Spider-Man 2 leder nomineringsligan inför DICE Awards

Robot
Spider-Man 2 leder nomineringsligan inför DICE Awards

Med Alan Wake 2 och Baldur's Gate 3 tätt efter.

#Dice-awards


Redaktör
Ponny

Även om Spidde 2 leder i antalet kategorier lär Baldur, Alan och Zelda sätta käppar i hjulen för segrarna. Vilket spelår 2023 var ändå.


signatur

En Bamseponny av folket

International
Man of Mystery

Var lite förvirrad först varför Dice skulle hålla en sån award-grej men inte med sina egna spel tills jag insåg att Dice != DICE


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jävla tjat om hur bra 2023 var när det var ett spel som toppade, resten var ju hyfsat mediokert.

Moderator | Testpilot
Skrivet av bluenephilim:

Var lite förvirrad först varför Dice skulle hålla en sån award-grej men inte med sina egna spel tills jag insåg att Dice != DICE

Samma sak varje år


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av noreason:

Jävla tjat om hur bra 2023 var när det var ett spel som toppade, resten var ju hyfsat mediokert.

Håller med. Ingen förståelse för allt tjat om bra spelår. Högst mediokra titlar, och många på snudd till usla.

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Håller med. Ingen förståelse för allt tjat om bra spelår. Högst mediokra titlar, och många på snudd till usla.

Vad är bra spel enligt dig?

Medlem
Skrivet av noreason:

Jävla tjat om hur bra 2023 var när det var ett spel som toppade, resten var ju hyfsat mediokert.

Alla har olika smak, för mig var 2023 bästa spelåret på länge. Trist om det inte var det för dig. Alan Wake 2, Baldurs Gate 3, Phantom Liberty DLC, Avatar frontiers of Pandora, Dead Space remake, Dredge, Sea of Stars.... med flera. Visst inte så många nya spännande IP'n men i vilket fall som helst många fantastiska spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ångrar att jag köpte Alan Wake 2. Extremt missnöjd då ettan var mycket bättre. Märkligare spel har jag aldrig varit med om då jag inte fatta ett skit av det. Älskar skräck spel men det här var riktigt dåligt. Orka fram till kapitel 7.

Hoppas Spindelmannen tar hem priserna

Medlem

Ledde inte Geoff Keighley redan en sån här GOTY-gala före årskiftet?

Tittar någon längre på Oscarsgalan eller BAFTA? Spelgalor kommer gå samma öde till mötes, särskilt som ungdomar har ännu mindre intresse för töntiga galor.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar