Förlamade Noland Abaugh kan nu spela Civilization VI med hjälp av tankekraft

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Japp jag har inget mer att tillägga jag tyckte bara vederbörande hade en sunkig syn som om den drog alla som står för forskningen och användningen/blir hjälp av den för "vidriga människor".

Lägg ner bara!
Sluta lägg till saker som jag inte har sagt.

Medlem

aah, drömmen även för mig som inte är förmlad tom! riktigt häftigt, och det kommer bli bättre och bättre.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tycker att du är jävligt elak just nu.
Jag tog upp om hur fel det är med djurtester och att det får mig att börja gråta. Du tar upp om det med överbefolkning och jag tog upp om att jag steriliserade mig pga det. Sen bara hånskrattar du åt mig 😢
Sitter här i soffan och skakar just nu och håller på att börja gråta.

Nej, jag tar fan mig och loggar ut här från just nu. Orkar inte med dig. Hej…

Hur mår du egentligen?
Det är inte rimligt att bli så upprörd att man skakar och gråter, för att någon på internet inte håller med dig.

Logga ut och ge dig ut i naturen i stället. 😊

Medlem

Fan vad nice när vi har alla har chip i hjärnan, då blir stadsmaktens övergång till det totalitära så mycket smidigare! Och här har jag suttit och varit rädd för gammal hederlig massövervakning, helt i onödan!

Jag förstår dock vad detta kan innebära för personer som t. ex. är förlamade, och det är ju väldigt positivt. Men jag har ingen lust att chippa mig själv och ge mina tankar till företag/staten...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp jag har inget mer att tillägga jag tyckte bara vederbörande hade en sunkig syn som om den drog alla som står för forskningen och användningen/blir hjälp av den för "vidriga människor".

Skrivet av Molotov:

Japp jag har inget mer att tillägga jag tyckte bara vederbörande hade en sunkig syn som om den drog alla som står för forskningen och användningen/blir hjälp av den för "vidriga människor".

Det finns olika typer av forskning där djurförsök förekommer... Allt är inte varken nödvändigt eller till "nytta" för mänskligheten. Medicinsk forskning i all ära men det är absolut inte den enda forskningen där djurförsök förekommer. Förstår inte hur det går att tolka det som Zeldascastle skriver som att alla forskare plus de som drar nytta av den är vidriga människor. Tycker att det är en grov generalisering av det som skrivits. Det är okej att vara för djurförsök men samtidigt måste det ju gå att förstå att alla inte delar den bilden.

Det finns djurförsök vars resultat inte är till någon större nytta där djuren lider utan att någon egentlig anledning. Exempelvis genom psykologiska stresstest där de hålls i en behållare med vatten med endast nosen ovanför osv. Detta är ändå inte ett av de värsta försöken men ett milt exempel på djurförsök helt i onödan. Vill man forska fram hur människor reagerar på stress exempelvis är det väl bättre att använda människor. Plus att djur ALDRIG kan ge samtycke oavsett.

Btw så finns det relativt bra alternativ till djurförsök inom viss forskning.

Medlem
Skrivet av shesinparties:

Det finns olika typer av forskning där djurförsök förekommer... Allt är inte varken nödvändigt eller till "nytta" för mänskligheten. Medicinsk forskning i all ära men det är absolut inte den enda forskningen där djurförsök förekommer. Förstår inte hur det går att tolka det som Zeldascastle skriver som att alla forskare plus de som drar nytta av den är vidriga människor. Tycker att det är en grov generalisering av det som skrivits. Det är okej att vara för djurförsök men samtidigt måste det ju gå att förstå att alla inte delar den bilden.

Det finns djurförsök vars resultat inte är till någon större nytta där djuren lider utan att någon egentlig anledning. Exempelvis genom psykologiska stresstest där de hålls i en behållare med vatten med endast nosen ovanför osv. Detta är ändå inte ett av de värsta försöken men ett milt exempel på djurförsök helt i onödan. Vill man forska fram hur människor reagerar på stress exempelvis är det väl bättre att använda människor. Plus att djur ALDRIG kan ge samtycke oavsett.

Btw så finns det relativt bra alternativ till djurförsök inom viss forskning.

Självklart förstår jag att det finns sk "forskning" på djur som är helt onödigt. Speciellt sånt inom "skönhet".
Men det var inte vad det handlade om. Jag skrev klart och tydligt att det handlade om medicin och han skrev att det var vidriga människor som står bakom dessa tester typ och blev fly förbannad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Liten tröst om man skulle bli förlamad 🥳👍🏻

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Självklart förstår jag att det finns sk "forskning" på djur som är helt onödigt. Speciellt sånt inom "skönhet".
Men det var inte vad det handlade om. Jag skrev klart och tydligt att det handlade om medicin och han skrev att det var vidriga människor som står bakom dessa tester typ och blev fly förbannad.

Det som kom ut var att mycket av utvecklingen av neurallink är att det har varit framstressat, så det har varit en hel del mer onödigt lidande, det är nog det största problemet här.

Dvs: många av stegen har pushats för mycket så att testen har misslyckats och måste göras om.

Så medans djurtest är tråkigt men som många säger: behövs, så kan man lugnt säga att just denna mängd lidande inte behövts.

12
Skriv svar