Vilken rington?

Medlem

Har använt samma i ~15 år nu. Ringtonen är från The Elder Scrolls II: Daggerfall, men jag har modifierat MIDI-filen och tagit bort alla instrumenten utom harpan.

För SMS så använder jag denna lilla bit från Amiga-versionen av Flashback.

Medlem

Denna som avisering/meddelandesignal


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Just nu har jag det här marimbasolot från introt till Joe's Garage. Det låter lite som en "vanlig" ringsignal, men komponerat av en galen professor.

Förr körde jag rätt länge med den här från Always Sunny.

Och den här för SMS. Ni som har sett Eurotrip vet säkert.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ljudlös med endast vibration!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Ljudlöst alltid!

Har kört den här i minst fem år vid det här laget. Kan relatera alltför väl.

KoP
Medlem

Standard ringsignal och pruttljud som sms signal, lite smålustigt när man står i kö i mataffären t.ex.

Medlem

Denna. (Fast utan pratet före låten.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem

Jag kör en som heter "90-tals ringsignal" sen väldigt många år tillbaka, låter som en 90-tals techno låt. När jag har beredskapsvecka så ändrar jag min SMS signal till Rolling Stones Start me up så jag inte ska missa eventuella SMS larm.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Brukar köra denna, har ny telefon så kör standard nu. Dags att byta!

https://www.youtube.com/watch?v=BSsfjHCFosw

Jag kör samma, men jag kanske borde byta till något med lite lugnare inledning. Varje gång det ringer hoppar jag till. .😃

Medlem

Denna kör jag med


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Det är många grymma ringtoner i tråden!

Jag hittade en till skön rington ifrån samma skapare.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har mer eller mindre alltid på ljudlöst med vibration. Var tvungen att kolla vilken signal jag har och det är denna:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem

Har denna och vill tro att jag har en om inte unik så i alla fall ganska ovanlig ringsignal. Har tagit den från det officiella soundtracket (köpt via steam).


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Har denna och vill tro att jag har en om inte unik så i alla fall ganska ovanlig ringsignal. Har tagit den från det officiella soundtracket (köpt via steam).

https://www.youtube.com/watch?v=rK9RhDU9zyU

Den här hade jag inte hört tidigare, men den är vacker och stämningsfull!

Medlem

Varför inte denna!?


signatur

IDKFA

Medlem

Standard signal

Medlem

Som det The Office-fan jag är använder jag givetvis Michael Scotts egna ringsignal!

https://www.youtube.com/watch?v=w6szQQEFzC8&ab_channel=Kieran

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Haha den är inte dum den heller! C & C har alltid haft bra soundtrack!
Act on instinct är nog musikstycket jag mest förknippar med Command & Conquer.
Jag kan erinra mig hur vi satt och spelade det första spelet i serien på 486orna i skolans datasal i slutet av 90-talet. Det var tider det!

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Om du har både ljudlöst och utan vibration, varför har du ens en telefon? Du måste ju missa 100% av alla samtal?

Ja juste har bara telefon för att invänta samtal från andra människor... Jösses

Medlem
Skrivet av noreason:

Ja juste har bara telefon för att invänta samtal från andra människor... Jösses

Nej inte bara men det är ju ändå huvudgrejen med en TELEFON, annars finns det bättre lämpade enheter.
Och inte mycket till enhet att spela på eller titta på youtube om du har ljudlöst aktiverat.

Medlem

Hell March just nu. Brukar välja ringsignaler som låter bra i mobilen högtalare framför vad som låter bra på en ljudanläggning. Finns några jag skulle vilja ha, men i mobilen låter det inte riktigt rätt.

SMS signalen är "Oh no! *plopp*" från lemmings.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Har inte orkat byta sedan jag fick ny mobil, men innan dess körde jag med den här godingen.

Medlem

Den här har jag. Finkultur...

Medlem

Har temalåten till "Space Ghost - Coast 2 Coast" som val men telen är nästan alltid på ljudlös.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar