Stora Star Citizen-paketet kostar nu 55 000 euro

Robot
Stora Star Citizen-paketet kostar nu 55 000 euro

För rymdskeppssamlare med djupa fickor.

#squadron-42, #star-citizen


Medlem

7 miljarder. Lagom.


signatur

"You look like you need a monkey."

Releasehästryttare
Medlem

Priset i nästa FZ-tävling kanske?

Medlem
Medlem

Kan nån låna mig lite pengar? Det är jätteviktigt jag lovar!

Medlem

Så fort jag ser en bild på Chris Roberts med värsta smajlet så för det tankarna till Bobby Kotick...skumt 🤔

Inaktiv
Medlem

Är det nån som spelar?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Har plöjt ner halva månadslönen i Star Citizen i 4 år nu, så har inga problem med detta (även om frugan har det). Tycker det är fullt rimligt att snittpriset per skepp höjts sedan 2018. Om man beaktar inflationen, kriget i Ukraina och att spelskaparna faktiskt ska ha råd att leva på sin lön också så känns 55 000 euro som en ganska överkomlig summa. För detta får du alltså nästan 200 skepp INKLUSIVE extra tillägg osv som läderklädsel invändigt, kupévärmare och kaffekoppshållare. Om något är det nästan lite konstigt att vi kommer undan så billigt. För du får knappast ETT enda IRL-rymdskepp för en bråkdel av de där pengarna, och verkligheten är överreklamerad.

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Har plöjt ner halva månadslönen i Star Citizen i 4 år nu, så har inga problem med detta (även om frugan har det). Tycker det är fullt rimligt att snittpriset per skepp höjts sedan 2018. Om man beaktar inflationen, kriget i Ukraina och att spelskaparna faktiskt ska ha råd att leva på sin lön också så känns 55 000 euro som en ganska överkomlig summa. För detta får du alltså nästan 200 skepp INKLUSIVE extra tillägg osv som läderklädsel invändigt, kupévärmare och kaffekoppshållare. Om något är det nästan lite konstigt att vi kommer undan så billigt. För du får knappast ETT enda IRL-rymdskepp för en bråkdel av de där pengarna, och verkligheten är överreklamerad.

Du har rätt i de fyra sista orden


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Känns lite clickbait detta.
Det är ju redan känt att detta med att sälja skepp är en del av själva "crowd fundingen".
Sådana här rubriker skapar bara missförstånd och ilska


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

det där är bara äckligt om du frågar mig.... så mycket pengar för lite digitala grejer. sjuka tider vi lever i

KoP
Medlem

Fantasipris för en vara som inte ens kommer i fysisk form utan endast en bunt 1'or och 0'or. 😐

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Känns lite clickbait detta.
Det är ju redan känt att detta med att sälja skepp är en del av själva "crowd fundingen".
Sådana här rubriker skapar bara missförstånd och ilska

Jag säljer olagliga saker för att försörja familjen. Det legitimerar inte vad jag säljer för något.
Nu är det inte olagligt (än), det är dock högst omoraliskt.

På samma sätt det här med second world där man kan köpa hus för riktiga pengar är absurt.
Min kärnfilosofi för spel är att alla ska ha samma förutsättningar när man startar ett spel. Vi tycks gå allt längre bort med det i och med att skeppen ger fördelar. Om man vill stötta projektet kan man donera utan att få bättre skepp.

Medlem

Ska väl inte säga något med alla nycklar jag köpt i csgo/cs2 sen 2014. Men jag tycker, hur mycket dubbelmoral det än är, att det är vidrigt att folk faktiskt betalar enorma summor för digitala saker i spel

Medlem

förstår inte hur man kan ge pengar till en sån skojare som chris roberts. aldrig skulle jag göra det

Medlem

Jävligt bra scam då i så fall. Det har gett mig ofantligt många speltimmar av glädje. För att inte tala om server meshing, replication layer och persistant streaming. Dessa scammers går verkligen all in när de utvecklar komplicerade tekniker på en skala som aldrig tidigare skådats i ett spel för att lura folk på pengar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns lite clickbait detta.
Det är ju redan känt att detta med att sälja skepp är en del av själva "crowd fundingen".
Sådana här rubriker skapar bara missförstånd och ilska

Tror det är det som är meningen. Att folk blir upprörda igen över nåt som redan ältats i flera år.

