Världens bästa skurk – åttondelsfinaler (del 1)

Robot
Världens bästa skurk – åttondelsfinaler (del 1)

Handsome Jack och Hitler är ute! Men GLaDOS, Ganon och LeChuck kämpar vidare.

#världens-bästa-skurk


Medlem

Tycker fortfarande att Raphael från Baldur's Gate 3 är spelvärldens bästa skurk. Helt galet välskriven från början till slut. Med en egen sång som han sjunger själv under bossfighten. En sång med referenser till hans tidigare citat under spelets gång. Går inte att slå.

Medlem

Ofattbart att Handsome Jack slog Mother Brain (dålig stämning hemma nu)!

Medlem

Jag attackröstar på Handsome Jack i varenda nivå. Finaste skurken i ett spel genom alla tider, hoppas han vinner hela klabbet. Också ofattbart att man tvekar på om Hitler (!) verkligen är den bästa skurken

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Tycker fortfarande att Raphael från Baldur's Gate 3 är spelvärldens bästa skurk. Helt galet välskriven från början till slut. Med en egen sång som han sjunger själv under bossfighten. En sång med referenser till hans tidigare citat under spelets gång. Går inte att slå.

Vi får ge han några år att mogna gissar jag men jag håller med dig ❤️

Medlem
Skrivet av batteridriven:

Också ofattbart att man tvekar på om Hitler (!) verkligen är den bästa skurken

Jo, men omröstningen handlar ju inte om skurkar i verkliga livet och som spelskurk känns han som en medelmåtta!

Medlem

Har slutbossen från the witcher 3 varit med? Han var ju rätt bad ass.
Diablos bröder lika så. Eller fick dessa ingen nominering?

Medlem
Skrivet av Tratt:

Har slutbossen från the witcher 3 varit med? Han var ju rätt bad ass.
Diablos bröder lika så. Eller fick dessa ingen nominering?

Det är det märkliga med Witcher 3, ett par av sidouppdragen var så välskrivna att huvudskurken hamnade i rätt brutal skurkskugga. Häxornas story och baronens öde var ju bara utsökt spelförfattande!

Andra tankar är att jag är skitglad att Kane slagit ut Reapers!

Skrivet av Fatherbrain:

Ofattbart att Handsome Jack slog Mother Brain (dålig stämning hemma nu)!

Kan bara hålla med! Börjar bli många favoriter som ryker nu...

Medlem

GLaDOS vs Dracula
Dracula i Castilvaniaspelen är ganska ointressanta, som de flesta av Nintendos skurkar, och GLaDOS känns som en såpass unik spelskurk som (ironiskt nog) osar karaktär genom alla digitala porer, att det för mig inte är något tvivel om vem som vinner.

LeChuck vs Hitler
Visst var Hitler en av tidernas största skurk, men nu är det spel vi snackar om. Hitler har ju inte varit särskilt intressant som skurk i något av Wolfensteinspelen. Med handen på hjärtat är inte LeChuck särskilt komplex som skurk heller, men segern måste jag ändå ge till honom.

Harbinger vs Handsome Jack
Aldrig spelat Borderlands, och jag är ett massivt Mass Effect-fan, så det här är en s.k. win by default.

Gaunter O'Dimm vs Ganon
Nintendos skurkar är alla ganska tråkiga tycker jag. Gaunter ser inte särskilt speciellt skurkig ut, men hans story i Hearts of Stone är smått fantastisk och förtjänar att vinna denna rundan.

Medlem

Det kommer bli svårt i nästa del, Illusive man vs. Jokern.
Tycker verkligen om den skumma Illusive Man, lite G-Man över honom innan man visste allt för mycket.

Men Mark Hamill var lysande som Jokern i Batman spelen (och den animerade serien), så det blir svårt!

Medlem

Tråkigt att Nemesis redan är ute. Tycker för min del han är en, om inte den, bästa ondingen.

Medlem

Hitler är en rätt b spel skurk. Man skulle kunna tro att folk är krustare här.

