Någon har besökt 1 694 Starfield-planeter, tog 180 timmar

Robot
Någon har besökt 1 694 Starfield-planeter, tog 180 timmar

Alternativ rubrik: Någon har för mycket fritid.

#starfield


Medlem

Bara något hundratal av timmarna spenderades i laddningsskärmar.

Medlem

Jag scannade en planet och jag har nog aldrig haft så tråkigt på länge.

Medlem

Inte ens i mass effect var det kull att scanna planeter

Releasehästryttare
Medlem
Medlem

Undra om det är safe to say, wife has left the chat

Medlem

Tror jag har besökt typ 10 planeter och är redan trött. Försöker verkligen tycka om det här spelet men det är inte lätt...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bara något hundratal av timmarna spenderades i laddningsskärmar.

Är det så illa alltså? Fallout 4 vet jag var fruktansvärt när det kom; detta värre?

Skrivet av Påskmust:

Tror jag har besökt typ 10 planeter och är redan trött. Försöker verkligen tycka om det här spelet men det är inte lätt...

Vad är så fruktansvärt? Avsaknad av saker att göra?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Är det så illa alltså? Fallout 4 vet jag var fruktansvärt när det kom; detta värre?
Vad är så fruktansvärt? Avsaknad av saker att göra?

Det finns väl egentligen massor av saker att göra men allt känns så meningslöst och tomt.
Jag fick ihop 130h innan jag tröttnade vilket är helt OK. Men sista halvan tog verkligen emot kan jag säga.

Såg denna video igår. Det han säger från timestamp 32:50+ tycker jag sammanfattar mycket av varför spelet egentligen inte är så bra.
https://youtu.be/GwmRsSWA7Bc?t=1970

Det är ett RPG men känns inte alls som ett RPG.

Laddskärmarna är inte långa. Men de är många. I vissa fall behövs de inte ens men finns där ändå. Detta i kombination med väldigt fri fast travel gör att man sitter och knappar i menyn/kartan och bara kör fast travel hela tiden och poff så är 50% av spelet en laddskärm.
Många quests är också väldigt tråkiga och där man bara ska iväg och prata med någon och sen tillbaka igen.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Är det så illa alltså? Fallout 4 vet jag var fruktansvärt när det kom; detta värre?
Vad är så fruktansvärt? Avsaknad av saker att göra?

Fruktansvärt skulle jag inte kalla det, det är mer bara "meh". Planeterna är väldigt tråkiga att springa runt på, karaktärer och dialoger är typiskt Bethesda-stela, combaten funkar men är inte speciellt kul, menyerna är jobbiga att använda. Det finns liksom ingen värld som suger in en och är rolig att utforska, istället teleporterar man sig runt med menyer.

Jag har kört 16 timmar nu men kommer nog lägga det på hyllan ett tag och invänta lite uppdateringar. Det lär ju bara bli bättre med tiden iallafall.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Är det så illa alltså? Fallout 4 vet jag var fruktansvärt när det kom; detta värre?
Vad är så fruktansvärt? Avsaknad av saker att göra?

Jag la ner Starfield och startade en ny gubbe i Fallout 4 i stället. Där är iaf laddningstiderna med dagens teknik och moddar blixtsnabba. Jag tycker om Starfield men det behöll inte riktigt greppet om mig. Det värsta är att det känns som att man bara åker mellan små celler hela tiden, laddningstiderna är inte så långa (pc) men de är extremt många. Kan hända att spelet växer på mig sen.

Medlem

Starfield är ju inte det nya skyrim där folk kommer lägga 1000-tals timmar på direkt. Mest för att det är helt dött... Som någon tidigare skrev så JA det finns massor att göra på varje planet, men det är inte kul. Utforskandet är inte kul... Finns liksom inget där... Jag spelade 60-70 timmar och var less efter 10 timmar! Men det är inte det jag tycker är det sjuka, det sjuka är att dom tror att det är så nytt o coolt och att det tagit dem 525 år att utveckla tekniken till detta? Detta är inte nytt, detta är 15 år gammalt. Ni gjorde det ju i skyrim och då var det bättre. Era planeter spelar ingen roll när det finns folk som gjort det bättre för flera år sedan (Hello Games) Det finns verkligen ingenting i Starfield som gör att man blir lockad att spela mera efter man är klar.. och man det var en dålig resa till slutet.