Skrivet av Brona:

Tror det är det som är meningen. Att folk blir upprörda igen över nåt som redan ältats i flera år.

Jo, nu när Bobby Kotick gått i pension behöver väl FZ någon ny clickbait-person som alla kan hata på. Riktig mobbning och vämjeligt är vad det är, de är säkert bara avundsjuka för att de inte var först med idén att sälja låtsasrymdskepp till asrika Christer Fuglesang-wannabees.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det där är bara äckligt om du frågar mig.... så mycket pengar för lite digitala grejer. sjuka tider vi lever i

Ptja finns det ******* som köper så varför skulle de inte sälja de skulle även förlora pengar på att göra klart spelet. Men ja jag håller med det är äckligt så man blir illamående...

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Jävligt bra scam då i så fall. Det har gett mig ofantligt många speltimmar av glädje. För att inte tala om server meshing, replication layer och persistant streaming. Dessa scammers går verkligen all in när de utvecklar komplicerade tekniker på en skala som aldrig tidigare skådats i ett spel för att lura folk på pengar.

Nu höll jag på att börja argumentera mot religiösa fanboys igen. Mitt nyårslöfte är att inte argumentera med dessa. En liten dock: Det var vissa spelare som fick några timmar skoj ur The Days before ocks

Medlem

1. Det här spelet lär aldrig komma ut, blir kvar i pre-alpha
2. Har hört att det är skitdåligt, finns inget att göra


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Jag säljer olagliga saker för att försörja familjen. Det legitimerar inte vad jag säljer för något.
Nu är det inte olagligt (än), det är dock högst omoraliskt.

På samma sätt det här med second world där man kan köpa hus för riktiga pengar är absurt.
Min kärnfilosofi för spel är att alla ska ha samma förutsättningar när man startar ett spel. Vi tycks gå allt längre bort med det i och med att skeppen ger fördelar. Om man vill stötta projektet kan man donera utan att få bättre skepp.

Det har sett ut så i några år så jag förstår inte varför det är en grej just nu att bli upprörd över. Du spelar väll inte ens spelet?
nej jag spelar inte heller spelet och detta har varit solklart för mig sen länge.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Nu höll jag på att börja argumentera mot religiösa fanboys igen. Mitt nyårslöfte är att inte argumentera med dessa. En liten dock: Det var vissa spelare som fick några timmar skoj ur The Days before ocks

Så det är bättre att kalla det för scam och kalla folk som spelar det för fanboys? Det du håller på med är inte att argumentera det är instigera..

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Nu höll jag på att börja argumentera mot religiösa fanboys igen. Mitt nyårslöfte är att inte argumentera med dessa. En liten dock: Det var vissa spelare som fick några timmar skoj ur The Days before ocks

Må hända att det kan ha funnits någon som hade skoj i det, men The Day Before var ett hopkok av billiga asset packs, lögner och plagiat i olika former. Bland annat var spelets logotyp en kopia av The Last of Us, och trailern hade ett manus som var taget från flera olika spel. Det stank scam på långa vägar. I kontrast till detta så har CIG utvecklat banbrytande tekniker från grunden, anlitat skådespelare som Mark Hamill, Gary Oldman, Andy Serkis, Henry Cavill, Gillian Anderson, John Rhys-Davies och Liam Cunningham, och de är väldigt öppen och transparent när det kommer till själva utvecklingen och hur mycket pengar de drar in. Så att ens jämföra de känns ganska meningslöst.

Medlem
Medlem

Jag tycker alla som har tillräckligt mycket pengar över och överväger att köpa det ska ta språnget. Då vet man i alla fall att pengarna går till någon som verkligen behöver dem, och du får dessutom flera cm inbillad penis som du kan visa för andra, vare sig de är intresserade eller inte. Tänk, vilken dröm.

Själv blir jag bara mindre och mindre intresserad av spelet ju mer av sådant här jag hör.

rug
Medlem

När övergår uteblivna löften till bedrägeri?

Ju längre utvecklare tänjer gränserna med pre-release desto närmre kommer man en reglering. Men det är väl bara mjölka på tills någon blir stämd eller åker dit?

Medlem
Skrivet av zevile:

Kan nån låna mig lite pengar? Det är jätteviktigt jag lovar!

Ja kan låna dig 50 dollar till ett starter pack om du vill 😀
Eller pm mig din email adress som du har skapat på robertsspaceindustries hemsidan så kan ja ge dig ett starter pack.

123
Skriv svar