Square Enix vill göra färre och bättre spel, inte bara förlita sig på Final Fantasy

Robot
Square Enix vill göra färre och bättre spel, inte bara förlita sig på Final Fantasy

"Förlitat sig för mycket" på sina käpphästar.

#dragon-quest, #final-fantasy, #square-enix


Medlem

Jag uppskattade SE:s försök under X360-eran. De tri-Ace-utvecklade titlarna Infinite Undiscovery och Resonance of Fate kanske inte är några klassiker i stugorna, men de provade lite annorlunda saker och var dessutom one-shots utan ett stort franchise bakom sig, vilket jag vill se mer av från de stora utgivarna.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Låter lovande men samtidigt måste Sqaure Enix passa sig för dåliga investeringar. Behövs inte så många misslyckanden för att det ska bli ohållbart. Kolla bara hur mycket skada Forspoken gjorde.

Skribent
Skrivet av Arzei:

Jag uppskattade SE:s försök under X360-eran. De tri-Ace-utvecklade titlarna Infinite Undiscovery och Resonance of Fate kanske inte är några klassiker i stugorna, men de provade lite annorlunda saker och var dessutom one-shots utan ett stort franchise bakom sig, vilket jag vill se mer av från de stora utgivarna.

De verkar ju dock ha helt orimliga förväntningar på försäljningen av andra IP:n. Både Tomb Raider och Deus Ex sålde bra, men tydligen inte tillräckligt enligt Squenix standard. Så kan nog tänka mig att Infinite Undiscovery och Resonane of Fate inte var närheten av målen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hahaha vem gör bilderna på artiklarna? De är brillianta ibland.

Medlem

Nej nej... fortsätt trycka ut halvhjärtade Final Fantasy-spel som ni gjort sedan FFX. Det blir säkert bra.

Medlem

Låter som en mycket sund inställning! Aldrig bra att förlita sig på en serie bara, hur mycket kult den än kan tyckas vara. Hoppas detta betyder nyskapande spel vi aldrig kunde gissa att vi någonsin skulle få uppleva annars.

Medlem

Tycker square borde satsa mer på nft.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Onimusha remake skulle vara den perfekta mättnadskänslan 🧐😁💪

Medlem
Skrivet av DiyarKomby84:

Onimusha remake skulle vara den perfekta mättnadskänslan 🧐😁💪

Onimusha är capcom ägt. Tror inte Square Enix har nåt med den serien att göra om jag inte missat nåt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Läste också detta häromdagen och det är nog klokt till viss del men, det som oroar mig är att det som Takashi Kiryu också sa var att han vill se företaget fokusera mindre på deras mellansegment och lägga kraften på indie och blockbusters. Tråkigt då vi med den filosofin troligen aldrig hade fått se spel som Nier Automata, Octopath Traveler osv.

Samtidigt kan man som sagt förstå resonemanget bakom, jag hoppas bara inte de släpper den där tråden helt.

Medlem
Skrivet av Lysdioden:

Hur går det ihop sig när AI gör så det går snabbade att tillverka spel?

Snabbare är alltid relativt. Så kallad AI är bara ett hjälpmedel och inte magi.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag uppskattade SE:s försök under X360-eran. De tri-Ace-utvecklade titlarna Infinite Undiscovery och Resonance of Fate kanske inte är några klassiker i stugorna, men de provade lite annorlunda saker och var dessutom one-shots utan ett stort franchise bakom sig, vilket jag vill se mer av från de stora utgivarna.

Resonance of Fate gavs ut av SEGA. Men visst, jag håller med dig. Saknar PS1-eran när SE gav ut så löjligt många bra nya IPs. Skulle gärna se remasters of Xenogears och Threads of Fate, till exempel.

Medlem

Tror det först när jag ser det. Har så gott som noll förtroende för Squenix numera.
Ge oss ett nytt Musashi eller Parasite Eve i stil med spelens första installation.

1
Skriv svar