Det positiva är väl att vi inte lära få se några definitive edition, super edition, mega edition... Det enda som kan sätta plåster på såren just nu är att göra ett riktigt bra TES6 likt skyrim, men skippa deras motor! Fan stabilare att göra det i RPGMaker än i deras egna motor. Eller gör som CPR och inse att det är dax att gå över till UE? Det borde EA/Dice också göra. Frostbite är ju den sämsta motorn ever.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Är det så illa alltså? Fallout 4 vet jag var fruktansvärt när det kom; detta värre?
Vad är så fruktansvärt? Avsaknad av saker att göra?

Man kan samanfatta Starfield med "wide as an ocean, deep as a pond". Finns mängder att göra men det finns inget djup så det blir meningslöst fort.

Spelmotorn är också under all kritik. Rymd delen är en massa cutscenes som döljer laddskärmar sedan har man ett litet akvarium man simmar runt i med en planet kuliss som bakgrund. Vill man någon annanstans så är det ännu en laddskärm med döljande cutscene tills man släpps ned i nästa akvarium osv. Så en glorifierad fast travel karta.

Positivt är settingen med "nasa punk". Rymddräkter osv. Men mekaniken och designen dödar all immersion i världen.

267 timmar har jag tryckt in i spelet och jag har kört igenom alla storylines samt testat new game plus.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Man kan samanfatta Starfield med "wide as an ocean, deep as a pond". Finns mängder att göra men det finns inget djup så det blir meningslöst fort.

Spelmotorn är också under all kritik. Rymd delen är en massa cutscenes som döljer laddskärmar sedan har man ett litet akvarium man simmar runt i med en planet kuliss som bakgrund. Vill man någon annanstans så är det ännu en laddskärm med döljande cutscene tills man släpps ned i nästa akvarium osv. Så en glorifierad fast travel karta.

Positivt är settingen med "nasa punk". Rymddräkter osv. Men mekaniken och designen dödar all immersion i världen.

267 timmar har jag tryckt in i spelet och jag har kört igenom alla storylines samt testat new game plus.

det kan ju inte varit så tråkigt om du spenderat 267 timmar av ditt liv på det?
själv har jag haft skitkul och i kanske spenderat halva din tid, visst allt är inte perfekt men just fast travel är ju en gudagåva, att resa i rymden är ju inte jättekul med så långa avstånd,
måste säga att för mig är det här det bästa spelet på många år, men smaken är ju som baken. förstås.

It's not a lake, it's an ocean

Det fascinerar mig att somliga lägger ned så mycket tid på ett spel de säger att de inte gillar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av blomman00:

det kan ju inte varit så tråkigt om du spenderat 267 timmar av ditt liv på det?
själv har jag haft skitkul och i kanske spenderat halva din tid, visst allt är inte perfekt men just fast travel är ju en gudagåva, att resa i rymden är ju inte jättekul med så långa avstånd,
måste säga att för mig är det här det bästa spelet på många år, men smaken är ju som baken. förstås.

Det enda som gjort att jag tagit mig igenom spelet är att jag generellt gillar rymden som setting samt att jag hade förhoppningar att det skulle komma något mer senare i spelet som liksom knyter ihop säcken. Men det gör ju liksom aldrig det. Det slutar med att spelet är mediokert. Det är inte superdåligt men det är absolut inte bättre än medelmåttigt hur man än vrider och vänder på det.

Storyn är inte jättebra i slutändan, är full av hål och hela spelet är balanserat runt att spelas om och om igen med eviga new game plus där skills förs över mellan varje spel session. Man är mitt i att fixa "måste ha" skills som crafting, lockpicking och skill att kunna pilota och uppgradera alla typer av skepp när spelet plötsligt är slut content wise (alla vanliga storylines, tar slut ännu fortare om någon fokuserar på main quest line bara), för att de tänkt sig att man ska ha incitament att köra new game plus där man fortsätter bygga på samma skills men tappar allt annat och få köra från början igen.

