare att låsa upp i och med motstånd tmed bättre saker än dig t.ex så kan det öka tiden att låsa upp vilket är något som helt skulle kunna få mig att avstå från ett spel istället.

Rent generellt så allt som gör en starkare i ett spel mot andra spelare går bort för mig.

Ja alltså, att köpa vapen direkt är P2W för mig. Gråzonen är som sagt om man kan köpa så man tar sig igenom t ex ett battlepass snabbare för att få ett nytt vapen. Jag skulle ändå klassa det som P2W, men anser väl inte det är lika farligt som att köpa vapnet rakt av.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tror inte Ubisoft vet vad pay-to-win betyder men har bara hört att det är något som folk nämner när man pratar negativt om Ubisoft och deras spel så de säger att det inte finns utan att ha en aning för att försöka utleva 2024-25 utan konkurs.

Medlem

"Vi lovar, det är inte P2W, vi låter dig bara betala för fördelar."

Jo tjena . Allt som inte bara är kosmetiska är pay to win . Och sedan är det säkert enormt påfrestande köp mig köp mig .kan inte all denna jävla skiten försvinna .en betalning är gott nog


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kanske inte dag ett. Men vänta en månad när alla recensionerna är ute. Klassik Ubisoft.

Va, nej, jag ser ingenting i artikeln som tyder på det.

"Man är också öppen för att spelets affärsmodell kan utvecklas, i takt med att man utvärderar resultaten."

1
Skriv svar