Silent Hill 2 - se striderna i ny trailer

Robot
Silent Hill 2 - se striderna i ny trailer

Och gratis Silent Hill-avstickare ute nu.

#silent-hill, #silent-hill-2, #state-of-play


Medlem

Det såg väl... Sådär ut? Och inte heller ett releasedatum fick vi Personligen är jag mer nyfiken på Silent Hill f.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hmmm, ja, vette fasen. Tvivlar fortfarande på Silent Hill 2.

Combat och action var aldrig två anledningar Silent Hill 2 var bra. Visst kan dom förbättra combaten, men hoppas dom inte gör spelet för actionbetonat, då försvinner mycket av den psykologiska skräcken.

Vi får se, tvivlar starkt som sagt.

The Short Message kändes lite för mycket "on the nose". Kan ändå inte lira det då det verkar vara PS5 enbart(just nu iallafall).

Skrivet av marsson90:

Det såg väl... Sådär ut? Och inte heller ett releasedatum fick vi Personligen är jag mer nyfiken på Silent Hill f.

Ja Silent Hill f är jag också väldigt intresserad av, känns som det blir ett 2025-spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

SÅ länge spelet är genuint läskigt så tror jag inte det gör så mycket om combaten är lite B. Så jag känner iaf.

Medlem

Jag som är skeptisk till att Bloober ror skutan i hamn blev positivt överraskad av klippet. Likt ovan talare så är striderna sekundära så länge stämningen är på topp. Striderna här såg klart godkända ut och grafiken/atmosfären kändes mycket fin.

Min hype ökar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

blir inget utan vr stöd

Medlem

Wow... grafiken ser ju ut att höra till XB360/PS3-generationen. Det blir nog pass.

Medlem

Ett gratis spel på 12GB? Bara att tacka…

Medlem

Av alla spel att göra remake på är nog Silent Hill det svåraste. De tidiga spelen i serien använde de tekniska begränsningarna till sin fördel. Låg poly modeller med gryniga texturer men hög bump mapping hjälpte till att skapa en olustig känsla hos spelaren. Med knivskarp grafik måste man nästan designa om allt.

Medlem

Gu va mycke gnäll på SH2. Jag känner igen enormt mycket i trailern ifrån det gamla spelet. Jag brukar lira det minst en gång om året och jag tycker verkligen att remake:n har med en massa detaljer som bara är rakt ifrån det gamla spelet. Det enda som störde mig var ett stort kryss som dök vid en närkamp. Den kan de fimpa men annars tycker jag det ser bra ut....

Skrivet av Danster:

Wow... grafiken ser ju ut att höra till XB360/PS3-generationen. Det blir nog pass.

Nej nej nej, här på fz är det strängt förbjudet att kommentera grafiken. Speciellt att dra liknelser med tidiga generation. /s

Håller med. Ser bra tråkigt ut grafiskt och långt ifrån 2024. Mer 2014.

1
Skriv svar