Diskutera (eller bekänn) – "Dåliga" spel du ändå spelar

Robot
Diskutera (eller bekänn) – "Dåliga" spel du ändå spelar
Medlem

Jag spelade Twisted Metal PS3 när det begav sig och återvända dit för inte så längesedan faktiskt och klarade hela spelet men fick offra en bit av mitt psyke för att genomlida bossfighterna och andra bedrövliga moment...

Medlem

jag minns en tid då man dömde ett spels spelvärde efter hur coola bilderna såg ut på baksidan av kartongen / fodralet. jag kan nog inte komma på så många moderna exempel på kassa spel jag spelat ändå, men under uppväxten, innan moderna internet och betygshetsen, så hade jag skitkul med otaliga spel som i efterhand har klassats som rent skräp.

Medlem

Kingdoms of Amalur: Reckoning är ändå helt okej 😁 gillade att crafta chakram-vapen och slakta hjärndöda NPCs i den där stora tomma världen

Medlem

Jag spelade Starfield 35 tim innan jag slutade, vecka 2.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Kingdoms of Amalur: Reckoning är ändå helt okej 😁 gillade att crafta chakram-vapen och slakta hjärndöda NPCs i den där stora tomma världen

Finns väl inget att skämmas för där... Älskar KoA

Medlem

Tyckte Balan Wonderworld var mysigt. Som ett Saturn-spel som släpptes 25 år för sent.

Medlem

Hade riktigt mysigt och trevligt med Redfall i somras, har dock även svårt att se vad som fastkilat är dåligt med det, känns som rätt överdrivna kommentarer för det.

Medlem

Duke Nukem Forever förblir en av mina favoritspel

Medlem

Körde Diablo 4 alldeles för länge de första två veckorna av launchen. Spenderade säkert 40~ timmar innan jag skärpte mig och la ner allt.

Och något mer aktuellt är Hearthstone Battlegrounds. Det är fruktansvärt mycket RNG men ändå söker man en till match bara för att det kittlar till lite när man får rätt grejer och allt klaffar. Det är iaf gratis så det är en bonus

Medlem
Skrivet av Querth:

Körde Diablo 4 alldeles för länge de första två veckorna av launchen. Spenderade säkert 40~ timmar innan jag skärpte mig och la ner allt.

Jag ekar den. Körde upp till 72-72 innan jag undrade vad fan jag utsatte mig för. Hoppas på att kunna återvända en vacker dag när det är spelbart dock.

Medlem

Förvånad över att ingen nämnt FIFA än. Fan vad jag hatar dom jävla spelen.

Medlem

Dead island 1 och riptide.
Vilka bug fester! Väldigt repetitivt.
sjukt tråkigt att spela själv.
Men spela 4 pers tillsammans är det hur kul som helst. Även om spelet är kasst.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag minns en tid då man dömde ett spels spelvärde efter hur coola bilderna såg ut på baksidan av kartongen / fodralet. jag kan nog inte komma på så många moderna exempel på kassa spel jag spelat ändå, men under uppväxten, innan moderna internet och betygshetsen, så hade jag skitkul med otaliga spel som i efterhand har klassats som rent skräp.

Aaah, jag minns att jag en gång i tiden stod på Stor och Liten ii Gallerian (Stockholm) och höll i den överdimensionerade kartongen till Gunship för Atari 520 STe, önskandes att spelet skulle se ut som en arkadversion av fodralet...

istället för vad det egentligen såg ut som...

Medlem

Drog precis igång Metro 2033: Redux. Det är inte den bösta upplevelsen så här långt, men kommer nog ändå köra igenom det. Har inte bestämt mig än om det är bra eller dåligt, eller bara gammalt..

Medlem

Om man ska tro på allt bojkottande och överdrivet högt skrikande hatstormar på internet kvalar väl Last of Us: Part 2 in.

Jag har varvat det två gånger och njöt av varje sekund av detta fenomenala spel.

Medlem

Har väl spelat mobil pusselspelet "star battle" i över 1000timmar sen juni i år.. Finns 1000 banor så man har fått nollställa några gånger för att starta om progression när man är klar..

