Releasehästryttare
Rebel moon

Första Rebel moon filmen har premiär i morgon på bio i Usa (ej Sverige), 22e december kommer den till Netflix.

Andra filmen kommer i april nästa år, ni som skall se dem kommer ni vänta på att bägge filmerna kommer ut så ni kan se dem samtidigt eller se första redan nu?

Medlem

Taggad!!

Kommer se första kort inpå efter att den kommer ut. Inte så lång väntan på nästa ändå.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Ser nog den i jul eller mellandagarna. Kul att del två kommer ganska nära inpå. Eller ja, det kommer väl kännas nice om första filmen är bra, det vill säga.

Medlem

Men blir det bra? Trailern var som bäst ok.

Medlem

Star Wars: the Snyder cut.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Star Wars: the Snyder cut.

Ja, faktum är att han pitchade denna som en Star Wars-film men då de nobbade honom så valde han att gå vidare själv och göra eget av det. Vilket känns väldigt roligt! SW känns ändå trött och tråkigt numera, så övergjort och oinspirerat under Disney så jag kunde inte bry mig mindre. Kommer inte kunna vänta på andra filmen så ser första nu, ser om den dagen innan andra släpps och sen ser andra. Eller båda under samma dag. Är grymt pepp!

Gen
Medlem

Trailers är så jobbiga nuförtiden. Det ska ju vara ett smakprov på filmen och inte nån jäkla minifilm i sig med fånig musik och massa vräkigt ljud

Ser dock ut som mörk och ruggig Star Wars, intressant.

Medlem

Tänkte se den på Netflix. Men jag vet inte vad det är. Jag har bara sett reklambilderna här på FZ och tycker att det ser fränt ut.


signatur

PSN: OAKTHYR

JRA
Medlem

Kanske ser den. Kanske det blir ett bra alternativ till Star Wars som har blivit pinsamt dåligt under Disney.

Medlem

Kommer inte se, det beror mest på att jag inte gillar filmer längre. Har försökt med någon hit och dit men det känns mer som påverkningskampanjer än den konstform film faktiskt var förr.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Kommer inte se, det beror mest på att jag inte gillar filmer längre. Har försökt med någon hit och dit men det känns mer som påverkningskampanjer än den konstform film faktiskt var förr.

Väldigt nyfiken på mycket med detta inlägget! Men försöker hålla mig till vilka filmer du sett nu som räknas som ”påverkningskampanjer”? Och vilka äldre filmer som du tycker är en konstform?

Releasehästryttare

Första batchen av folk har nu sett den och betygen har börjat komma in, filmen ligger på 8,6 på IMDB just nu

https://www.imdb.com/title/tt14998742/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6...

Medlem

Snyders senaste netflix film, som skulle bli ett helt nytt universum. Var en av de sämre rullarna jag såg för något år sen. Tänker på den där zombierullen som utspelar sig i Las Vegas. De gjorde en prequel också i samma universum som faktiskt var bättre än snyders bajskorv till film.

Med anledning av den så kommer jag inte se rebel moon.

Medlem
Skrivet av Devan:

Första batchen av folk har nu sett den och betygen har börjat komma in, filmen ligger på 8,6 på IMDB just nu

https://www.imdb.com/title/tt14998742/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6...

Såg en på Letterboxed som hade sett den och bara gav en stjärna så blir nervös. Kan ju såklart bara vara den personen som inte gillade den men ändå. IMDB-snittet tröstar ju lite.

Medlem
Skrivet av Devan:

Första batchen av folk har nu sett den och betygen har börjat komma in, filmen ligger på 8,6 på IMDB just nu

https://www.imdb.com/title/tt14998742/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6...

Det kanske stämde när det var en handfull personer som gett sitt betyg.
I denna stund finns det 148 registrerade omdömen, fortfarande alldeles för få för att dra några slutsatser, och betyget har fallit till 7,6.

Medlem
Skrivet av warp:

Det kanske stämde när det var en handfull personer som gett sitt betyg.
I denna stund finns det 148 registrerade omdömen, fortfarande alldeles för få för att dra några slutsatser, och betyget har fallit till 7,6.

Alltså... såg denna posten på IG och börjar ju bli ordentligt orolig tbh! 9% är ju löjligt lågt.

Medlem

Slashfilm gav den 4 av 10

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Slashfilm gav den 4 av 10

Polygon är inte heller värst imponerade...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Polygon är inte heller värst imponerade...

Betyg: 4 Bad

Måste erkänna att jag är mäkta orolig. Gillar Snyder och ville tro på detta projektet men kanske finns en anledning till att projektet nekades och hamnade hos Netflix...

Releasehästryttare

Oof, nä, denna va verkligen inget vidare tyvärr, CGIn är ibland bra men när den är som värst så ser det riktigt b ut!
Storyn, ljudet och allt annat är också på b films nivå.

Är generös och ger den 4/10

Jag kommer inte se film två!

Medlem

Haha hur kommer det sig att ni hypar upp detta?
Reklambanners på FZ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Polygon är inte heller värst imponerade...

Polygon i sig själva är inte direkt imponerande heller...
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/wlzf9h/polygon...

Med det sagt är säkert filmen skit likväl som det mesta som kommer från Hollywood dessa dagar.
Missförstå mig gärna inte... Jag hade inget hellre önskat att filmen skulle vara bra, men man börjar bli ganska luttrad av allt oinspirerat och platt woke-skräp Hollywood bajsar ut.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Polygon i sig själva är inte direkt imponerande heller...
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/wlzf9h/polygon...

