Playstation 3 har fortfarande miljontals aktiva användare

Robot
Playstation 3 har fortfarande miljontals aktiva användare

Än finns det liv i den gamla burken.

#Playstation-3


Medlem

Ja själv har man Ps3an nerpackad och inställd i garderoben. Ps4 är inkopplad än, dock bara för blu-ray tittande.

Medlem

Spelade på den så sent som igår.

Releasehästryttare

Min står fortfarande under tvn!

Medlem
Skrivet av Devan:

Min står fortfarande under tvn!

Samma här! 🙂 3D spel finns tyvärr varken på PS4 eller PS5. Det påminner om VR men med mycket bättre glasögon eller icke existerande i jämförelse.

Medlem

Vad betyder aktiv användare?

Medlem

Ja man sparar ju 1200kr / år om man kör på den som man kan köpa något roligare för än värdelösa ps plus. Hadde, jag haft en hadde jag lätt använt den istället

Inaktiv

Och jag är bara en av alla dessa.

Har aldrig köpt varken en Playstation 4 eller 5 och har inget intresse för att göra det heller.
Men med GTA VI som är på väg så har mitt intresse för en Xbox Series X vuxit. Dock finns inga pengar för något sådant.

Medlem

Använt den för DVD och Netflix och andra streaming abonnemang. Men de börjar försvinna mer och mer..
Min TV är från 2011 så har ej appar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Installerade Fallout New Vegas igår på min PS3 Slim. Har aldrig spelat klart det så tänkte göra det nu under ledigheten.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Och jag är bara en av alla dessa.

Har aldrig köpt varken en Playstation 4 eller 5 och har inget intresse för att göra det heller.
Men med GTA VI som är på väg så har mitt intresse för en Xbox Series X vuxit. Dock finns inga pengar för något sådant.

Om möjligt så är det bara börja spara en hundralapp eller två i månaden så har du snart råd med en, lagom till nya GTA släpps kanske.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

min PS3 spelades på senast igår här också PS4an används mer sällan nu då PS5 är bakåtkompatibel. Men PS3 är ju inte det på samma sätt så jag har även en reserv i förrådet ifall den första rasar.

Medlem

Jag försökte dra fram min ur ett skåp hemma för några år sedan. Men plasten på kontrollerna har liksom smält, framförallt på spakarna. Det borde inte vara så varmt i det skåpet tänker jag. Helt vanlig inomhustemperatur i svenskt klimat. Synd :/

Medlem

Om man har digital PS5 är enda sättet att spela gamla sportspel PS3. 1080p 60fps i vissa spel också vilket skalas upp snyggt på LG C1.

Skrivet av rosroborb:

Jag försökte dra fram min ur ett skåp hemma för några år sedan. Men plasten på kontrollerna har liksom smält, framförallt på spakarna. Det borde inte vara så varmt i det skåpet tänker jag. Helt vanlig inomhustemperatur i svenskt klimat. Synd :/

Spakarna blir kladdiga med tiden. Jag torkade mina med isopropylalkohol på hushållspapper i några omgångar. Använd diskhandskar är ett tips.

Medlem

Min är fortfarande inkopplad och används ibland. Körde igenom Ratchet & Clank Nexus för ett tag sedan.

Medlem

Spelar fortfarande på min PS3 ett par gånger om året. Finns många bra spel som är fast på det formatet och som är värda att återbesöka!

Medlem

Saknar min PS3 slim. Ångrar fortfarande att jag bytte in den inför PS4 köpet.

Medlem

Plockade isär och lade på ny kylpasta nu i veckan på min gamla PS3 första utgåvan (60GB bakåtkompatibel).
Nu är den tyst och sval igen.
Spelar mest olika versioner av Buzz på den med vänner och bekanta.

Medlem

Är intresserad att köpa en ps3 super slim , den i 500gb och inte den med 12gb. Någon som vet var man kan inhandla en

Skrivet av submariner:

Är intresserad att köpa en ps3 super slim , den i 500gb och inte den med 12gb. Någon som vet var man kan inhandla en

https://www.tradera.com/item/302558/618339364/ps3-slim-500gb-...

https://www.tradera.com/item/302558/618185157/playstation-3-s...

https://www.tradera.com/item/302558/565297338/playstation-3-u...-

https://www.tradera.com/item/302558/560044927/sony-playstatio...

https://www.tradera.com/item/302558/618460607/playstation-3-p...-

Medlem
Skrivet av submariner:

Är intresserad att köpa en ps3 super slim , den i 500gb och inte den med 12gb. Någon som vet var man kan inhandla en

Är enkelt att sätta i en hårddisk. Har själv en super slim 12 gb med en extra hårddisk i. Bara ett tips ifall det är stor prisskillnad. Det är bara att kika på tradera, blocket, marketplace och olika köp och sälj avdelningar på teknikforum så lär du hitta en ps3ss rätt fort.

Medlem

Skaffade en sommarstuga förra året.
Äntligen ett ställe för gamla konsoller, CD och DVD skivor, som mest samlat damm i lådor och skåp.
Inkl PS3. Som förutom spel även blir DVD-spelare

Medlem

Har min inkopplad i sovrummet för blu-ray och dvd. Perfekt med mediafjärrkontrollen som släpptes till PS3, saknar en sån motsvarighet till PS4:an...

Medlem

Sjysst av dej , tack för länkarna. Är intresserad av vissa titlar som inte finns på ps5 annars hade det inte behövts

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har min inkopplad i sovrummet för blu-ray och dvd. Perfekt med mediafjärrkontrollen som släpptes till PS3, saknar en sån motsvarighet till PS4:an...

Jag som alltid använt kontrollen..
Riktigt omständigt!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jag som alltid använt kontrollen..
Riktigt omständigt!

Jag föredrar en vanlig fjärrkontroll när jag ser film. Vet inte hur ps4 handkontrollen beter sig, men Xbox one kontrollen stänger av sig när den är orörd en viss tid.
Vilket gör att man behöver vänta på att den ska starta om man ska pausa filmen osv. Kanske inte är hela världen men tillräckligt irriterande för mig så jag köpte en fjärrkontroll till xboxet.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag föredrar en vanlig fjärrkontroll när jag ser film. Vet inte hur ps4 handkontrollen beter sig, men Xbox one kontrollen stänger av sig när den är orörd en viss tid.
Vilket gör att man behöver vänta på att den ska starta om man ska pausa filmen osv. Kanske inte är hela världen men tillräckligt irriterande för mig så jag köpte en fjärrkontroll till xboxet.

Hade jag vetat och tänkt till så borde jag ha köpt för längesen.
Ena kontrollen har jag fått kassera pga strul och sen så måste man ladda de också ganska ofta.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Flyttade min knäckbox till sovrummet så ps3 fick lite kärlek i mancaven. Blev lite mirrors edge

1
Skriv svar