Medlem
Night Trap på Mega-CD

Jag gillade Night Trap på Mega-CD när det begav sig.

Medlem

Starcraft 2. Det är väl inte ett dåligt spel men när pengarna tar slut är dem slut. Spelar mest Melee 4v4. Ibland undrar jag varför jag har installerat det igen. Men samtidigt är det kul. Dags att patcha in renewables.

Medlem

Jag gillade Too Human till Xbox 360, spelet som välte Silicon Knights, det hade många problem, men jag gillade settingen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Murlock:

Förvånad över att ingen nämnt FIFA än. Fan vad jag hatar dom jävla spelen.

Då gör jag det! FC24. Inget vidare men ändå lirar jag skiten titt som tätt för att jag älskar fotbollsspel! Har egentligen inte varit ett bra FIFA sen 14 men jag har över 120+h på alla FIFA sen dess ändå😅

Medlem

Rome 2: Total war! Blivit lite bättre än när det kom ut men inget slår Rome 1:Totar war

Medlem
Skrivet av Deekar:

Då gör jag det! FC24. Inget vidare men ändå lirar jag skiten titt som tätt för att jag älskar fotbollsspel! Har egentligen inte varit ett bra FIFA sen 14 men jag har över 120+h på alla FIFA sen dess ändå😅

Det är samma här och det finns inget som kan göra mig så förbannad som Fifa heller, ändå fortsätter jag..

It's not a lake, it's an ocean

Alien Storm när det begav sig.

Numera kan jag inte säga att jag uppskattar dassiga spel. Men mitt guilty pleasure är möjligen Zombi U, som ser ut som stryk men har en skön atmosfär.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av MLundin:

Om man ska tro på allt bojkottande och överdrivet högt skrikande hatstormar på internet kvalar väl Last of Us: Part 2 in.

Jag har varvat det två gånger och njöt av varje sekund av detta fenomenala spel.

Ja, snacka om polariserande spel. Jag var väldigt besviken men skulle ändå ge det 7/10 eller 3/5. Ett bra spel (och tekniskt briljant). Men också med betydande brister.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Anthem 💖


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Testade Redfall och gillade det mer än väntat, tyckte inte det var så dåligt som det påstås. Men ändå inte så bra att jag orkade spela genom det helt. Vet inte om Starfield räknas men eftersom det är en stor snackis och vattendelare så tar jag med det ändå, spelar det fortfarande efter 300+ timmar och har fortfarande roligt.

Duke Nukem: Time To Kill, lirade mycket splitscreen eftersom det var det enda som var bra med spelet
Forsaken (PS1): samma här, fattade egentligen inget alls av spelet men hade skitroligt i splitscreen med polare.

Battlefield V, fick ju en väldigt dålig start men fler och fler hoppade in senare i spelet efter Pacific uppdateringen. Jag däremot gillade det från första början och spelar fortfarande ibland.

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Kingdoms of Amalur: Reckoning är ändå helt okej 😁 gillade att crafta chakram-vapen och slakta hjärndöda NPCs i den där stora tomma världen

Men... det är ju ett riktigt bra och roligt spel. Måånga timmar där

Däremot så erkänner jag smått motvilligt att jag lirar "clicker games" när man inte orkar spela "på riktigt". Och det är inga höjdarspel direkt

Medlem
Skrivet av Sippil:

Det är samma här och det finns inget som kan göra mig så förbannad som Fifa heller, ändå fortsätter jag..

Haha precis 😅

Medlem

Fusion Frenzy till Xbox, som är långt ifrån världens bästa partyspel, inte ens i närheten av Mario Party. Men det var väldigt roligt på förfester varav det sista minispelet, när man skulle springa och hoppa över hinder eller ducka under, samtidigt som hastigheten ökade, hade ändå något!
Sen om vi var det enda gänget i Sverige som förfestade med Fusion Frenzy, möjligtvis! Har för mig att det finns på Game pass om någon vill prova.

Notera att det var en piratkopia vi spelade, vet inte om det fanns att köpa i Sverige.

Skriv svar