Med det sagt är säkert filmen skit likväl som det mesta som kommer från Hollywood dessa dagar.
Missförstå mig gärna inte... Jag hade inget hellre önskat att filmen skulle vara bra, men man börjar bli ganska luttrad av allt oinspirerat och platt woke-skräp Hollywood bajsar ut.

Haha! Jag läser mest dem för nyheter och inte recensioner, det där var ju bara löjligt försök till att verka intellektuell. Men tyvärr verkar de ju ha rätt i att Rebel Moon inte är mycket att hänga i granen. Tyvärr. Kommer ju kolla ändå och skapa egen uppfattning men förväntningarna har ju störtdykt.

Medlem

Riktigt bra ju! Väntar med spänning på del 2.

Medlem

Förstår inte woke-vinkeln i kritiken från somliga. Filmen har ju till och med fått kritik för homofobi. Problemet med filmen är ju att den helt enkelt är skräp. Tunnt manus och dialoger, tråkiga karaktärer, dåliga och forcerade prestationer från annars bra skådespelare, tveksamma visuella effekter. Det ska väldigt mycket till för att jag totalt ska avskriva en film, men Rebel Moon satt sig verkligen i vrångstrupen på mig.

Releasehästryttare

Glömde nämna det ovan men det fans en karaktär som jag gillade i filmen:

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår inte woke-vinkeln i kritiken från somliga. Filmen har ju till och med fått kritik för homofobi. Problemet med filmen är ju att den helt enkelt är skräp. Tunnt manus och dialoger, tråkiga karaktärer, dåliga och forcerade prestationer från annars bra skådespelare, tveksamma visuella effekter. Det ska väldigt mycket till för att jag totalt ska avskriva en film, men Rebel Moon satt sig verkligen i vrångstrupen på mig.

Nä, allt ska ju klagas på att. vara woke nu för tiden. Tyckte inte det var ett av filmens problem, heller inte att den skulle vara homofobisk? Däremot var den skriven som en såpopera, kändes som dialogen var så klyschig och tamt framklämd att det bara blev pinsamt. Ett rejält magplast rakt igenom. Men det såg ju visuellt bra ut och Snyder vet ju att använda slowmotion på ett bra sätt. Men handlingen var ju bara återanvända tropes och plattityder så när de sitter och berättar om sina mörka förflutna tycker jag inte synd om dem eller relaterar det minsta för det känns bara konstlat som att de gråter teater för effekt. Hade stora förhoppningar om denna men det föll tyvärr platt. Kommer antagligen se andra delen också men det måste vara ett rejält uppsving för att jag ska kunna ta det på allvar igen. Tråkigt men sant!

Skrivet av Devan:

Glömde nämna det ovan men det fans en karaktär som jag gillade i filmen:

https://assets-prd.ignimgs.com/2023/12/06/rebel-moon-part-one...

HAHA! Ja, det var ändå en karaktär att älska!

Medlem
Skrivet av Devan:

Glömde nämna det ovan men det fans en karaktär som jag gillade i filmen:

https://assets-prd.ignimgs.com/2023/12/06/rebel-moon-part-one...

Jimmys sista scen var spännande!

I övrigt diggade jag filmen. Lugn men inte för lugn. Liiiite framfusig, man hade kunnat byggt upp mer om karaktärerna med lite flashbacks om dessa.

Synder vet hur han ska göra visuellt vackra scener.
Men vissa kändes dock platta.

7/10p


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nä, allt ska ju klagas på att. vara woke nu för tiden. Tyckte inte det var ett av filmens problem, heller inte att den skulle vara homofobisk? Däremot var den skriven som en såpopera, kändes som dialogen var så klyschig och tamt framklämd att det bara blev pinsamt. Ett rejält magplast rakt igenom. Men det såg ju visuellt bra ut och Snyder vet ju att använda slowmotion på ett bra sätt. Men handlingen var ju bara återanvända tropes och plattityder så när de sitter och berättar om sina mörka förflutna tycker jag inte synd om dem eller relaterar det minsta för det känns bara konstlat som att de gråter teater för effekt. Hade stora förhoppningar om denna men det föll tyvärr platt. Kommer antagligen se andra delen också men det måste vara ett rejält uppsving för att jag ska kunna ta det på allvar igen. Tråkigt men sant!

Det visuella jag hade mest problem med var scenerna på Veldt när man såg den Saturnusliknande planeten i bakgrunden. Av någon anledning tyckte jag det mest såg ut som kulisser på en teaterscen. Anklagelserna om homofobi tycker jag själv kanske är lite överdrivna. Klagomålet mer specifik är på rymdvarelsen som gjorde ett skrevtag på han den där Gunnar, vilket går på stereotypen om sexuellt aggressiva homosexuella i film. Men som sagt, det känns lite långsökt för mig personligen. Jag förstår och håller med problemet i princip.

Det var några kostym- och replika-designer som jag tyckte var bra. Som ett gammalt W40k-fan så kändes vissa uniformer, rustningar, och vapen nästan hemma i den världen, och fick mig att bli lite hypad för Henry Cavills projekt, när det väl kommer om 5-8 år (😛).

Kommer också se på uppföljaren. Känns dumt att bara lämna något hängande. Men kommer nog inte sitta och ge den min fulla uppmärksamhet, det får nog bli en bakgrundsfilm medan jag jobbar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Haha hur kommer det sig att ni hypar upp detta?
Reklambanners på FZ?

Gotta pay the bills!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar