Vad vill du ha för framtida DLC till Dragon’s Dogma 2?

Robot
Vad vill du ha för framtida DLC till Dragon’s Dogma 2?

Capcom frågar spelarna om framtiden i Dragon’s Dogma 2.

#Capcom, #Dragons-dogma-2


Medlem

jag har i stort sett slutat spela för att jag fick reda på att runt 15 timmar in så har jag redan sett alla fiender som finns i hela spelet. storyn är 100% ointressant, fighterna är roliga, men känner inte för att fortsätta slåss mot exakt samma mobs i tiotals timmar till.

så, större fiendevariation är vad jag vill se.

Medlem

Frameratemod? View distancemod?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Har petat in runt 50h, hade velat ha en riktig expansion. Nya vocational, nya fiender, nya miljöer etc.

Medlem

Vilka DLC? Vad sägs om att optimera klart spelet och ta bort alla nuvarande DLC…intrigera dem i spelet istället och släpp en eller ett par expansioner efter en tid OM det finns något köttigt att expandera berättelsen med.

Medlem

Andra färger än brunt-DLC

Medlem

Portaler, sen dlc så man kan byta färg på dem

Medlem

Prestanda


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

ZF
Medlem

Inga. Och om de kommer inväntar jag "DD2 - Darker Arisen".

Medlem

Först en uppdatering som ger möjlighet välja "hard" och "very hard" svårighetsgrader, och sen ett stort 40 euros DLC á la Elden Rings Shadow of the Erdtree, alltså ännu mer värld att utforska.

Dragon's Dogma 2 är så sjukt underbart.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Först en uppdatering som ger möjlighet välja "hard" och "very hard" svårighetsgrader, och sen ett stort 40 euros DLC á la Elden Rings Shadow of the Erdtree, alltså ännu mer värld att utforska.

Dragon's Dogma 2 är så sjukt underbart.

Jag är avundsjukt på din beundran över spelet, jag önska jag gillade spelet mer än vad jag gör.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Först en uppdatering som ger möjlighet välja "hard" och "very hard" svårighetsgrader, och sen ett stort 40 euros DLC á la Elden Rings Shadow of the Erdtree, alltså ännu mer värld att utforska.

Dragon's Dogma 2 är så sjukt underbart.

Håller helt med detta, underbart att utforska och timmarna bara försvinner.

Medlem

Har sänkt 80+ timmar i spelet och precis kommit till Battahl. Bortsett performance issues i vissa städer är spelet över förväntningarna. Trickster känns dock som ett misslyckat experiment. Casters känns lite fattigare med 4 abilities och ingen dark magic.

Annars är jag helt såld på spelet, extremt vacker väldesignad värld, gillar grafiken mycket och questandet mm känns för en gångs skull intressant i ett open world spel.

Vet inte hur end game/post game etc är än. Jag hade gärna tagit en direkt portning av Bitterblack Isle, och sedan någon expansion med helt nytt content.

Det behövs nog en mindre content patch med hard mode eller någon ny boss i tiden mellan, lite som DD1.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Först en uppdatering som ger möjlighet välja "hard" och "very hard" svårighetsgrader, och sen ett stort 40 euros DLC á la Elden Rings Shadow of the Erdtree, alltså ännu mer värld att utforska.

Dragon's Dogma 2 är så sjukt underbart.

Håller med dig helt och hållet

Har spelat i 50 timmar nu och har har jättemycket kvar av kartan att se. Har inte varit i katternas land ännu heller.

Hoppas att dem får pengar till både en riktig expansion, något bra DLC och en uppföljare inte allt för långt bort med.

Dem har träffat helt rätt med känslan i utforskande och äventyrande. Jag vill bara ha mer.
Har tillochmed blivit mitt nya favoritspel genom tiderna än så länge.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Capcom frågar spelarna om framtiden i Dragon’s Dogma 2.

#Capcom, #Dragons-dogma-2


En rabatt på 20€ och optimeringar.

Medlem

Horse Armor


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Zerkish:

Har sänkt 80+ timmar i spelet och precis kommit till Battahl. Bortsett performance issues i vissa städer är spelet över förväntningarna. Trickster känns dock som ett misslyckat experiment. Casters känns lite fattigare med 4 abilities och ingen dark magic.

Annars är jag helt såld på spelet, extremt vacker väldesignad värld, gillar grafiken mycket och questandet mm känns för en gångs skull intressant i ett open world spel.

Vet inte hur end game/post game etc är än. Jag hade gärna tagit en direkt portning av Bitterblack Isle, och sedan någon expansion med helt nytt content.

Det behövs nog en mindre content patch med hard mode eller någon ny boss i tiden mellan, lite som DD1.

Det sägs att "true endgame" som kräver att man gör en viss grej i slutet, skall innehålla ett par helt nya fiendetyper och bossar som skall vara av högre svårighetsgrad, till skillnad mot ng+.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag har i stort sett slutat spela för att jag fick reda på att runt 15 timmar in så har jag redan sett alla fiender som finns i hela spelet. storyn är 100% ointressant, fighterna är roliga, men känner inte för att fortsätta slåss mot exakt samma mobs i tiotals timmar till.

så, större fiendevariation är vad jag vill se.

intressant take, vad var det som lockade dig med spelet till att börja med?

Medlem
Skrivet av Scream112:

intressant take, vad var det som lockade dig med spelet till att börja med?

utforskandet av en stor fantasy-värld, likt elden ring. spelade aldrig första spelet, och efter ett par timmar in i tvåan började både story och karaktärer kännas rejält tvådimensionella, men såg ändå fram mot utforskandet och att fightas.

jag HAR ju kul med spelet, tycket bara det är tråkigt att fiendevariationen är så låg. önskar nästan att jag inte hade fått reda på det så här pass tidigt. inte för att jämföra med elden ring i övrigt, men det spelet hade 150+ unika fiender. känns som jag kan räkna de jag stött på i dd2 hitills på två händer.

Medlem

Jag hade velat se ett gratis DLC som tar bort spelet från mitt Steam-konto o återbetalar pengarna!

Kul för er som gillar spelet, själv tycker jag att det känns som ett hjärndött spel ifrån 2013.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Det sägs att "true endgame" som kräver att man gör en viss grej i slutet, skall innehålla ett par helt nya fiendetyper och bossar som skall vara av högre svårighetsgrad, till skillnad mot ng+.

Efter att ha kommit dit och förbi under påskhelgen får jag väl säga att jag tycker den biten är den svagaste delen av spelet. 1:an hade ett mer tillfredställande post-game(även utan BBI) och conclusion till storyn.

Jag ser dock det som goda möjligheter för dom att göra en timeless classic av detta genom ett DLC. Man ska komma ihåg att första spelet när många av oss väl spelade det då det kom till PC var effektivt Special Edition, då det innehöll alla content patches + Dark Arisen. De har lämnat utrymme här att lägga till liknande i DD2.

Efter 140 timmar i spelet var jag färdig och hade ganska hög completion på de tidigare områdena, men startade ändå bara om direkt igen i NG+. Det är ett extraordinärt bra spel, men hade behövt lite mer challenging content.

Medlem

Jag vill ha mer, av allt. Tack!

1
Skriv svar