Snart smäller det: No Rest for the Wicked får early access-trailer

Robot
Snart smäller det: No Rest for the Wicked får early access-trailer
Medlem

Från första utannonseringen plirade det till riktigt ordentligt så jag har hållt mig uppdaterad kring de här sakerna (säkert många andra som undrar med):

Spelet kommer bli tillgängligt på GeForce Now, dock oklart när, men en utvecklare skriver det här på de officiella forumen.
Spelet kommer även bli tillgängligt på konsoller dock vid ett senare skede.

Medlem

Ser ut att bli spot on för de som gillar soulslike spel. Då det pretty much är ett isometriskt soulslike.

För egen del så saknar det mycket av vad som gör ett ARPG för att det skall bli intressant för mig. Inga klasser, inget talent tree osv. Så jag kommer hoppa över det.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ser ut att bli spot on för de som gillar soulslike spel. Då det pretty much är ett isometriskt soulslike.

För egen del så saknar det mycket av vad som gör ett ARPG för att det skall bli intressant för mig. Inga klasser, inget talent tree osv. Så jag kommer hoppa över det.

Fast det är ju inte heller ett typiskt ARPG Känns som helt rätt väg att gå istället för mindless köttande imo.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ser ut att bli spot on för de som gillar soulslike spel. Då det pretty much är ett isometriskt soulslike.

För egen del så saknar det mycket av vad som gör ett ARPG för att det skall bli intressant för mig. Inga klasser, inget talent tree osv. Så jag kommer hoppa över det.

Blir en blandning vilket kommer bli väldigt roligt om de gör det rätt.
En isometrisk soulslike där man farmar gear

De sa själv de älskar arpg i en intervju, de är uppväxta med diablo och ville göra en annorlunda som ingen annan försökt med

Medlem

Gillar artstylen. Ser kul ut kommer lägga till i önskelistan, fasen vad massa spel hela tiden är ju i färd med börja med fallout spelen snart, hur ska man hinna med allt :((

Medlem

Vart taggad när jag såg det, men trodde först att det var nått diablo/PoE liknande spel, när det vart tydligt att det var ett single player "one and done" spel så tappade jag intresse.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Vart taggad när jag såg det, men trodde först att det var nått diablo/PoE liknande spel, när det vart tydligt att det var ett single player "one and done" spel så tappade jag intresse.

Multiplayer kommer

Medlem

Jag är kluven. Älskar stilen och vill gärna spela spelet, men inte ett dugg sugen på att skänka grundarna av studion en krona.

https://venturebeat.com/pc-gaming/despite-its-beautiful-ori-g...

Medlem

Tycker det här ser riktigt spännande ut och älskade Ori-spelen. Hoppas early access blir kul, så hoppar jag på sen vid skarp release när det är finslipat och consoleversionen släpps.

Medlem

Ser riktigt schysst ut blir lätt ett köp men frågan är om jag ändå väntar. Gillade verkligen Ori spelen. Har dock inte tid att köra early access spel och sen köra om dem igen när de är klara. Tycker soulslike funkar bra i isometriskt perspektiv, ta t ex Tunic som var ett väldigt bra spel.

Gällande arbetskulturen tror jag tyvärr att management by fear fungerar bra för att uppnå bra resultat i relativt korta projekt som spelutveckling verkar vara. Ser till mig själv och vet att jag anstränger mig mer och presterat bättre under stress och rädsla i ett kort perspektiv. I längden är det dock inte hållbart. Sen kan man diskutera den etiska aspekten av det och gällande rasism och sexism så är det totalt förkastligt. Det hör inte hemma på en arbetsplats. Högt till tack är däremot bra. Dom mer störda cheferna har nog varit dom bästa och dom värsta man har haft.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Ser riktigt schysst ut blir lätt ett köp men frågan är om jag ändå väntar. Gillade verkligen Ori spelen. Har dock inte tid att köra early access spel och sen köra om dem igen när de är klara. Tycker soulslike funkar bra i isometriskt perspektiv, ta t ex Tunic som var ett väldigt bra spel.

Gällande arbetskulturen tror jag tyvärr att management by fear fungerar bra för att uppnå bra resultat i relativt korta projekt som spelutveckling verkar vara. Ser till mig själv och vet att jag anstränger mig mer och presterat bättre under stress och rädsla i ett kort perspektiv. I längden är det dock inte hållbart. Sen kan man diskutera den etiska aspekten av det och gällande rasism och sexism så är det totalt förkastligt. Det hör inte hemma på en arbetsplats. Högt till tack är däremot bra. Dom mer störda cheferna har nog varit dom bästa och dom värsta man har haft.

Jag tror det tyvärr är väldigt vanligt att extremt kreativa människor är dåliga chefer.
De vet precis vad de vill och går bananas när kollegorna inte ”fattar” och ser precis det de själva ser.

Jobbar själv i spelbranschen och vill inte att den typen av ledarskap ska premieras, även om de skapar magi.

Medlem
Skrivet av Billyballong:

Jag är kluven. Älskar stilen och vill gärna spela spelet, men inte ett dugg sugen på att skänka grundarna av studion en krona.

https://venturebeat.com/pc-gaming/despite-its-beautiful-ori-g...

Räckte med att skumma igenom snabbt att förstå att det snöflingor som jobbat för studion, sen slutat och börjat klaga.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast det är ju inte heller ett typiskt ARPG Känns som helt rätt väg att gå istället för mindless köttande imo.