Outposts har ingen som helst mening i speldesignen till exempel, det kom aldrig något tillfälle på 267 timmar där man någonsin behövde involvera sig i outpost systemet. Hade ändå alla skepp, alla upgrades osv. Spelet har ingen övergripande ekonomi så resurserna outposts producerar har noll relevans. Det finns ingen riktigt challenge. Körde på very hard utan att det på riktigt var utmanande. Det spawnar mer fiender med mer HP och som har legendary gear, vid sidan av de vanliga, thats it.

Medlem

Känns som det inte skulle behöva ta så lång tid... Är ju typ en laddskärm per besök, i tid.
Så har du snabb hårddisk å skit kan man nog besöka många snabbt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Att scanna och samla stuff i No Mans Sky är oerhört tråkigt. Att scanna i statfield är inte direkt superkul heller.

Jag förstår tanken på att skapa incetament för utforskning, men det är inte rätt väg.

Att anfalla baser är rätt kul dock.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Haha denna var rolig. Stackars NPC.

Medlem

Vilket jävla gnäll. Gå vidare i livet och spela något ni tycker är kul istället.

Medlem
Skrivet av 9-11:

Vilket jävla gnäll. Gå vidare i livet och spela något ni tycker är kul istället.

Aa cyberpunk 2077, inte starfield som är ett litet skolprojekt. Riktigt pinsamt av Bethesda släppa den skiten. Helt galet dom vill ha mer betalt. Även fast det finns "gratis" på game pass kommer jag inte röra skiten om dom inte lyckas med en sjuk 2.0 patch om ett par år.

Medlem
Skrivet av noreason:

Aa cyberpunk 2077, inte starfield som är ett litet skolprojekt. Riktigt pinsamt av Bethesda släppa den skiten. Helt galet dom vill ha mer betalt. Även fast det finns "gratis" på game pass kommer jag inte röra skiten om dom inte lyckas med en sjuk 2.0 patch om ett par år.

Då vet vi!

Medlem
Skrivet av 9-11:

Då vet vi!

Bra

Medlem
Skrivet av noreason:

Aa cyberpunk 2077, inte starfield som är ett litet skolprojekt. Riktigt pinsamt av Bethesda släppa den skiten. Helt galet dom vill ha mer betalt. Även fast det finns "gratis" på game pass kommer jag inte röra skiten om dom inte lyckas med en sjuk 2.0 patch om ett par år.

Cyberpunk? Aldrig förstått den jämförelsen, 2 helt olika spel som försöker göra 2 olika saker, och folk verkar ha glömt att det tagit dem 3 år att nå till 2.0 men folk tokhyllar det ändå.

Visst är det Cyberpunk snyggare och bättre skrivet, men vad gäller lanseringsskick är Starfield mycket bättre.

Medlem

nu är det kanske bara hos mig, men mina laddningstider rör sig om ett fåtal sekunder.(typ 3-4) något jag inte berörs av
Vad har ni andra?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Se där ja.
Undrar om samma person även spelat no mans sky och hur många planeter de hitills besökt då?
Har personen spelat båda kan man iaf utgå för att denna någon älskar rymden '


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ankh:

nu är det kanske bara hos mig, men mina laddningstider rör sig om ett fåtal sekunder.(typ 3-4) något jag inte berörs av
Vad har ni andra?

Samma här. Det är inte tiden, det är mängden. Sen att lyfta/landa är scriptat, man kan inte flyga direkt. Enda gången du flyger är menlösa "vi scannar efter smuggelgods" innan man ska landa. Det är det enda. Rymdskeppet är en menlös gimmick, de kunde lika gärna bara ha teleport till alla planeter.

Jag lade ner efter 19 timmar, detta var verkligen inte vad jag förväntade mig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Samma här. Det är inte tiden, det är mängden. Sen att lyfta/landa är scriptat, man kan inte flyga direkt. Enda gången du flyger är menlösa "vi scannar efter smuggelgods" innan man ska landa. Det är det enda. Rymdskeppet är en menlös gimmick, de kunde lika gärna bara ha teleport till alla planeter.

Jag lade ner efter 19 timmar, detta var verkligen inte vad jag förväntade mig.

Det finns moddar för att ta bort alla cutscenes när man dockar eller flyger mellan planeter. Så det går att skippa den biten.

12
Skriv svar