PS5 Pro-specifikationerna påstås ha läckt

Medlem
Skrivet av GustavA:

Men hur ser den ut? Det är väl ändå viktigast. Önskar mer rgb. Mycket mer.

Hade man kunnat downvotea så hade jag gjort det mindre rgb till folket! Stilrent ska det va!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Den ryktas ju komma redan 2026 så du behöver nog inte vänta så länge

Precis, så det är kanske värt att vänta. Mitt 2080 super får hänga med ett tag till, det motsvarar väl typ denna generations konsoler.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Du har rätt, det är just det. Gamar nästan enbart på PC sedan många år tillbaka och vill nog egentligen ha det så. Men börjar tröttna på höga GPU-priser. Dock är ju spelen dyrare på konsol.

Jo det kostar men allt kostar mer eller mindre.
Jag ser det som att man får vad man betalar för.
Skulle jag måsta bara välja att spela på konsol skulle det vara otroligt tråkigt. Skulle kännas som att starta en "dumburk" där jag anses inte kunna nått annat än förlita mig på vad konsoltillverkaren tillåter inom sin "walled garden".
Jag har endå råd och det är mitt intresse så då får det kosta. Det är dyr hobby men det finns hobbys som är betydligt dyrare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att vänta på PS4 Pro var något av det klokaste jag gjort. Längtar tills jag får mitt exemplar av PS5 Pro, och då har man dessutom en massa billiga spel att bocka av!

Tycker specifikationerna känns jävligt saftiga, trots bara rykte. Tagga!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Dem får ta och komma med lite intressanta spel först, har inte kommit några spel ännu till Playstation 5 generationen som lockat för min del. Och även om spelen skulle komma så funkar det nog lika fint med ett standard PS5, känner inget behov av att kunna spela i 8K direkt.

Medlem

Jag känner inte att jag behöver uppgradera till en PRO version av PS5 på samma sätt som jag kände att det behövdes på PS4. Den kändes ganska seg redan efter ett år eller två när utvecklarna försökte pressa ut så mycket grafik som möjligt.
Men vi får se. Jag gillar ny teknik så vem vet vad som händer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo det kostar men allt kostar mer eller mindre.
Jag ser det som att man får vad man betalar för.
Skulle jag måsta bara välja att spela på konsol skulle det vara otroligt tråkigt. Skulle kännas som att starta en "dumburk" där jag anses inte kunna nått annat än förlita mig på vad konsoltillverkaren tillåter inom sin "walled garden".
Jag har endå råd och det är mitt intresse så då får det kosta. Det är dyr hobby men det finns hobbys som är betydligt dyrare

Håller nog med dig där också, gaming är ju egentligen inte en så dyr hobby om man jämför med mycket annat. Jag vill bara inte betala överpriser pga Nvidias monopol-liknade situationen 😁

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Håller nog med dig där också, gaming är ju egentligen inte en så dyr hobby om man jämför med mycket annat. Jag vill bara inte betala överpriser pga Nvidias monopol-liknade situationen 😁

Det går ju att köra AMD också, det är bara på absoluta toppkorten dom inte hänger med


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

TechPowerUp: "Insider Claims Sony Investigating PS5 Pro Specification Leak"

Skapligt troligt att en stor del av det som läckte verkligen stämmer då.
Edit: Grammatik är svårt.

12
Skriv svar