Medlem

LeChuck Vs. Hitler var svår men LeChuck fick min röst sen röster jag fick avstå för jag inte har en aning om vilka de var.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

GLaDOS vs Dracula
Dracula i Castilvaniaspelen är ganska ointressanta, som de flesta av Nintendos skurkar, och GLaDOS känns som en såpass unik spelskurk som (ironiskt nog) osar karaktär genom alla digitala porer, att det för mig inte är något tvivel om vem som vinner.

LeChuck vs Hitler
Visst var Hitler en av tidernas största skurk, men nu är det spel vi snackar om. Hitler har ju inte varit särskilt intressant som skurk i något av Wolfensteinspelen. Med handen på hjärtat är inte LeChuck särskilt komplex som skurk heller, men segern måste jag ändå ge till honom.

Harbinger vs Handsome Jack
Aldrig spelat Borderlands, och jag är ett massivt Mass Effect-fan, så det här är en s.k. win by default.

Gaunter O'Dimm vs Ganon
Nintendos skurkar är alla ganska tråkiga tycker jag. Gaunter ser inte särskilt speciellt skurkig ut, men hans story i Hearts of Stone är smått fantastisk och förtjänar att vinna denna rundan.

Konami inte Nintendo, glados var rolig att höra på nån timme sen vart det ganska tjatigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Konami inte Nintendo, glados var rolig att höra på nån timme sen vart det ganska tjatigt.

Sant, jag förknippar alltid Castlevania med Nintendo sedan NES-tiden, men naturligtvis är det Konami (trots att autocorrect ville få det till ”Konsum”)

Medlem
Medlem

För mig ofattbart att Harbinger är med i matchen ännu men inte den mer ikoniska citatmaskinen Sovereign.

Medlem

Gaunter O'Dimm förlora mot Ganon? Really? D: Skamligt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Gaunter O'Dimm förlora mot Ganon? Really? D: Skamligt.

Håller med. Den mest värdiga vinnaren vi hade kvar. Nu lägger vi ner det här riggade valet! 😃

Medlem

Hoppas bowser vinner allt, det hade passat bra, tror alla kan acceptera det med. Han är ganska plojjig. Kan inte ser hur de andra kan vinna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Håller med. Den mest värdiga vinnaren vi hade kvar. Nu lägger vi ner det här riggade valet! 😃

Jag bar tvungen att kolla upp klipp på youtube för att ens komma ihåg vem Gaunter var

Medlem
Skrivet av Fezk:

Gaunter O'Dimm förlora mot Ganon? Really? D: Skamligt.

Skrivet av Bennii:

Håller med. Den mest värdiga vinnaren vi hade kvar. Nu lägger vi ner det här riggade valet! 😃

Jag instämmer, skandal! Demonstration för riktiga spelskurkars rättigheter utanför Geeks ABs huvudkontor 😛

#MakeODimmGreatAgain
#JusticeForSovereign


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag instämmer, skandal! Demonstration för riktiga spelskurkars rättigheter utanför Geeks ABs huvudkontor 😛

#MakeODimmGreatAgain
#JusticeForSovereign

Medlem

Hitler ute.. då förstår man ju att folk inte röstar rätt

Medlem

O'Dimm ute? Noooo!

Tydligen måste skurkar vara prinsessnappare för att folk ska bli förskräckta...

Medlem

För mig borde Gaunter stå mot Crones. De två (4) är det bästa jag sett i spelvärlden när de kommer till "skurkar"

Medlem

Jag vill se Lechuck mot Ganon i semifinalen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag bar tvungen att kolla upp klipp på youtube för att ens komma ihåg vem Gaunter var

The witcher 3 är ett av mina favoritspel, kört genom det plus dom 2 expansionerna me minns knappt nått från spelet.
Så jag fick glra det samma 😅

Kanske dags att spela spelet igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Handsome Jack känns som en av de mest ikoniska skurkarna genom tiderna, att han är ute är lite skandal.

12
Skriv svar