Fast det är ju precis samma "mindless köttande" som i andra ARPG.

Det som skiljer är itemisation samt character development. Man har bara statpoints som man får när man levlar. De sätter man i Str, Int, Dex osv. Sedan har vapen/loot man hittar ett krav på en viss stat för att kunna användas. Tex en viss nivå strenght. Eftersom inget talent tree finns så har man inte heller skills eller abilities. Utan de attacker man kan göra beror på det vapen man har i handen. Ett svärd kan tex göra att du gör en liten piruett när du attackerar och så vidare.

Så det är ett ARPG i grunden men där man helt skalat bort Klasser, abilities och talents för att bara köra statpoints där man sedan kopplar alla vapen mot just statpoints. Thats it.

Det kommer säkerligen passa vissa. Men för mig är character development viktigt i RPGs i gemen. Soulslike är därför inte några favoriter. Så därför funkar inte detta spel för mig.

Men smaken är som baken

Medlem
Skrivet av Billyballong:

Jag är kluven. Älskar stilen och vill gärna spela spelet, men inte ett dugg sugen på att skänka grundarna av studion en krona.

https://venturebeat.com/pc-gaming/despite-its-beautiful-ori-g...

Tycker Ori spelen är fantastiska, är nog rätt bra att vara ovetandes om vissa grejer som konsument/gamer.

Medlem

"Spelet kommer att säljas till ett något lägre pris (36 euro) under de första två veckorna, varpå det höjs till 40 euro. De lovar dock återigen att spelet inte kommer att ha några som helst mikrotransaktioner, inte kommer att kräva internetuppkoppling och inte kommer att ha någon antifuskprogramvara." 😲😯😮😦😧😰😨😳😳😳

Detta kommer aldrig gå vägen. Vågar jag anta avsaknad av DRM helt? För då kommer ju hela världen ladda ner det istället för att köpa det!

Såg en kommentar om att multiplayer kommer senare. Då måste nog något antifusk komma in; risken är att det blir ospelbart; alt får man lira med polare bara.

Medlem
Skrivet av Billyballong:

Jag är kluven. Älskar stilen och vill gärna spela spelet, men inte ett dugg sugen på att skänka grundarna av studion en krona.

https://venturebeat.com/pc-gaming/despite-its-beautiful-ori-g...

Tror du får sluta handla över lag i så fall. Sådan är världen.

Skrivet av Djavulen:

Räckte med att skumma igenom snabbt att förstå att det snöflingor som jobbat för studion, sen slutat och börjat klaga.

Ja du, alla dessa snöflingor som opponerar sig mot dålig behandling....🌨️

Skrivet av Gaara:

Tycker Ori spelen är fantastiska, är nog rätt bra att vara ovetandes om vissa grejer som konsument/gamer.

Jo, att ignorera problem och negativa saker generellt brukar bli bra. Bara sticka huvudet i sanden så blir det bra i slutändan. 😏

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Fast det är ju precis samma "mindless köttande" som i andra ARPG.

Det som skiljer är itemisation samt character development. Man har bara statpoints som man får när man levlar. De sätter man i Str, Int, Dex osv. Sedan har vapen/loot man hittar ett krav på en viss stat för att kunna användas. Tex en viss nivå strenght. Eftersom inget talent tree finns så har man inte heller skills eller abilities. Utan de attacker man kan göra beror på det vapen man har i handen. Ett svärd kan tex göra att du gör en liten piruett när du attackerar och så vidare.

Så det är ett ARPG i grunden men där man helt skalat bort Klasser, abilities och talents för att bara köra statpoints där man sedan kopplar alla vapen mot just statpoints. Thats it.

Det kommer säkerligen passa vissa. Men för mig är character development viktigt i RPGs i gemen. Soulslike är därför inte några favoriter. Så därför funkar inte detta spel för mig.

Men smaken är som baken

Du kan ju dock inte säga att soulslike inte passar dig om du gillar character development eller?:p går ju göra oändligt med builds lol. Men ja jag köper vad du säger gällande likheten med arpgs, för mig lutar detta lite mer åt soulslike action RPG med top down view och kanske inte fullt lika mycket åt renodlade arpgs likt diablo och poe. Blev en mouthful haha.

Medlem

Mycket trevlig trailer får jag säga!

Medlem

Himmelsk vackert är det i alla fall. Förhoppningsvis nästan lika svårt som Dark Souls, eller att det finns flera svårighetsnivåer att välja bland.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av DieZe:

Du kan ju dock inte säga att soulslike inte passar dig om du gillar character development eller?:p går ju göra oändligt med builds lol. Men ja jag köper vad du säger gällande likheten med arpgs, för mig lutar detta lite mer åt soulslike action RPG med top down view och kanske inte fullt lika mycket åt renodlade arpgs likt diablo och poe. Blev en mouthful haha.

Då får vi nog vara överens om att vi inte är överens om det första. Soulslike character development ställt mot riktiga RPGs är som att jämföra en trehjuling med en bil

Medlem

Får inte riktigt svar när jag läser runt på internet, vet någon ifall detta kommer ha ett endgame?, är det tänkt att man spelar det i säsonger osv som PoE och skapar builds? eller är det bara ett narrativt spel som har ett definitivt slut?

Medlem

När släpps det??? står den 18e april på steam men inte släppt än fast det är releasedag

1
Skriv svar