2 konsoler till min yngre bror. något jag bör fundera på?

Medlem
2 konsoler till min yngre bror. något jag bör fundera på?

Hej, tänkte göra mig av med två konsoler som bara ligger och dammar. så tänkte att min yngre bror kan ha intresse av dom. är det något jag bör fixa, göra eller så? Den ena är en xbox one x, den andra är en ps4. till ps4 har jag fysiska exemplar så som the order 1886, horizon zero dawn complete edition, days gone.
Har en del också till xbox one x. Som sagt, något man bör göra eller så? :).
Skulle verkligen uppskatta svar.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Kanske starta upp dom och uppdatera konsollerna så han kan börja spela direkt. Kolla så att kontroller osv fungerar.

Vill du inte dela konto osv så kanske du ska ta bort just kontona första.

Annars är det väl bara att ge bort, hoppas brorsan blir glad!

Medlem
Skrivet av piddau:

Kanske starta upp dom och uppdatera konsollerna så han kan börja spela direkt. Kolla så att kontroller osv fungerar.

Vill du inte dela konto osv så kanske du ska ta bort just kontona första.

Annars är det väl bara att ge bort, hoppas brorsan blir glad!

Tack, tänkte inte på det med uppdateringar och liknande överhuvudtaget. yep, uppdatera, se till att kontrollerna han får inte har någon drift och att dom också är uppdaterade. yep, tar bort kontona. tack för hjälpen


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

En fabriksåterställning kanske kan va något?
Funktionen tar bort alla filer, spel och användare. Du får en färsk och snabb konsol igen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ja, en fabriksåterställning är väl det enda vettiga. Då känns det ju nästan som en ny konsol för din bror också.

ZF
Medlem

Om något nedladdat spel eller DLC till skivspelen finns på, så går det ju alltid att helt enkelt bara låsa kontot istället, så en ny användare kan spela materialet på sitt.

1
Skriv svar