När Square Enix ville sälja Io Interactive blev de erbjudna 1 dollar

Robot
När Square Enix ville sälja Io Interactive blev de erbjudna 1 dollar

Efter att Io inte gått med vinst på tio år.

#Hitman, #Io-interactive, #Square-enix


Medlem

Synd bara att de sulat ner Hitman spelen med massa online tjafs. Bra spel annars.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Synd bara att de sulat ner Hitman spelen med massa online tjafs. Bra spel annars.

Japp. Massa online men inget online... Vart är co-op..

Medlem

"Idag går det riktigt bra för Io", är det verkligen så?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"Idag går det riktigt bra för Io", är det verkligen så?

Jag kan inte svara för det ekonomiska och det är kanske det man tänker på i första hand när man läser en sån mening. Men efter jättekraschen som är Hitman Absolution har de köpt ut IPt från Square Enix, slagit ihop de tre senaste spelen i serien till "World of assassination" och fullkomligt pumpat ut nytt content, uppdateringar osv. Så deras rykte skulle jag vilja säga har återhämtat sig enormt och på så sätt går det bra för dem.

Nu hoppas jag bara att de inte gör bort sig med James Bond licensen t.ex. utan att de får fortsätta leverera spel i världsklass!

Medlem
Medlem
Skrivet av Najkan:

Japp. Massa online men inget online... Vart är co-op..

Det är väl bara DRM skäl. Som inte funkade eftersom alla spelen har legat ute crackade hur länge som helst. Som vanligt alltså.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Det är väl bara DRM skäl. Som inte funkade eftersom alla spelen har legat ute crackade hur länge som helst. Som vanligt alltså.

Online co-op tvingar dock till köp så borde vara positivt att lägga till om dom har problem med pirater.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Online co-op tvingar dock till köp så borde vara positivt att lägga till om dom har problem med pirater.

Sant. Däremot kan vi med legala kopior glömma att spela detta om 10-20 år näe servrarna är nere.

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Jag kan inte svara för det ekonomiska och det är kanske det man tänker på i första hand när man läser en sån mening. Men efter jättekraschen som är Hitman Absolution har de köpt ut IPt från Square Enix, slagit ihop de tre senaste spelen i serien till "World of assassination" och fullkomligt pumpat ut nytt content, uppdateringar osv. Så deras rykte skulle jag vilja säga har återhämtat sig enormt och på så sätt går det bra för dem.

Nu hoppas jag bara att de inte gör bort sig med James Bond licensen t.ex. utan att de får fortsätta leverera spel i världsklass!

Sättet dom har slagit ihop spelen, släppt material etc gör att jag har ingen aning om vad det är som jag egentligen äger när det kommer till spelet/spelen


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Sättet dom har slagit ihop spelen, släppt material etc gör att jag har ingen aning om vad det är som jag egentligen äger när det kommer till spelet/spelen

Det är väldigt förvirrande

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det är väldigt förvirrande

Håller med. Så pass förvirrande att jag inte orkar ge mig på det.

Typ som Destiny som har gjort det oerhört märkliga att radera all gammal story vilket är mycket förvirrande för nya spelare. Man kastas rakt in i smeten med massor av system, karaktärer och skit. Det röriga gör att det som faktiskt är bra bleknar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Sättet dom har slagit ihop spelen, släppt material etc gör att jag har ingen aning om vad det är som jag egentligen äger när det kommer till spelet/spelen

Skrivet av Najkan:

Det är väldigt förvirrande

Skrivet av Freakon:

Håller med. Så pass förvirrande att jag inte orkar ge mig på det.

Typ som Destiny som har gjort det oerhört märkliga att radera all gammal story vilket är mycket förvirrande för nya spelare. Man kastas rakt in i smeten med massor av system, karaktärer och skit. Det röriga gör att det som faktiskt är bra bleknar.

Det kan jag ha förståelse för men det är egentligen för de som köpt enstaka (men inte alla) spel i serien som det blir mest förvirrande för.

Kort förklarat så:
Testade de att släppa Hitman 1 i episoder (man kunde köpa dem en åt gången eller i ett paket där man fick vänta på respektive släpp). Sen släppte de Hitman 2 och 3 som hela spel.

När sammanslagningen skedde innebar det från den tidpunkten och framåt att de som inte har något spel sedan tidigare kan köpa "Hitman World of Assassination" för att få alla 3. De som t.ex. endast köpt 1an eller 2an kan istället köpa uppgraderingspaket.

Sen finns det en del kosmetiska tillägg osv men det behöver man inte bry sig om om man inte är intresserad.

Min personliga åsikt är att det är tre helt fantastiska spel med oerhört mycket content. Ett av deras senaste tillskott, Freelancer mode, är dessutom som ett nytt spel i sig självt som är väl värt att testa. Man utgår ifrån ett safehouse och utför olika kontrakt på banorna från Hitman 1-3, och utmaningen är att försöka klara dem i serie utan att misslyckas för att eliminera olika syndikat. Misslyckas man så börjar man om på ruta 1. Safehouset utökas sedan successivt med nya områden och resurser att ta med sig in på banorna (t.ex. skruvmejsel, bilbatteri, brevkniv osv osv) allt eftersom man går upp i level.

1
Skriv svar